Hibiscus er ”Årets Farge” hos KitchenAid

KitchenAid har for femte gang valgt en ”Årets Farge”. Denne gangen er det Hibiscus, inspirert av hibiscusblomsten som med sin vakre lyserøde fargenyanse skal skape nytt liv i de nordiske kjøkkener. Hvorfor og hvordan det skal arbeides med den, har vi spurt KitchenAids nordiske sjef, Sara Paltschik om.

Foto: KitchenAid.

At valget på Årets Farge falt på Hibiscus-blomsten, er absolutt ingen tilfeldighet. Den panglyserøde farge er nemlig både en hit blant flora, fauna og mennesker, ifølge KitchenAid’s nordiske sjef, Sara Paltschik.

Hvorfor valgte dere Hibiscus?

–Når en Hibiscus-blomst blomstrer, tiltrekker den seg et rikt dyreliv, med kolibrier, sommerfugler og insekter som alle tiltrekkes av blomstens rike nektartilførsel og farge. Interessen for blomstens utseende og dens egenskaper forener naturen på fineste vis. Det er akkurat dette vi ønsker med KitchenAids maskiner. Vi ønsker å samle mat- og bakeentusiaster rundt deres største interesse: nemlig å lage mat med produkter som bidrar til skjønnhet og funksjonalitet på samme tid.

Hvorfor velger dere en Årets Farge?

–Årets farge er KitchenAids eget grep om og bidrag til de viktigste trendene i det globale designåret. Derfor reflekterer fargen trender i samfunnet, som KitchenAid ønsker å manifestere i en farge som skaper helt nytt liv på forhandlernes hyller og forbrukernes kjøkkenbord.

Kan du forklare konseptet ”Årets Farge”?

Konseptet ’Årets Farge’ fra KitchenAid har i løpet av de siste fem årene skapt ny inspirasjon for alle som liker å bruke kjøkkenapparater for å gjøre matlagingen enklere og morsommere. Hvert år blir fargen nøye utvalgt etter globale trender, og 'Årets farge' er derfor et produkt av det aktuelle årets populær- og matkultur.

Hva er spesielt med lyserødt?

–Siden 2017 har vi fulgt utviklingen av den rosa fargenyansen. Vi startet med å vurdere den delikate rosa fargen fra 90-årene og tidlig 00-tallet, men ble gradvis trukket mot en mørkere rosa farge som resulterte i Hibiscus. Dens mot og positive energi skaper noe utrolig spennende.

De to produktene som lanseres i årets farge, er hver ment å gjøre matlagingen både morsommere og enklere. Artisan røremaskin tilbyr et bredt spekter av bruksområder for både baking og matlaging, spesielt akkompagnert av en rekke tilbehør, mens K400-mikseren har ytelsen til å håndtere selv de mest utfordrende blenderoppskriftene for jevne og smakfulle matteksturer. Både Artisan-mikseren og K400-mikseren er nå tilgjengelig i fargen Hibiscus på https://www.kitchenaid.dk/.

Er fargen valgt ut fra tidens trendbilde?: 
–Ja, det er hele konseptet med Årets Farge, og vi håper at folk kan kjenne igjen den ville hibiskusfargen fra andre fasetter av samfunnet.

Selv om Sara Paltschik ikke ønsker å gå inn på de konkrete salgstallene, avslutter hun med å slå fast at «Årets Farge» historisk sett alltid har blitt tatt svært godt imot av både forhandlere og forbrukere.

Relatert innhold

26.04.2024Designbase.no

Ambiente Trends 24+: En iscenesettelse av luksusen av stillhet, nye komposisjoner og digitale innovasjoner

24.04.2024Designbase.no

Heimtextil samarbeider med Patricia Urquiola i 2025

16.04.2024Designbase.no

Hamonoya er en ny distributør for Patisse

15.04.2024F&H Group AS

Sponseret

Gode 79NORD-nyheter fra Morsø

11.04.2024F&H Group AS

Sponseret

Essensen av kvalitet fra HOLM

10.04.2024Witt A/S

Sponseret

Brygg kaffe som de profesjonelle baristaene

01.04.2024Brix Design A/S

Sponseret

La våren innby til skalldyrfest.

25.03.2024Witt A/S

Sponseret

Glad i bobler? Lag dem selv – i alt!

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023