07.10.2019  |  Business  |  Ledelse & drift

Brancheprofilen: To brødre – étt konsept

Harald og Audun Viken bestemte seg for å spre glede med Ting as. Kundene blir inspirert når de ser de morsomme og fargerike gjenstandene som passer mange anledninger.

Harald, hvordan fikk dere ideen til Ting?
Ting åpnet i 1999 og da var konkurrentene våre glassmagasiner og kjøkkenkonsepter. Vi opplevde at det manglet en butikk for dem som ville gi en mer personlig gave enn fire tallerkener eller én kjøkkenvekt.

Beskriv konseptet?
Ting skal være en attraktiv gavebutikk for alle anledninger. Konseptet inneholder personlige gaver og gaver til hjemmet.

Kan du fortelle om sortimentet?
Sortimentet inneholder i dag mange skandinaviske livsstilsmerker og en del små mindre kjente merker som utgjør at konseptet skiller seg fra konkurrentene.

Hvor lages produktene?
De produseres både i europeiske og asiatiske land.

Hva er nytt for 2. halvår 2019?
Det vi jobber med nå er å forbedre funksjonaliteten i vår nettbutikk ting.no. Det blir jobbet med å implementere flere betalingsløsninger samt å tilrettelegge for klikk & hent i butikk. I tillegg så vil vi gjøre endringer hos Ting Trondheim der vi skal teste ut en del løsninger som skal gi kundene en forbedret handleopplevelse og mer inspirasjon mens de handler.

Hvordan ser dere på fremtiden for Ting?
Fremtiden for Ting er veldig spennende. Vi opplever at kundene setter pris på endringene vi har gjort i vareutvalget for våren 2019, og ser fram til å tilby enda flere nye varer til et stadig mer kresent publikum fremover. 

Om Harald Viken & Audun Viken, Ting AS

Navn:  Harald Viken og Audun Viken
Stilling: Eiere av Ting AS gjennom firmaet Skei Holding AS
Utdannelse:  Harald er høyskolekandidat innen Handel og Kontor fra Høgskulen i Sogndal. Audun er Siviløkonom fra NHH.


Mere fra Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

Designbase.no - Forum for design- og interiør­bransjen

www.designbase.no

Designbases medieunivers er for alle som arbeider profesjonelt i interiør- og design­bransjen. Vi berører emner som trender, tendenser i detaljhandelen, ledelse og produktorientering. Formålet er å gi leseren inspirasjon og konkrete verktøy til å kunne optimere sin virksomhet og ta de riktige beslutninger som gjør bedriften konkurransedyktig. Den redaksjonelle målsetning er via spennende og in…

Se profil  

  Designbase.no dk anvender cookies som vi bruker til å huske dine innstillinger og statistikk m.m. Når du fortsetter med å bruke nettsiden, aksepteres vår nye cookie- og persondatapolitikk. Les mer