Erfaring og ung kreativitet møtes på Formex denne våren
Den 16.–18 Formex vil bli arrangert som det første for utstillingsåret 2024. Vi lengter etter å åpne dørene igjen og gi bransjen muligheten til å nettverk, utveksle kunnskap, gjøre forretninger og bli inspirert.
I august var temaet Link Together og sto for samarbeid, nettverksbygging, møter på tvers av landegrensene. På bakgrunn av det ønsker Formex nå å ta enda et steg i samme retning med temaet Generation Love.
– Vi lever i en tid med utfordringer, hvor alt som skjer påvirker våre utstillere, besøkende og bransjen generelt. Tillit er vårt nye mellomnavn, og vi omfavner fremtiden med glede, entusiasme og nysgjerrighet, sier Sonja Björk Ebert, prosjektleder for Formex.
– Begrepet «Generation Love» kan uttrykkes på mange forskjellige måter og vi vil gjerne la utstillere, besøkende og kreatører tolke det på hver sin måte. Det kan for eksempel bety møter mellom unge talenter og veteraner, vintage og nye trender, eller analogt møter digitalt, fortsetter Sonja.
Formex har gjennom årene invitert flere spennende kreatører som har fått det ærefulle oppdraget å tolke messens tema gjennom en utstilling på inngangstorget. Designbyrået Bang Universe, Tekla Severin og Lena Nyholm er alle navn som tidligere har skapt for Formex, og nå får de selskap av interiørstylist Dennis Valencia, som har en evne til å mikse og matche nesten ufattelige mønstre og farger, men samtidig skape hele følelsen. helt opplagt.
– Jeg liker veldig godt Formex sitt vårtema Generation Love, sier Dennis. Det inspirerer til en utstilling med mange forskjellige verdener og stiler, men innenfor samme sfære. Gjerne med maksimale mønstre og en totalopplevelse som viser at kjærligheten ikke har grenser.
Formex er en messe som består av flere ulike produktområder med spennende merkevarer, som Star Trading, Miljögården, Storefactory, Ensi, BGreen, Klippan Yllefabrik, Jakobsdal, Filipiniana, Happynest og Skinnwille – sjekk hele utstillerlisten her.
Området Design Talenter er dedikert til ennå ikke etablerte designere som får muligheten til å bli sett og vise sine nye innovative designløsninger og bærekraftige produkter til kjøpere, potensielle forretningspartnere, produsenter og media. Kanskje finner du morgendagens designklassikere her?
Oppdraget for messen inkluderer også den kommende sesongens trendrapport Formex Trends, en sammenstilling av globale analyser, temaer og fargekart. En unik mulighet til å få tak i kommende trender før alle andre. Gå heller ikke glipp av praten, når designer og kreatør Jan Rundgren presenterer Formex-trender på scenen med inspirerende bilder, innsikt og tanker.
En koselig kaffestund under en parasoll kan virke fjern en dag i januar, men ikke på Formex! Kafeen i Hall A skapes denne gangen av parasollbedriften Monchiqe, som sammen med Studio Lisa Bengtsson skal tilby et unikt sted for aktiviteter, inspirasjon og møter.
Selv om fokus er på møter, inspirasjon og å drive forretning, kan det også være morsomt å ta med seg noe hjem. Camilla Fürst og Angela Ljungblad fra SpectRoom kommer for andre gang og holder Formex pop-up shop! Her kan du som besøkende kjøpe utstillernes produktnyheter og signerte bøker.
Er du sulten på ny kunnskap og inspirasjon bør du ikke gå glipp av å besøke sceneområdet på Formex, hvor både bransjeprofiler og kjente radio- og TV-personligheter finner sted under alle messedagene. Sjekk ut alt som skjer på Formex.se og planlegg besøket ditt.
Formex går fra 16. til 18. januar på Stockholmsmässan i Älvsjö, og billetter er tilgjengelig for salg på nett til alle som er aktive i interiør- og designbransjen.
Hold deg oppdatert med det siste innen Formex alle kanaler!