01.10.2019  |  Business  |  Trender

Flere besøkende på Maison&Objet

MAISON & OBJET kunne denne gang melde om en liten økning i antall besøkende og utstillere.

Dermed var det 2.762 utstillere på messen og de viste sine produkter innenfor livsstil, design og interiør for 76.862 besøkende (+ 0,5%). Av dette kom over 30.000 fra 160 forskjellige land, mens 47.000 kom fra Frankrike. Fra messen ser det ut til at de positive tallene i et ellers presset marked indikerer at strategien som er lagt de siste sesongene i forhold til å gjøre messen mer intuitiv og oversiktlig, fungerer.

Neste år kan MAISON & OBJET feire 25-årsjubileum, og det skjer med et godt rykte om å være et globalt utstillingssted for design. På den nylig avsluttede messen ble 3.137 merker presentert, hvorav 863 var nye. 61 prosent av de utstilte merkene kom fra land utenfor Frankrike, og faktisk var 69 land representert blant utstillerne på messen.

I tillegg til å være et messe som mange bransjefolk liker å besøke, har MAISON & OBJET også stor suksess på nettet med sin digitale plattform MO, som ble lansert i 2016 og som i dag har 150 000 følgere. Messens Instagram-profil har 700 000 følgere og 543 000 følgere følger på Facebook.

Trendtemaet denne gangen var WORK. Et kontor er ikke lenger bare et kontor, men snarere et hjem nr 2, et multifunksjonelt sted hvor arbeid bare er en av mange ting man kan foreta seg. Her kan man møtes og snakke sammen, lade batteriene, få litt å spise og ha det gøy. Dette betyr at arbeidsplassen må utformes mer komfortabelt, penere og mer trendy.

MAISON & OBJET går neste gang av stabelen fra 17-21. januar 2020 hvor overskriften er ”Regeneration”, og hvor man naturligvis vil feire at det er 25. gang messen arrangeres og fortsatt er klar til å presentere innkjøperne for nye trender og nye forbrukervaner.

Mere fra Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

www.designbase.no

Designbases medieunivers er for alle som arbeider profesjonelt i interiør- og design­bransjen. Vi berører emner som trender, tendenser i detaljhandelen, ledelse og produktorientering. Formålet er å gi leseren inspirasjon og konkrete verktøy til å kunne optimere sin virksomhet og ta de riktige beslutninger som gjør bedriften konkurransedyktig. Den redaksjonelle målsetning er via spennende og in…

Se profil  

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer