5 raske til Fredrik Heyerdahl Holmstrand

Illums Bolighus flyttet fra House of Oslo til nye lokaler i Haakon VII’s gate 10, Oslo i fjor. Avdelingsleder for møbel- og design, Fredrik Heyerdahl Holmstrand, har fulgt prosessen tett på og er i ferd med ny utvikling av konseptet. Han er utdannet bachelor i Retail Design og Brand communication, og er klar for oppgaven.

Fredrik Heyerdahl Holmstrand er avdelingsleder for møbel- og design i Illums Bolighusi .

Hva er det beste med din jobb som avdelingsleder, Fredrik?

Det er at ingen dag er lik, og at dagen består av så mange forskjellige oppgaver. Det er planlegging, salg, utpakking av varer og bestille nyheter. Det skjer mye, hele tiden.   

Hva særpreger utvalget hos din avdeling med møbel og design? 

Vi har mye av de tunge danske klassikerne, fra de store merkene som Montana, Carl Hansen & Søn og Fritz Hansen sammen med nye merker som f.eks. Eikund. Det er en norsk bedrift som har fått rettigheter til å reprodusere norske klassiske designmøbler fra 1950- og -60 tallet, som stolen Krysset tegnet av Fredrik A. Kayser (1924-1968). Den vant nylig en pris under Mixology Awards i London. 

Fredrik Heyerdahl Holmstrand.

Vi har en god mix av tradisjonsrike klassikere til nyere design og trendmerker, mest dansk og norsk. Det er stor interesse for kvalitetsdesign. Y-stolen fra Carl Hansen & Søn og stolen 7’ern fra Fritz Hansen er det alltid stor interesse for, mens kjøperne våre blir stadig yngre. Det er tydelig at folk blir mer interessert og ser verdien av å investere i kvalitetsmøbler som skal vare. 

Hva er planene for 2. halvår 2019? 

Etter 1 år i nye lokaler, har vi sett hvordan folk beveger seg i butikken. Vi skal nå flytte på leverandører, og gjøre avdelingen mer oppdatert. Det første året var som et prøveår med et oppsett som utgangspunkt for å se hva som kunne fungere. Vi har mange planer for å tilpasse plasseringen av varer bedre. 

Hva skal til for å overleve som fremtidens interiør- og designbutikk? 

Vi har en stor tro på å fortsette den økningen vi har nå, så er det viktig å tilknytte nettbutikk til den fysiske butikk og vice versa. Det å kunne være tilgjengelig på nett men også enda mer tilgjengelig i fysisk butikk er kjempeviktig. Nettbutikkene har på en måte blitt det nye utstillingsvinduet, som gjerne kobles opp mot Instagram og Facebook for å kunne vise utvalget vi har. Vi har også veldig stort utvalg på huset i forskjellige avdelinger som også gjør oss veldig attraktive for mange forskjellige kunder og målgrupper. 

Hva er god kundeservice slik du ser det?

Å ta i mot kundene på en god og fin måte. Enkelte kunder føler seg nok litt overveldet når de kommer inn på vår avdeling, her er det mye utstilt og valgene mange. Illums Bolighus har ingen mal på hvordan en kunde skal være, alle er velkomne. Vi er jo her av den grunn for å kunne hjelpe og bistå til ganske store innkjøp. Man bruker jo ofte en del penger på nye møbler, da er det viktig å kunne få god hjelp og her stiller vi med ekspertise på våre produkter. Det er en tidkrevende prosess og vi ønsker at kundene skal være i gode hender fra de kommer inn i butikken til møblene blir levert. Vi jobber godt på Illums Bolighus med å ta vare på kundene våre, vi har mange faste kunder og de kommer gjerne igjen. Disse gode forholdene for både nye og faste kunder tar vi vare på. 

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023