Ambiente, Christmasworld og Creativeworld vil slå seg sammen igjen i 2025

Deltakerregistrering på Frankfurts enorme livsstilsmesse Ambiente overgår allerede antallet utstillere fra de siste årene. Og når dørene åpner i februar 2025, vil det igjen være i kombinasjon med julemessen Christmasworld og hobbymessen Creativeworld.

Anna von Lipa på Ambiente Dining 2024.. Foto: Messe Frankfurt

"Vi er på rett vei og planlegger for tiden en uforglemmelig messeopplevelse for 2025", sier Julia Uherek, visepresident for forbrukervarer ved Messe Frankfurt. «Nøkkelen er å styrke nye kunderelasjoner ettersom økonomien fortsatt er under press på grunn av globale spenninger, politisk regulering og endret forbrukeratferd. Møter ansikt til ansikt er uerstattelige når det gjelder å åpne opp nye eksportmarkeder og salgskanaler. Dette gjelder spesielt også vekstområdene i hotell- og restaurantbransjen samt oppdragsbedrifter. Det er vi helt overbevist om, og vi er i tett kontakt med aktuelle partnere, eksperter og foreninger, slik at vi hele tiden kan åpne for nye forretningsmuligheter», utdyper Uherek.

Arrangørenes øye for å skape forretningsmuligheter samt deres lydhørhet overfor utstillernes tilbakemeldinger gir resultater: Det er allerede flere utstillere påmeldt til neste års messe enn det har vært de siste årene.

«Vi har for tiden flere påmeldte enn på samme tid i fjor. Vi vil igjen utnytte hele messesenteret og fortsette med samme utstillingsoppsett, med svært få justeringer, og er svært fornøyd med å ha så gode omregistreringsprosent for alle tre utstillingene. Vårt Global Sourcing-segment er også tilbake med sterk deltakelse og tilbud av høy kvalitet. Det betyr at vi starter messesesongen med vinden i ryggen, sier Philipp Ferger, Vice President for Consumer Goods i Messe Frankfurt.

Sterke gjengangere og ny inspirasjon

På tvers av alle segmenter hos Ambiente er det fokus på å utvikle kvaliteten på produktseriene. Dette ser man blant annet i Table Select-området, som er beriket av merker som Dibbern, Robbe & Berking, Rosenthal og Vista Alergre. I mellomtiden, i Hall 8, er fokuset på veksten av serviceindustrien med Cook & Cut-området, hvor utstyr av høyeste kvalitet for arbeidsområdene er utstilt.

Messens Hall 11 er derimot preget av servicebransjens frontområder, og tar for seg både internsalg og utsalg. I år er det også enda flere utstillere med fokus på borddekking og buffetpresentasjon. Tradisjonen med Hotelier's Day og The Hospitality Academy skal også videreføres, og det vil bli tilbudt enda flere omvisninger til besøkende i området.

Foto: Messe Frankfurt

Livsstilsområdet Living i den østlige delen av messen byr på utstillere som Affari of Sweden, Alessi, Bazar Bizar, Henry Dean, Kare Design, Lightmakers, pappelina og Reflections Copenhagen. Her vil det primært være fokus på vekst hos kontraktsbedrifter med merkevarer som Blomus, Pure Yellow Single Member, Scholtissek, Trademark og XL Bloom.

I Arbeidsområdet har det også vært vekst i mange år innen de to områdene Office Design & Solutions og Future of Work. De påmeldte spenner over både de veletablerte merkene og nye spennende utstillere. I 2025 skal de moderne arbeidsområdene tolkes av merker som Hey-Sign, König+Neurath og Vario Büroeinrichtungen.

I Giving-området kan du la deg inspirere av utstillere innen Urban Gifts og Stationery & School. De påmeldte inkluderer blant annet Appli Paper, Caran D'Ache, Kikkerland og Rösler.

Julebelysning og kreativt verksted

«Den ekstremt raske omregistreringsraten er et godt bevis på at Christmasworld unektelig er sterk i markedet og uten sammenligning er nummer én. Messens fokus på julens wow-effekt og julepynt er unikt. Alle de største aktørene er med, og vi har lykkes med å tiltrekke oss nye selskaper og vinne tilbake viktige selskaper, spesielt i forhold til kjernesegmentet Visual Merchandising & Lighting, sier Philipp Ferger.

Store belysningsselskaper som Adamlights, Blachere Illumination og Fotodiastasi er påmeldt, og det planlegges et helt spesielt program med hovedtalere og omvisninger for bedriftskunder, spesielt kjøpesentre og bymarkedsrepresentanter.

Vindusutstillinger i juletemaet presenteres i Decoration Unlimited-området, som pleier å være en ekte publikumsmagnet.

I 2025 starter Creativeworld-messen samtidig med Ambiente og Christmasworld for første gang. I løpet av messens fire dager kan du oppleve utstillere som Clairefontaine, Royal Talens og Schmincke. For å øke tilgjengeligheten for besøkende har Creativeworld Trends flyttet tilbake til Hall 1.2, mens Creative Academy, inkludert dets fargerike verksteder, forblir i Hall 1.1.

Andre høydepunkter

I tillegg til de inspirerende og spennende utstillerne, presenterer Ambiente, Christmasworld og Creativeworld et spennende program som alltid. Det vil være rikelig anledning til å få kunnskap fra eksperter når temaer som bærekraft, design & livsstil, nytt arbeid, digitalisering og fremtiden for detaljhandel utforskes på messens scener. I tillegg vil de tre trendområdene by på mange nye og spennende produkter.

Foto: Messe Frankfurt

Mellom gjestfrihets-, interiør- og kontraktsområdene vil du kunne slappe av i The Lounge-området, som vil bli skapt av en 2025-designer som skal kunngjøres i september 2024.

I bærekraftens navn vil utstillere kunne søke om å bli utnevnt til Ethical Style-programmet. Programmet er for bedrifter som innovativt kan kombinere vakkert design med bærekraftig produksjon. Produktene kan også sees på Ethical Design Spots rundt messen, og bedrifter kan søke fra begynnelsen av september til slutten av november 2024.

Digital samlingsplass hele året


For å støtte opp om messens potensial for nettverksbygging og kunnskapsdeling har Ambiente, Christmasworld og Creativeworld et stort utvalg av nettbaserte muligheter for de tilknyttede aktørene og besøkende på messen.

«Vi utvider stadig vår rolle som forretningstilrettelegger hele året. Conzoom Circle er den nye paraplyen for vår globale messeportefølje innen forbruksvarer i Tyskland og mange andre steder, og i tillegg også for vårt helårs digitale sortiment. På denne måten knytter vi sammen alle 30 av Messe Frankfurts messearrangementer som finner sted over hele kloden, samtidig som vi gjør bransjekunnskap og ekspertise tilgjengelig, sier Julia Uherek.

Conzoom Solutions videreutvikles som en plattform for inspirasjon og innovasjon, spesielt rettet mot detaljhandel. Plattformen tilbyr også Digital Academy, hvor det er et arrangement annenhver måned. Neste arrangement er 4. september 2024, og vil bli holdt i samarbeid med Taiwan Design Research Institute.

Ambiente og Christmasworld finner sted fra 7.-11. februar 2025 i Frankfurt, mens Creativeworld er fra 7.-10. februar 2025 på samme sted.

For mer informasjon, klikk her.

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.no

Jeg ønsker å lage bærekraftige vesker som tåler hverdagen

18.11.2024Designbase.no

Oslo Design Fair blir mer salgsorientert

15.11.2024Designbase.no

Funksjonelle kontrakttekstiler på Heimtextil

13.11.2024Designbase.no

Årets farge varsler optimisme

12.11.2024Designbase.no

Carina Seth Andersson får Prins Eugen-medaljen 2024

11.11.2024Designbase.no

Sør-Koreas nye generasjon av Rising Talents

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023