06.08.2019  |  Business  |  Ledelse & drift

5 raske til Fredrik Heyerdahl Holmstrand

Illums Bolighus flyttet fra House of Oslo til nye lokaler i Haakon VII’s gate 10, Oslo i fjor. Avdelingsleder for møbel- og design, Fredrik Heyerdahl Holmstrand, har fulgt prosessen tett på og er i ferd med ny utvikling av konseptet. Han er utdannet bachelor i Retail Design og Brand communication, og er klar for oppgaven.

Hva er det beste med din jobb som avdelingsleder, Fredrik?

Det er at ingen dag er lik, og at dagen består av så mange forskjellige oppgaver. Det er planlegging, salg, utpakking av varer og bestille nyheter. Det skjer mye, hele tiden.   

Hva særpreger utvalget hos din avdeling med møbel og design? 

Vi har mye av de tunge danske klassikerne, fra de store merkene som Montana, Carl Hansen & Søn og Fritz Hansen sammen med nye merker som f.eks. Eikund. Det er en norsk bedrift som har fått rettigheter til å reprodusere norske klassiske designmøbler fra 1950- og -60 tallet, som stolen Krysset tegnet av Fredrik A. Kayser (1924-1968). Den vant nylig en pris under Mixology Awards i London. 

Vi har en god mix av tradisjonsrike klassikere til nyere design og trendmerker, mest dansk og norsk. Det er stor interesse for kvalitetsdesign. Y-stolen fra Carl Hansen & Søn og stolen 7’ern fra Fritz Hansen er det alltid stor interesse for, mens kjøperne våre blir stadig yngre. Det er tydelig at folk blir mer interessert og ser verdien av å investere i kvalitetsmøbler som skal vare. 

Hva er planene for 2. halvår 2019? 

Etter 1 år i nye lokaler, har vi sett hvordan folk beveger seg i butikken. Vi skal nå flytte på leverandører, og gjøre avdelingen mer oppdatert. Det første året var som et prøveår med et oppsett som utgangspunkt for å se hva som kunne fungere. Vi har mange planer for å tilpasse plasseringen av varer bedre. 

Hva skal til for å overleve som fremtidens interiør- og designbutikk? 

Vi har en stor tro på å fortsette den økningen vi har nå, så er det viktig å tilknytte nettbutikk til den fysiske butikk og vice versa. Det å kunne være tilgjengelig på nett men også enda mer tilgjengelig i fysisk butikk er kjempeviktig. Nettbutikkene har på en måte blitt det nye utstillingsvinduet, som gjerne kobles opp mot Instagram og Facebook for å kunne vise utvalget vi har. Vi har også veldig stort utvalg på huset i forskjellige avdelinger som også gjør oss veldig attraktive for mange forskjellige kunder og målgrupper. 

Hva er god kundeservice slik du ser det?

Å ta i mot kundene på en god og fin måte. Enkelte kunder føler seg nok litt overveldet når de kommer inn på vår avdeling, her er det mye utstilt og valgene mange. Illums Bolighus har ingen mal på hvordan en kunde skal være, alle er velkomne. Vi er jo her av den grunn for å kunne hjelpe og bistå til ganske store innkjøp. Man bruker jo ofte en del penger på nye møbler, da er det viktig å kunne få god hjelp og her stiller vi med ekspertise på våre produkter. Det er en tidkrevende prosess og vi ønsker at kundene skal være i gode hender fra de kommer inn i butikken til møblene blir levert. Vi jobber godt på Illums Bolighus med å ta vare på kundene våre, vi har mange faste kunder og de kommer gjerne igjen. Disse gode forholdene for både nye og faste kunder tar vi vare på. 

Mere fra Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

www.designbase.no

Designbases medieunivers er for alle som arbeider profesjonelt i interiør- og design­bransjen. Vi berører emner som trender, tendenser i detaljhandelen, ledelse og produktorientering. Formålet er å gi leseren inspirasjon og konkrete verktøy til å kunne optimere sin virksomhet og ta de riktige beslutninger som gjør bedriften konkurransedyktig. Den redaksjonelle målsetning er via spennende og in…

Se profil  

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer