Det store Vårnummer 2021
Korona pandemien stopper ikke design- og interiørbransjen. Leverandørene har stadig masse spennende nyheter som skal presenteres for detaljhandlerne. Men det kan være en utfordring for mange messer er avlyst. Derfor dedikerer Designbase sitt mars-nummer til nettopp å presentere de nyheter som skal drive bransjen i den kommende sesong.
Bli med i Designbase universet og det store Vårnummer 2021
Book annonsering hos Hans Snestrup, tlf. +45 2258 6000 eller hs@horisontgruppen.dk og send gjerne inn redaksjonelt materiale, det vil si en kortere tekst samt foto i høy oppløsning, til gb@horisontgruppen.dk. Tidsfrist for innsendt redaksjonelt materiale er mandag 8. mars 2021.
Det er nå alle de spennende, overraskende, vakre, dekorative og funksjonelle nyheter skal presenteres for detaljhandelens innkjøpere i design- og interiørbransjen. Dessverre er mange messer avlyst, og det gjør det vanskeligere for bransjen å få et overblikk over de nye designproduktene som skal være med på å drive detaljhandelen – fysisk og online – i den kommende tid. Derfor dedikerer vi Designbase i mars til nettopp å være bransjens talerør, når det gjelder nyheter til sommeren 2021. Vi skaper med andre ord et ”messe”-nummer, og alle bransjens aktører er velkomne til å sende inn sesongens nyheter til presentasjon.
Design- og interiørbransjen klarer seg faktisk noenlunde bra i denne harde koronatid i forhold til mange andre bransjer. Salget av nye boliger; hus og leiligheter samt sommerhus har steget markant i 2020. Vi etablerer hjemmekontorer som skal innredes, og ikke nok med det; vi oppholder oss i våre hjem 24/7. Det betyr at vi i høy grad får øynene opp for nye puter, nye lysestaker eller et nytt servise i stedet for det gamle slitte.
Samtidig har mange i kraft av oppsparte feriepenger,faktisk flere penger mellom hendene til forbruk enn vanlig. Ikke minst i disse tider hvor korona pandemien setter en effektiv stopper for feriereiser til utlandet.
Herutover er den danske design- og interiørbransjen generelt riktig gode på salg på nettet, og også det har vært en medvirkende faktor i forhold til å redde salget av design- og interiørprodukter. For i kraft av restriksjoner og nedstengninger av de fysiske detaljbutikkene, har nettsalget eksplodert det siste året og det gjelder også for boligbransjen.
Derfor er det nå viktigere enn noensinne å få nyhetene ut i butikkene. Å få vist forbrukerne de nye tendenser og de nye produkter og inspirere dem til kjøp, så bransjen også fremover og etter korona kan trives.