20. utgave av EuroShop
Detaljhandelsmessen EuroShop 2020 i Düsseldorf setter fokus på fremtiden.
Gjennom flere år har mediene erklært den fysiske butikken for dø til fordel for de digitale aktørene. Og selv om flere butikker, både kjeder og individuelle detaljister, har endret kurs, er det mer å si om denne trenden enn først antatt. Stadig flere digitalt fødte butikk-konsepter åpner fysiske manifestasjoner av sine konsepter, det være seg permanente butikker, showrooms, pop-ups etc. Så hvordan ser fremtidens butikk egentlig ut? Er den fysisk eller digital, eller begge deler?
Til sin 20. utgave i februar (16.-20.) opplever EuroShop stor etterspørsel og arrangørene bak den Düsseldorf-baserte messen forventer å slå rekordtallene fra 2017. Siste messe hadde 2.368 utstillere fra 61 land fordelt på 127.598 m² utstillingsareal mens 114.000 besøkende fra hele verden kom for å se de nyeste trendene og innovasjonene for detaljhandelen.
EuroShop byr på 8 utstillingsområder; Retail Marketing, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Design, Foodservice Equipment and Refrigeration & Energy Management. De 8 områdene setter fokus på skreddersydde tilbud til spesifikke gjestesegmenter, fleksible rammer og masse av muligheter for å presentere fremadrettet utvikling og innovative produkter.
EuroShop finner sted i Messe Düsseldorf fra søndag den 16. februar til torsdag den 20. februar 2020.