Deal done i Paris

Maison&Objet Paris melder om økte besøkstall og flere internasjonale besøkende. Samtidig ble det sett en akselerasjon av implementeringen av Maison & Objets digitale tjenester, og en ny omnikanal-løsning kan nå understøtte hele dekorasjons-, design- og livsstils-samfunnet.

Fra Maison&Objet. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Til tross for transportstreiker og et usikkert økonomisk klima, avsluttet Maison & Objet Paris-messen i en veldig positiv og vennlig atmosfære.

Med over 67 000 besøkende, hvorav nesten 45 % var internasjonale, og med ikke mindre enn 1400 amerikanske besøkende, demonstrerte den fjerde (allerede!) post-COVID sesjonen nok en gang den viktige markøren som messen representerer for merkevarer og kjøpere innen interiør, design og livsstils-bransjene.

Mer enn 2300 merker, fordelt på syv haller, nøt godt av den sterke dynamikken som har gjort Maison &Objet Paris kjent fra begynnelsen: Innovative kolleksjoner lansert av nye merker, så vel som av store navn innen interiørdesign.

Med ikoner som Editions Serge Mooulle la man merke til tilbakekomsten av fine italienske merker som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgia), Lladró (Spania), Alessi (Italia) samt den bemerkelsesverdige debuten av nye aktører som Maison Matisse (Frankrike), Mogg (Italia) eller Stamuli (Sverige). Japanske og koreanske merker var også tilbake på messen med sin alltid raffinerte tilnærming til design.

Maison&Objet trenden Grounded skapt av Francois Bernard. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Take Care !... Også for besøkende

Besøksopplevelsen var også i fokus for Maison &Objet arrangørene, som ønsket mer enn noen gang å sikre at et besøk på messen var mer enn bare en handleopplevelse. Med temaet "Take Care!" kunne besøkende ta en pause og lade opp batteriene i et spesielt sofistikert miljø hvor hver detalj, fra den musikalske atmosfæren til farger og teksturer, er nøye gjennomtenkt.

500 bedrifter stilte ut på messen for første gang til glede for innkjøpere som alltid er på jakt etter nye leverandører.

Digitale innovasjoner skal hjelpe bedrifter å vokse

Allerede før neste messe lanserer Maison & Objet ytterligere, lanseres nye digitale utviklinger i sitt internasjonale samfunn.

–I 2016 foretok Maison &Objet det digitale skiftet. I 2023 er det tid for å oppgradere det, som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.

Maison&Objet går nå lenger enn bare leadgenerering. Fra våren vil det tilby en markedsplass (for bestillinger) gjennom sin MOM (Maison&Objet and More) plattform, hvor du kan forhandle og gjøre forretninger med nye kontakter i Europa i løpet av året.

I tillegg vil europeiske merkevarer også kunne opprette sine egne B2B e-butikker på nettsidene deres for å få fart på og effektivisere salget til eksisterende kunder. Endelig, fra og med neste utgave av Maison &Objet Paris, vil besøkende på messen også kunne legge inn sine messebestillinger online. Med disse nye tjenestene utvikles et omnichannel-økosystem, dedikert til utvikling av virksomheter i bransjen.

Maison&Objet trenden In the Air skapt av Elizabeth Leriche. Foto: Maison&Objet | Courtesy of Aethion .

Hva blir det neste? September! 

Maison&Objet ser frem til neste utgave av messen, som finner sted fra 7. til 11. september 2023. Inspirert av en stadig mer hedonistisk ånd og designernes ønske om å forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sesongen fokusere på de dristige og noen ganger overraskende tegn som påvirker markedet.

Til september vil messen lansere en ny sektor dedikert til velvære og skjønnhet; en ny kategori av produkter som er meget lovende for markedet. 

I forbindelse med messen vil besøkende også kunne nyte godt av Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023