Jacob Jensen er klar for markedet
Jacob Jensen presenterte relanseringen av merket under 3daysofdesign. Nå er vi virkelig klare for å få produktene ut og leve blant forbrukerne.
Thomas Bennedsen og Michael Bruun på Jacob Jensen-standen på Ambiente. Foto: Pia Finne
På F&Hs stand på Ambiente hadde Jacob Jensen fått en fremtredende og fremhevet posisjon, og dermed lød startsignalet om at merkevaren virkelig var klar for lansering på markedet.
Naturen er samlingspunktet i samlingen, og fargene er nøye utvalgt. Dette gjelder blant annet: røykvarslerne, som ikke er tradisjonelt hvite, men finnes i nyanser av grønt, blått, kobber og svart.
– Målet vårt er å lage en røykvarsler som ikke bare er et nødvendig onde, men som kan være en del av stilen i hjemmet, sier merkevaresjef Michael Bruun, og håpet er at enda flere vil velge å installere røykvarslere i hjemmet fordi de også er vakre å se på.
Jacob Jensens dobbeltveggede franske presse. Foto: Pia Finne
En annen nyhet på omvisningen på standen er en fransk presse i grønt, dobbeltvegget glass.
«Vi hadde et mål om å løse to problemer; dels rengjøringen og dels det at kaffen typisk blir for fort kald i en fransk presse. Derfor har vi installert en ny funksjon i bunnen av kannen som komprimerer kaffegruten på en tallerken, slik at den enkelt kan fjernes som en hel klump rett i søppelbøtta eller blomsterpotten. Det dobbeltveggede glasset gjør også at kaffen holder seg varm lenger, forklarer Michael.
Admin. Administrerende direktør i Jacob Jensen, Thomas Bennedsen var også tilstede på Jacob Jensen-standen, og han sa at 2025 går med til å promotere merkevaren i forhold til kunder, på SoMe og mye mer, og at de nå har produktene på lager og i pipeline, så alt er klart og oppstilt.
Brødrister og vannkoker, som presentert på standen på Ambiente. Foto: Pia Finne
Han viser også frem både vekkerklokken, som vekker deg med musikk skrevet av to unge danske musikere, og han viser frem brødristeren og vannkokeren. "Vi ønsker å skape produkter som utgjør en forskjell, vi søker å løse hverdagens problemer på en enkel måte, og kundene må ta et bevisst valg." avslutter Thomas Bennedsen.