27.11.2020  |  Business  |  Bransjenytt

Designforevig satser

48-siders julekatalog til 300.000 mottakere på vegne av 14 lokaleide butikker.

Katalogen er fotografert av Tom Haga i en herlig, rustikk leilighet i Stavanger. ¬

–Den er også trykket i Norge. Vi er opptatt av å ha produkter av høy kvalitet og original, god design fra kjente merker som Royal Copenhagen, Iittala eller Georg Jensen. Dette er også et viktig miljøvalg da tidløs, god design skiftes ut sjeldnere – ofte går kvalitetsprodukter i arv i generasjoner, forklarer Gunhild Oterhals, daglig leder hos Designforevig.

¬–Vi opplever at kundene virkelig har fått øynene opp for de flotte norske merkene vi har. Kanskje har Covid-19 bidratt til å sette fokus på norske merkevarer og hvor viktig det er å støtte opp om både arbeidsplasser og norsk innovasjon? Det skader nok heller ikke at de kommer med helt utrolig mye lekkert til hjemmet for tiden.

Norskere enn Røros Tweed blir det ikke, de nye pleddene og putene fra Røros Tweed er designet av kjente, norske designere som Anderssen & Voll og Hallgeir Homstvedt og vevet på Røros av norsk lammeull.

–Vi har også vårt eget design «Feire Kjærligheten» fra dette merket som var et resultat av en åpen designkonkurranse vi arrangerte for en tid tilbake blant unge, norske designere.

–Vi har selvsagt med oss den nye Heymat-kolleksjonen DIS dørmatter designet av Vera & Kyte og utendørsmattene Heymat+ designet av Kristine Five Melvær. Disse dørmattene er jo helt fantastiske – og produsert av resirkulerte plastflasker. Virkelig et av årets må ha-produkter!

Georg Jensen kommer med en overraskelse i katalogen.

–De lanserer serien Terra som er designet av norske Snøhetta i våre butikker. Vi er først ute med å lansere denne serien i Norge – ekstra gøy når det er kjente, norske designere som har formgitt dem. Serien inneholder blomsterkrukker og vannkanne i terrakotta og stål – og er bare utrolig vakker. Alt til planter er jo veldig i vinden, nå som vi er mer hjemme er det jo veldig godt å ha det litt ekstra fint rundt seg med grønne planter og urter.

–Vi har også fått inn nyheter fra norske Tenderflame. Det er en stund mellom hver gang vi har et så innovativt norsk merke som dette! De har utviklet lykter og peiser med en spesiell veke som kun antenner ved 104 grader – og brennstoffet Tenderfuel er både miljøvennlig og trygt for helsen, det brenner kun sammen med spesialveken. Dette er supre nyheter for alle som vil kose seg med levende flammer uten risiko – de har også kjempefine peiser du kan montere rett på vanlig vegg og frittstående varianter!

Et annet norsk merke er Drit Forbanna. –Utrolig morsomme smaksbomber fra et ganske nytt selskap på Fornebu! De kan friste med BBQ-sauser, olivenolje, pestoer og gløgg – alle med navn en biter seg merke i, og morsom emballasje som gjør dem til supre gaver til vertskapet i julen!

Kjeden har også fått med seg nye merker som de gleder seg til å samarbeide med.

–Pappelina er håndlagde matter i ftlat- og giftfri PVC. Råmaterialet er svensk og mattene er vevet på tradisjonelle vevstoler ved Pappelinas veveri i Dalarna, så dette er kortreiste kvalitetsprodukter. Mattene kan du bruke både inne og ute, og de kommer i et hav av dekorer og farger. Før jul vil man kunne bestille alle mønstre og størrelser i nettbutikken vår, og mattene har allerede kommet til de fleste butikkene.

–Generelt ses et økt fokus på miljø og bærekraft noe kjeden ønsker å være med å løfte frem, avslutter Gunhild Oterhals, daglig leder.

www.designforevig.no

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer