Carlsberg går inn på borddekking
Carlsberg i samarbeid med det svenske firmaet Midnatt utviklet en unik kolleksjon bestående av duker og ølbrikker – perfekt for sesongens spillekvelder med venner og familie.
I et uventet samarbeid har Carlsberg og det svenske hjemmetekstilmerket Midnatt laget en ny, oppfinnsom interiørdesignkolleksjon under navnet Table of Triumph. Tanken bak er å feire dramaet og fellesskapet som skapes under alle sesongens spillekvelder. Kolleksjonen er den første i sitt slag for begge merkene.
"Vi elsker å plukke referanser fra omgivelsene våre og forvandle dem til fine detaljer for hjemmet. Denne gangen har vi blitt inspirert av estetikken til kortstokken, den økende atmosfæren i sosiale spill og av Carlsbergs åpenbare rolle midt i festen, sier Josephine Blix, grunnlegger av Midnight.
Kolleksjonen består av en duk i fire forskjellige størrelser og et sett med fire underlegg, alle brodert med motiver som henspiller på spillets dramatiske vendinger. På denne måten er samlingen ikke bare en fin interiørdetalj, men noe som kan ta spillekvelden til neste nivå.
"På Carlsberg er vi drevet av nysgjerrighet og lidenskap for å skape minneverdige øyeblikk. Derfor er det fantastisk at vi sammen med Midnatt kan lansere en unik kolleksjon der fellesskapet over en drink er i fokus. Ved et dekket bord samles vi til samtale , lek og latter, sier Louise Eckerbom, Sr Brand Manager Carlsberg.
Siden 2017 har det svenske selskapet Midnatt kombinert bærekraft og design. Den nye kolleksjonen er, som deres andre serier, GOTS-sertifisert og laget av økologisk bomull.
"Vi har kommet langt i vårt bærekraftsarbeid og er veldig stolte over å kunne tilby myke, fleksible og vakre produkter med bærekraftig produksjon. Det er noe vi har jobbet med fra starten og selvfølgelig noe som kjennetegner samarbeidet med Carlsberg. For oss har det vært både morsomt og inspirerende å lage denne kolleksjonen sammen med Carlsberg, som deler vår lidenskap for kvalitet og fellesskap, sier Louisa Hammarbäck, grunnlegger av Midnatt.