TrendSet Winter 2023: Vellykket start på våren og sommeren 2023

Med en markant stigning i antall besøkende og ikke minst en økende andel av besøkende fra land utenfor Tyskland, var første internasjonale interiør- og livsstilsmesse i det nye året, TrendSet i München en suksess. På tross av en treg julehandel, ble det bestilte mange nye varer til den kommende sesongen.

Foto: TrendSet GmbH.

Godt over 2000 utstillere og merker viste sine produkter og nyheter til vår/sommer 2023, påske og til og med jul 2023 i seks godt fylte utstillingshallene, og innkjøperne besøkte TrendSet i stort antall. 22538 besøkende kom på messen, og det er en markant stigning i forhold til året før. Dermed opplever TrendSet en sterk og sikker utvikling med ytterligere vekst.

–Vi lever i en overgangstid. Ingen steder er dette mer tydelig enn i næringslivet og handel. Folks forbruk og kjøpsatferd endrer seg raskt. Varehandelen reagerer på dette med nye og kreative konsepter. Integreringen av e-handel i fysiske butikker, hybridbutikker og merkevare-opplevelseshubs er bare noen av måtene hvorpå kundene kan beholdes og nye kan skaffes. På TrendSet Winter 2023 ble mye utvekslet og diskutert. I prosessen ble en positiv utvikling veldig tydelig: kundene anerkjenner igjen verdien av fysisk detaljhandel. Det som kreves er en personlig, tilpasset handleopplevelse på stedet. Nye konsepter scorer poeng i indre byer. Mindre spesialbutikker dukker opp og gjør shoppingen morsommere igjen, og mer handel foregår i økende grad i de mindre butikkene. Kontakt mellom fagfolk og nettverk med eksperter er viktigere enn noen gang i disse tider. Selvfølgelig er trender, innovasjoner og produkter i den kommende sesongen like viktig. For det kan ikke nektes for at alle former for handel trenger én ting, nemlig produkter som fanger interesse og selger, sier ledelsen bak TrendSet.

Julehandelen blir mer og mer viktig hos TrendSet Winter. Mange utstillere er gått over til å vise sine siste julekolleksjoner på TrendSet Winter, og antallet øker, sies det.

Mange danske utstillere er fornøyde med TrendSet, bl.a. på grunn av beliggenheten i München, som ligger i en region med sterk kjøpekraft og god tilgjengelighet for alle besøkende fra Sentral- og Sør-Tyskland, DACH-regionen (Tyskland, Østerrike, Sveits), Sør-Europa og Sørøst-Europa.

–Med sin gode infrastruktur er TrendSet på vei mot vekst. Mange nye besøkende fra de sørlige og østlige landene i Europa kommer til oss. Interessante nye markeder som Tsjekkia åpner seg. Dette er en veldig spennende utvikling som får oss til å posisjonere TrendSet enda mer internasjonalt – med fokus på detaljhandel – og utnytte messens potensial enda mer. Vi bygger videre på at vi også som på sommeren, skal bli den mest suksessrike messen for Interiør & Livsstil om vinteren, sier Tatjana Pannier, administrerende direktør for TrendSet, om messens nåværende situasjon og utvikling.

Foto: TrendSet GmbH.

Vellykket start

Den ofte erklærte døden til detaljhandelen kunne ikke sees på TrendSet Winter 2023 i München. Kjøpere fra mer enn 40 land fylte TrendSets seks messehaller med godt humør, stor interesse og stor ordreaktivitet. Sammenlignet med de siste messearrangementene fortsatte en generell trend som allerede var observert i sommer: Færre besøkende pr. Virksomhet deltok på messen. Det er en utvikling TrendSet ønsker å motvirke, da et besøk er verdifullt for alle ansatte med tanke på å se produktene live og knytte kontakter i bransjen. Fremtiden forventes å bringe flere utstillere når det gjelder kvantitet og kvalitet.

Wellness fra naturen: tendensene for vår/sommer 2023

For våren/sommeren 2023, som i tidligere sesonger, dreier de fleste design seg om natur og bærekraft. Lengselen etter dybde, formål og holdbarhet i usikre tider kommer ofte til uttrykk i retrospektiv vintage, hjemlig sommerhus-chic og koselig skandinavisk stil. Myke former, rolige farger, naturlige materialer og kjærlige detaljer løfter interiør, mote, tilbehør og livsstilsprodukter til feel-good elementer i den nye sesongen.

Selv glamorøse designs setter an kun diskrete aksenter. Landlig hygge, muntre mønstre og avslappede kolleksjoner fører til produkter med et optimistisk uttrykk innenfor områdene Live & Give, Cook & Eat, Decorate & Create og Work & Play.

Foto: TrendSet GmbH.

Fargerike og glade tendenser til påsken 2023

Friske pasteller, naturlige motiver til påsken, ikoniske påskeklassikere i nye drakter og uvanlige mønstre venter oss i påskeproduktene for 2023. Glitrende plysjkyllinger, heklede kaniner og batikk påskeegg vil boltre seg på påskebordet sammen med servise og tilbehør med delikate blomster- og dyredekorasjoner. Påsken blir fargerik, munter og variert. Landlige stiler med naturlige materialer og jordfarger vil også finne sin plass i påskeredet.

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023