Åhléns feirer 125-årsjubileum
Det svenske interiør-, mote- og skjønnhetsmerket feirer jubileet med en ny nettplattform, tre nye butikker og en jubileumskolleksjon i begrenset opplag
For 125 år siden startet Johan Petter Åhlén og Erik Holm postordrefirmaet Åhlén & Holm. Utvalget besto i utgangspunktet av bøker og et ikonisk bilde av den svenske kongefamilien. Siden den gang har selskapet både skiftet eiere og vareutvalg, og i dag har Åhléns både produkter fra egen produksjon samt eksterne merkevarer.
Totalt er det opprettet 47 varehus siden den tidlige starten i Dalarna, og i anledning det imponerende jubileet legger Åhléns til tre nye varehus for å møte kundenes behov.
Selskapets suksess er å finne i ideen om konstant fornyelse, noe som også gjenspeiles i en helt ny jubileumskolleksjon som kun selges i begrensede opplag.
«Vi er utrolig stolte av vår 125 år lange arv, som har inspirert kolleksjonen med historiske former i tradisjonelle materialer som må kunne vare i generasjoner. Kolleksjonen er utformet som smykker som løfter hjemmet ditt, selv når det ikke er i bruk, sier Kreativ Lead for Åhléns Home Frederik Palmquist.
Kolleksjonen hyller Åhléns lange historie med klassiske former og en fargepalett dominert av grønt, messing og sølv. Materialer og farger utstråler eksklusiv luksus, og kolleksjonen inkluderer puter, tepper, lysestaker, vaser og serviettringer.
-IDL