16.06.2022  |  Dining  |  Trender

Grønne Grand Cru-klassikere

Hensyn til miljøet får stadig større relevans i moderne livsstil – ikke minst i måltidskulturen, hvor sansen for bærekraft angår både maten vi spiser, og det vi spiser den av.

Som en hyllest til gjenbrukstanken og ett ledd i målsetningen om å redusere CO2-avtrykket lanserer Rosendahl denne våren utvalgte Grand Cru-klassikere i krystallklart resirkulert glass. Nytolkningen gir nytt, miljøbevisst DNA til seriens store kaféglass og multifunksjonelle skåler samt til et nydesignet drikkeglass – og den grønne filosofien understøttes ytterligere av glassets diskret fargeskjær som oppstår naturlig når glass gjenbrukes.

Clean eating og clean living ligger i tidsånden – og som en moderne klassiker har Grand Cru naturlig fulgt med i tiden. I to tiår har Rosendahl innlemmet nye matkulturer og bruksmønstre i det funksjonelle, stablebare universet, og med vårens nyheter gir merket nå klimabevisste designfans mulighet til å spare på ressursene og øke resirkuleringen. Grand Cru Recycled er en liten familie med hverdagshelter til alle døgnets måltider, som med god samvittighet kan settes på bordet og i oppvaskmaskinen som vanlig. Seriens design er hentet fra Rosendahls eksisterende sortiment supplert med et nytt drikkeglass, og produsert i 100 % resirkulert glass i skarp kvalitet med unik fargevariasjon. Glassets grønne tone er en naturlig bieffekt av resirkuleringsprosessen, som gir nytt sanselig uttrykk til det kjente glass-serviset, både når det brukes alene, og når det blandes med andre Grand Cru-deler. Bærekrafttanken er dessuten tenkt inn i alle aspekter av produktenes livssyklus, siden det resirkulerte glasset fra Grand Cru Recycled også er 100 % resirkulerbart etter endt bruk i borddekkingen.

www.rosendahl.com

Mere fra Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

www.designbase.no

Designbases medieunivers er for alle som arbeider profesjonelt i interiør- og design­bransjen. Vi berører emner som trender, tendenser i detaljhandelen, ledelse og produktorientering. Formålet er å gi leseren inspirasjon og konkrete verktøy til å kunne optimere sin virksomhet og ta de riktige beslutninger som gjør bedriften konkurransedyktig. Den redaksjonelle målsetning er via spennende og in…

Se profil  

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer