Deal done i Paris
Maison&Objet Paris melder om økte besøkstall og flere internasjonale besøkende. Samtidig ble det sett en akselerasjon av implementeringen av Maison & Objets digitale tjenester, og en ny omnikanal-løsning kan nå understøtte hele dekorasjons-, design- og livsstils-samfunnet.
Til tross for transportstreiker og et usikkert økonomisk klima, avsluttet Maison & Objet Paris-messen i en veldig positiv og vennlig atmosfære.
Med over 67 000 besøkende, hvorav nesten 45 % var internasjonale, og med ikke mindre enn 1400 amerikanske besøkende, demonstrerte den fjerde (allerede!) post-COVID sesjonen nok en gang den viktige markøren som messen representerer for merkevarer og kjøpere innen interiør, design og livsstils-bransjene.
Mer enn 2300 merker, fordelt på syv haller, nøt godt av den sterke dynamikken som har gjort Maison &Objet Paris kjent fra begynnelsen: Innovative kolleksjoner lansert av nye merker, så vel som av store navn innen interiørdesign.
Med ikoner som Editions Serge Mooulle la man merke til tilbakekomsten av fine italienske merker som Gervasoni, Meridiani og Martinelli Luce eller Pulpo (Tyskland), Baobab (Belgia), Lladró (Spania), Alessi (Italia) samt den bemerkelsesverdige debuten av nye aktører som Maison Matisse (Frankrike), Mogg (Italia) eller Stamuli (Sverige). Japanske og koreanske merker var også tilbake på messen med sin alltid raffinerte tilnærming til design.
Take Care !... Også for besøkende
Besøksopplevelsen var også i fokus for Maison &Objet arrangørene, som ønsket mer enn noen gang å sikre at et besøk på messen var mer enn bare en handleopplevelse. Med temaet "Take Care!" kunne besøkende ta en pause og lade opp batteriene i et spesielt sofistikert miljø hvor hver detalj, fra den musikalske atmosfæren til farger og teksturer, er nøye gjennomtenkt.
500 bedrifter stilte ut på messen for første gang til glede for innkjøpere som alltid er på jakt etter nye leverandører.
Digitale innovasjoner skal hjelpe bedrifter å vokse
Allerede før neste messe lanserer Maison & Objet ytterligere, lanseres nye digitale utviklinger i sitt internasjonale samfunn.
–I 2016 foretok Maison &Objet det digitale skiftet. I 2023 er det tid for å oppgradere det, som Sinziana Marian, direktør for digitale aktiviteter, forklarer.
Maison&Objet går nå lenger enn bare leadgenerering. Fra våren vil det tilby en markedsplass (for bestillinger) gjennom sin MOM (Maison&Objet and More) plattform, hvor du kan forhandle og gjøre forretninger med nye kontakter i Europa i løpet av året.
I tillegg vil europeiske merkevarer også kunne opprette sine egne B2B e-butikker på nettsidene deres for å få fart på og effektivisere salget til eksisterende kunder. Endelig, fra og med neste utgave av Maison &Objet Paris, vil besøkende på messen også kunne legge inn sine messebestillinger online. Med disse nye tjenestene utvikles et omnichannel-økosystem, dedikert til utvikling av virksomheter i bransjen.
Hva blir det neste? September!
Maison&Objet ser frem til neste utgave av messen, som finner sted fra 7. til 11. september 2023. Inspirert av en stadig mer hedonistisk ånd og designernes ønske om å forynge hverdagen i et turbulent eksternt miljø, vil sesongen fokusere på de dristige og noen ganger overraskende tegn som påvirker markedet.
Til september vil messen lansere en ny sektor dedikert til velvære og skjønnhet; en ny kategori av produkter som er meget lovende for markedet.
I forbindelse med messen vil besøkende også kunne nyte godt av Paris Design Week fra 7. til 16. september 2023.