10.11.2020  |  Dining  |  Design

Spring Copenhagen styrker CSR-arbeidet i samarbeid med Plant et Træ

Innhold fra partner Hva er dette?

I forbindelse med lanseringen av sitt nye konsept Spring Emotions® starter Spring Copenhagen og Plant et Træ et samarbeid. Samarbeidet får i løpet av neste år 400 trær til at slå rot i den danske naturen.

Samtidig med at et helt nytt og klart konsept i tre ser dagens lys, satser Spring Copenhagen for alvor på å styrke CSR-arbeidet sitt.

Det skjer i samarbeid med den allmennyttige organisasjonen Plant et Træ, som siden 1988 har plantet over halvannen million trær i Danmark.

Plikt til å ta ansvar
Samarbeidet har vært i støpeskjea lenge, ettersom Spring Copenhagen fra begynnelsen av har ønsket å styrke CSR-arbeidet.

Som designvirksomhet med fokus på tredesign har det vært avgjørende å handle ansvarlig med tre og sette fokus på gjenplantning.

«Som designvirksomhet med fokus på tre er vi både bevisste om og forpliktet til å gjøre en innsats for arbeidet med gjenplantning. Avtalen med Plant et Træ er det første av forhåpentligvis flere initiativ hvor vi styrker arbeidet med CSR,» forteller Claus Nielsen, partner i Spring Copenhagen.

Glad for større fokus på bærekraft
Hos Plant et Træ ser leder og informasjonssjef Jens Døssing fram til samarbeidet. Han er glad for at en voksende virksomhet også evner å fokusere på CSR og prioriterer midler til arbeidet med bærekraft.

«Vi er glade for at en voksende, mindre virksomhet som Spring Copenhagen også setter fokus på miljø og bærekraft. Økt treplanting reduserer CO2-nivået, og vi får mulighet til å plante enda flere trær sammen med barn i den danske naturen,» sier Jens Døssing.

Lokalt fokus i høysetet
Plant et Træ har siden 1988 plantet blant annet undervisningsskoger og frukthager ved barneinstitusjoner.

Derfor har også Spring Copenhagens et ønske om å forankre arbeidet med å plante trær lokalt, slik at barn i Roskilde-området kan få glede av donasjonen.

«Vi er veldige glade for det lokale fokuset til Plant et Træ, og at utplantningen foregår sammen med barn. Vi håper å utvide det lokale aspektet videre, slik at utplantningen foregår sammen med barn fra Roskilde-området, hvor virksomheten er hjemmehørende,» forteller Claus Nielsen.

Mere fra Living and Dining AS

Living and Dining AS

www.living-dining.no

Vi fokuserer på varemerker som legger vekt på kvalitet, funksjonalitet og design. Ønsker din butikk å føre noen av våre merker, ta kontakt. Våre merker er: UMAGE  Present Time  Storefactory  Tassen  The Spice Tree  Polyhedra  Spring Copenhagen  Compliments   

Se profil  

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer