Living & Dining –et konsept for glede til hjemmet!
–Jeg jobber med merker og mennesker som jeg trives med, forteller Christopher V. Røren.
Christopher V. Røren startet agenturfirmaet Living & Dining etter å ha vokst opp med innredning.
–Min mor Anne-Lise Røren drev som grossist og agent og holdt på i over 30 år i bransjen. Min første messe var Ambiente i Frankfurt da jeg var 3 år, forteller han.
Gjennom hele oppveksten har han hjulpet til med messer og på lageret hjemme. Sommerferier i barndommen var 50% fabrikkbesøk gjennom Europa og 50% ferie etter at jobben var avsluttet.
–Jeg har vært utrolig heldig med å kunne være med på så mange annerledes ferier og turer gjennom oppveksten. Jeg liker å reise rundt og møte mennesker, slå av en prat og hjelpe til om det er noe som trengs.
Fortell om ideen bak konseptet Living & Dining?
¬–Jeg startet Living & Dining i 2011 etter at min mor Anne-Lise Røren pensjonerte seg. På den tiden hadde vi agenturer til både Living og Dining segmentene, noe vi fortsatt har i dag.
–Da jeg startet firmaet var det viktig for meg å kunne jeg ta inn merker med mennesker som jeg syntes det var hyggelig å jobbe sammen med. Jeg synes det å trives er avgjørende for at hverdagene ikke bare blir en "jobb".
Hvor mange merker representerer dere og hva er de ulike særpregene?
–Vi har i dag 7 forskjellige varemerker som kommer fra Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland.
¬–Compliments er et merkenavn vi valgte av en bestemt grunn. Ordet "Compliments" betyr ganske enkelt: “Høflig uttrykk for ros eller beundring”. Uansett anledning når komplimenter blir gitt, har de alltid en positiv effekt. Komplimenter skal være inderlige og enkle å gi og motta. Dette er noe vi alltid husker når vi oppretter våre Compliments serier. Det er et dansk interiørmerke med sterke nordiske designtradisjoner.
Kolleksjonene består av vakre fargekoordinerte historier, hver og en unik med flere alternativer for å skape et personlig utseende. Farger er vår lidenskap og de forskjellige historiene utfyller hverandre og gir muligheten til å la kreativiteten din blomstre.
La Compliments inspirere deg!
–UMAGE er tidligere VITA Copenhagen som lanserte den populære EOS fjærlampen på det norske markedet. De har videreutviklet seg mye i lampesegmentet samt at de har lansert en stor møbelkolleksjon. UMAGE kan beskrives som vakker, dansk design i kombinasjon med gunstige priser, høy kvalitet og en ekte omtanke for miljøet.
–Storefactory er design med nærhet til naturens rene linjer. Produktene passer like godt til moderne leiligheter som en gård på landet.
–Spring Copenhagen er et dansk designfirma, forankret i den skandinaviske designtradisjonen. De har et enkelt, men tydelig formål: Inspirere til bedre hverdagsliv!
Spring Copenhagen lager produkter som har evnen til å vokse til nye klassikere, som kan brukes hver dag, er vakre og inspirerer mennesker rundt om i verden til en bedre hverdag.
–The Spice Tree & Saga Gourmet har fokus og lidenskap på kjernen i hjemmet, nemlig kjøkkenet. De bruker bare naturlige ingredienser av høyeste kvalitet for å produsere gourmetprodukter for kjennere over hele verden. Velkommen til en smakfull verden!
–Present Time er en merkevare fabrikk som spesialiserer seg på engros gaver og innredningsartikler til hjemmet. Present Time sin oppgave er å la moderne design skape moro og gi et personlig preg på livet. Selskapet startet på begynnelsen av 1980-tallet med et lite gaveselskap kalt Kaleidoscope. De fikk suksess og fusjonerte med Clockwork, og sammen bestemte de seg for å kombinere sin felles styrke under navnet Present Time. I 1999 utvidet Present Time ved oppkjøpe av to andre selskaper, Karlsson og Leitmotiv. I dag er disse selskapene fremdeles gjenkjennelige som merker av Present Time. Present Time fortsatte å vokse det siste tiåret og er nå morselskapet til tre merker: pt, Karlsson og Leitmotiv.
–TASSEN-serien med porselensgjenstander som vekker gode følelser, kommer fra Tyskland og elsket over hele verden. De blander morsomme, kjærlige holdninger
med Made in Germany kvalitet. Siden 2007 har skapt gøyale boller, kaffekrus, tekanner og flere produkter - også kjent som stjernene til virale videoklipp på YouTube – og gitt en sunn dose glede til borddekning.
Er det noen spesielle merker dere satser på for andre halvår 2020?
–Compliments og Present Time er de vi kommer til å legge ned ekstra fokus på. Disse er våre nyeste agenturer og trenger synlighet i markedet.
Hvilke utfordringer gir året 2020?
–2020 startet bra med nye merker og en plan på hvordan vi skulle jobbe det inn på markedet. Så traff jo Covid-19 som har gitt oss og alle andre noen uforutsette utfordringer, vi gjør det vi kan for å hjelpe kundene våre gjennom denne vanskelige perioden. Og selvfølgelig gjør vi alt det vi klarer så vi overlever denne utfordrende tiden.
Hvordan holder dere kontakt med kundene?
–Under Covid-19 perioden bruker mail, telefon, Zoom, Facetime og andre digitale plattformer for å kommunisere med alle de gode kundene våre.
Hvor mange er dere i firmaet?
–Vi er kun to personer, meg selv som er han som gjør så godt han kan, og Stine Kristiansen som fikser alt, avslutter Christopher V. Røren.