Hibiscus er ”Årets Farge” hos KitchenAid

KitchenAid har for femte gang valgt en ”Årets Farge”. Denne gangen er det Hibiscus, inspirert av hibiscusblomsten som med sin vakre lyserøde fargenyanse skal skape nytt liv i de nordiske kjøkkener. Hvorfor og hvordan det skal arbeides med den, har vi spurt KitchenAids nordiske sjef, Sara Paltschik om.

Foto: KitchenAid.

At valget på Årets Farge falt på Hibiscus-blomsten, er absolutt ingen tilfeldighet. Den panglyserøde farge er nemlig både en hit blant flora, fauna og mennesker, ifølge KitchenAid’s nordiske sjef, Sara Paltschik.

Hvorfor valgte dere Hibiscus?

–Når en Hibiscus-blomst blomstrer, tiltrekker den seg et rikt dyreliv, med kolibrier, sommerfugler og insekter som alle tiltrekkes av blomstens rike nektartilførsel og farge. Interessen for blomstens utseende og dens egenskaper forener naturen på fineste vis. Det er akkurat dette vi ønsker med KitchenAids maskiner. Vi ønsker å samle mat- og bakeentusiaster rundt deres største interesse: nemlig å lage mat med produkter som bidrar til skjønnhet og funksjonalitet på samme tid.

Hvorfor velger dere en Årets Farge?

–Årets farge er KitchenAids eget grep om og bidrag til de viktigste trendene i det globale designåret. Derfor reflekterer fargen trender i samfunnet, som KitchenAid ønsker å manifestere i en farge som skaper helt nytt liv på forhandlernes hyller og forbrukernes kjøkkenbord.

Kan du forklare konseptet ”Årets Farge”?

Konseptet ’Årets Farge’ fra KitchenAid har i løpet av de siste fem årene skapt ny inspirasjon for alle som liker å bruke kjøkkenapparater for å gjøre matlagingen enklere og morsommere. Hvert år blir fargen nøye utvalgt etter globale trender, og 'Årets farge' er derfor et produkt av det aktuelle årets populær- og matkultur.

Hva er spesielt med lyserødt?

–Siden 2017 har vi fulgt utviklingen av den rosa fargenyansen. Vi startet med å vurdere den delikate rosa fargen fra 90-årene og tidlig 00-tallet, men ble gradvis trukket mot en mørkere rosa farge som resulterte i Hibiscus. Dens mot og positive energi skaper noe utrolig spennende.

De to produktene som lanseres i årets farge, er hver ment å gjøre matlagingen både morsommere og enklere. Artisan røremaskin tilbyr et bredt spekter av bruksområder for både baking og matlaging, spesielt akkompagnert av en rekke tilbehør, mens K400-mikseren har ytelsen til å håndtere selv de mest utfordrende blenderoppskriftene for jevne og smakfulle matteksturer. Både Artisan-mikseren og K400-mikseren er nå tilgjengelig i fargen Hibiscus på https://www.kitchenaid.dk/.

Er fargen valgt ut fra tidens trendbilde?: 
–Ja, det er hele konseptet med Årets Farge, og vi håper at folk kan kjenne igjen den ville hibiskusfargen fra andre fasetter av samfunnet.

Selv om Sara Paltschik ikke ønsker å gå inn på de konkrete salgstallene, avslutter hun med å slå fast at «Årets Farge» historisk sett alltid har blitt tatt svært godt imot av både forhandlere og forbrukere.

Relatert innhold

14.11.2024Witt A/S

Sponseret

Revolusjoner juiceopplevelsen – Møt Witt by Kuvings AUTO10

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Eva Solo: Slik måler vi klimaavtrykket fra design til avhending

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Hva skal til for å bli verdens beste kokk?

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Kjøkkenklassikere nå i resirkulerte materialer

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Stilfull og effektiv avfallssortering

25.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Peugeot-kverner med et dryss av nordiske farger

24.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Nytt i SINGLES-serien: FSC-sertifisert skjærebrett med unike detaljer

24.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Håndlaget steintøy fra Villa Collection Denmark

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023