Formland Speak Up: Inspirasjon og kunnskapsdeling

Å gå på messe i dag handler selvsagt om å finne de riktige produktene til hyllene i butikken, det handler også om å berike seg selv og ikke minst berike butikken med ny kunnskap som kan skape videre suksess. Dette kan være ved bruk av AI eller ved å styrke kundeopplevelsen. Men det kan også være de siste trendene du kan gi videre til kundene. Hos Speak Up denne gangen er det et mangfold av muligheter for spennende innspill.

Fra Formlands Speak Up-scene, hvor det er mye kunnskap og inspirasjon å hente. Foto: Tony Brøchner/Formland

På Formlands Speak Up-scene blir det denne gangen et mangfold av inspirerende foredrag og workshops som kan gi de besøkende mye å ta med seg hjem. Fra kommende trender og tendenser til forståelse for generasjonene med Anne Glad, hvordan skape gode kundeopplevelser og hvordan effektivisere markedsføringstiltak med AI.

Så det er bare å kaste seg inn i programmet, og når du trenger å hvile beina mellom de mange besøkene hos messens utstillere, kan du sette deg ned på Speak Up og bli beriket av informative foredrag holdt av eksperter som tar for seg temaer som trend forskning, digitalisering og merkevarebygging.

I tillegg blir det engasjerende workshops hvor du kan hente tips og triks som kan være med på å styrke bedriften.

Foredrag

Foredragene og workshopene som vil stå på agendaen er som følger:

Forstå generasjonene - Anne Glad, forbrukerekspert:

Har du noen gang lurt på oppførselen til dine kunder og kolleger? At de oppfører seg helt annerledes enn du forventer. Og definitivt annerledes enn du ville gjort selv. Da kan det være at du kommer fra hver av dine generasjoner, og derfor har helt forskjellige holdninger til forbruk, karriere, familie, sosiale medier, ledelse og fellesskap.

Få et nytt blikk på deg selv og dine målgrupper med Anne Glads fortettede introduksjon til generasjoner z, y, x og de to babyboomerne: Jensen og 68-årene.

Kundeopplevelser i fremtiden - og i virkeligheten - Susanne Løgstrup Amdisen:

Susanne Løgstrup Amdisen, som er en anerkjent spesialist på kundeopplevelse i varehandelen, inspirerer deg til hvordan du med enkle grep kan forbedre kundeopplevelsen i din butikk, slik at du kan bli enda mer fornøyd, kjøpelysten og, ikke minst returnerende kunder i butikken din.

Susanne vil utforske noen av de virkelige trendene i den fysiske varehandelen, og diskutere hvordan hun anslår at disse trendene vil utvikle seg i fremtiden. I fremtiden som ligger rett foran oss alle.

Susanne vil utstyre deg både med kunnskap om hva som virkelig fungerer i dag, og med inspirasjon, forståelse og verktøy for å navigere og posisjonere deg i fremtidens varehandel.

Handle rett til AW 24/25-sesongen – Mette Lykkegaard Fra:

Med pej-gruppens kommersielle trender og farger for sesongen er du godt rustet til å velge riktige produkter i riktige farger. Foredraget inneholder både en beskrivelse av tidsånden, megatrender og fire trendtemaer med hver sine moodboards, fargekombinasjoner og konkrete anbefalinger for innkjøp, styling og kommunikasjon.

Workshop med NCS | Kreativ fargedesign – verktøyene for å støtte deg – Kennet Vrågård:

I denne workshopen vil Kennet Vrågård demonstrere hvordan NCS-systemet kan støtte ditt arbeid med å kombinere farger. Hva er fargeharmoni og er det bare et spørsmål om smak? Vi vil gjennomføre noen tester og eksperimenter med NCS-designverktøy for å se om teorien stemmer overens med de visuelle resultatene. Jeg vil også diskutere digitale verktøy som bygger bro mellom den digitale og fysiske verdenen og hvordan man kobler dem sammen. Bli med oss ​​for å oppdage snarveier fra ideer til konsepter.

Finnere og bevarere – Mads Arlien-Søborg:

Mote har gått i det siste. Gammelt håndverk blir gjenoppfunnet og utviklet. Vi dyrker det autentiske og unike. Vi ønsker å ha gjenvinning og ikke overforbruk. Vi ser etter ting med sjel og identitet. Små feil og ufullkommenheter som vi finner i håndverk og i naturen blir fremhevet og feiret. Bevaring fremfor fornyelse. Med andre ord, vi dyrker trenden «finnere og bevarere».

Mads Arlien-Søborg forteller om Findere og preservers. Foto: Tony Brøchner/Formland

Livsstilseksperten Mads guider deg gjennom en av tidens mest betydningsfulle trender som påvirker og påvirker våre verdier, valg, holdninger og forbruk og som står i skarp kontrast til virtualiseringen av verden. I tillegg til en samlet introduksjon, får du også massevis av tips til design, mote, gastronomi og reisemål hvor trenden er synlig.

Tour de trends – Stefan Nilsson:

I en tid preget av raske endringer og nye trender er det viktig å holde seg oppdatert. Med Stefan Nilsson i spissen får du en omfattende omvisning i de siste trendene innen teknologi, samfunn og arbeidsliv. Stefan, en anerkjent trendekspert og foredragsholder, vil guide deg gjennom de mest diskuterte temaene og vise hvordan de påvirker hverdagen og fremtiden vår.

Stefan vil avdekke ulike perspektiver på kunstig intelligens, inkludert hvordan eldre mennesker kan engasjere seg i og dra nytte av denne teknologien. Han gir en kritisk vurdering av hvor langt vi faktisk har kommet med mangfold og deler sine tanker om hvordan fremtidens arbeid kan se ut, sammenvevd med «motvekst»-debatten, og hvordan en bevisst reduksjon i økonomisk aktivitet kan forme vår samfunnet i fremtiden.

Stefan Nilsson gir en Tour de Trends. bildet er fra en tidligere styreleder, der Stefan var med i en paneldebatt. Foto: Tony Brøchner/Formland

Strømlinjeform markedsføringsinnsatsen din med AI - Anita Dalsgaard:

Har du noen gang følt deg overveldet av de mange tilgjengelige AI-verktøyene? Nysgjerrig på å finne ut hvordan du kan bruke disse verktøyene til å forvandle markedsavdelingen din uten å gå fast i tekniske detaljer? Dette foredraget er for deg!

Anita Dalsgaard, spesialist på digital strategi og markedsføring, vil inspirere deg med de mest relevante og effektive AI-verktøyene for markedsføring. Du vil få oversikt og innsikt i hvordan AI-markedsføringsverktøy kan ta over de tidkrevende og mindre spennende markedsføringsoppgavene, slik at du kan fokusere på det som virkelig tenner din kreative flamme.

Enten det er innhold for e-poster, nettsteder eller sosiale medier, vil Anita vise deg hvordan du kan gjøre AI til en verdifull alliert og sidemann i markedsføringstiltakene dine.

Workshop:  Introduksjon til AI-verktøy i markedsføring:

Anita Dalsgaard står også bak en workshop hvor du kan lære praktisk hvordan du bruker de mest tilgjengelige og kraftige AI-verktøyene i markedsføringsarbeidet ditt.

Med fokus på realistiske hverdagsoppgaver innen markedsføring, vil du lære hvordan ChatGPT kan optimere din kommunikasjon og innholdsproduksjon. Du vil også få innsikt i hvordan Canva har integrert AI og kan bli ditt enkle verktøy for visuelt innhold. Vi starter med en kort introduksjon til hvert verktøy, og guider deg deretter gjennom spesifikke øvelser designet for å vise hvordan du kan integrere disse verktøyene i din daglige markedsføringspraksis. Hovedfokuset i workshopens innhold vil handle om ChatGPT.

Denne workshopen er ideell for markedsførere på alle nivåer som ønsker å ta et konkret skritt fremover med AI uten å føle seg overveldet. Bli med og lær hvordan du kan gjøre markedsføringstiltakene dine mer effektive og kreative med ChatGPT og Canva på bare én time!

Før workshopen må du ha opprettet en gratis ChatGPT-bruker og en gratisbruker på Canva. Vær pålogget datamaskinen din når du møter opp, så kan vi komme i gang med en gang.

Fem digitale trender du trenger å vite akkurat nå – Kristoffer Okkels:

Verden har aldri gått raskere og det kan være vanskelig å navigere i jungelen av teknologiske innovasjoner og kommersielle muligheter. Men frykt ikke, for i dette innlegget får du en kunnskapsrik og praktisk innføring i hva som skjer akkurat nå. Presentasjonen er spekket med relevante, overraskende og underholdende eksempler fra nær og fjern – både fra møbel- og interiørverdenen, men også fra bransjene som er med på å forme morgendagens kundeopplevelser.

Hvor kommer den neste veksten fra?- Louise Byg Kongsholm:

I en tid hvor vi beveger oss bort fra flere år med krisemodus, står forbrukerne overfor en periode hvor de begynner å riste av seg panikkangsten og omfavne en ny forbruksoptimisme. I dette foredraget vil du få et innblikk i hvordan fremtidens vekstområder vil ta form etter en periode preget av økonomisk tilbakeholdenhet.

Louise vil blant annet presentere vekstområdene som trolig vil blomstre, samtidig som hun vil berøre digitaliseringens fortsatte påvirkning. Hun vil også dekke den fortsatte interessen for opplevelser, helse og velvære, samt hvordan økonomisk frihet vil føre til fremveksten av nye tjenesteformater som tilbyr større bekvemmelighet og tidsbesparelser for forbrukere, fra abonnementstjenester til helse- og velværeprodukter.

Programmet

Lørdag 17. august 2024

10.00 - 10.30 | Forstå generasjonene | Anne Glad, Forbrukerekspert

11:00-11:30 | Kundeopplevelser i fremtiden – og i virkeligheten

12:00-12:30 | Kjøp rett inn for AW 24/25-sesongen

12:45-13:45 | Workshop med NCS | Kreativ fargedesign – verktøy som kan hjelpe deg

14:00-14:30 | Finnere og bevarere

15:00-15:30 | Ta en tur rundt trendene

Søndag 18. august 2024

11.00-11.30 | Kjøp rett inn for AW 24/25-sesongen

12.00-12.30 | Strømlinjeform markedsføringsinnsatsen din med AI

13:00-13:30 | Ta en tur rundt trendene

14:00-14:30 | Finnere og bevarere

15:00-15:30 | Knekk koden – lær NCS Color-språket

Mandag 19. august 2024:

10:00-11:00 | Verksted | Introduksjon til AI-verktøy i markedsføring: lær å bruke ChatGPT og oppdag Canva

11:15-11:45 | Kjøp rett inn for AW 24/25-sesongen

12:00-12:30 | Kundeopplevelser i fremtiden – og i virkeligheten

13:00-13:30 | Fem digitale trender du trenger å vite akkurat nå

14:00-14:30 | Hvor kommer den neste veksten fra?

Frem mot messen vil flere foredrag bli lagt til programmet, så følg med på Formlands nettsider for oppdateringer.

Formland Jewellery

På nye Formland Jewellery blir det også en serie foredrag på Talk-scenen:

Søndag 18. august, kl 13.00-13.30: Smykketrender

Trendredaktør Mette Lykkegaard From fra Pej-gruppen forteller om de siste nye trendene.

Mandag 19. august, kl 12.00-12.30 — Retur av håndverk.

Trendforsker Mads Arlien-Søborg forteller om håndverk og håndverk som har eksistert i evigheter, men som nå er mer populært enn noen gang.

Håndlagde gjenstander foretrekkes i økende grad av forbrukere fordi de tilbyr kvaliteter som masseproduksjon ikke kan: autentisitet, unikhet og personalisering. Det er flere gode grunner til dette: oppmerksomhet på detaljer blir stadig viktigere, og opprettelsen av et håndlaget objekt gir verdi til sluttresultatet. Lokalprodusert håndverk er ofte også et miljøvennlig valg. Livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg introduserer deg for denne voksende trenden, som påvirker alle deler av prosessen – fra idé, produksjon til kjøp.

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Formland autumn 2024 - et univers av opplevelser

Utstillere og innkjøpere handler, nettverker og deler kunnskap, og besøkende kan boltre seg i trendinstallasjoner, foredrag, workshops og arrangementer når MCH Messecenter Herning åpner dørene til Formland Autumn fra 17.-19. August.

Formland kan denne gangen feire 40-årsjubileum og messe nr. 80, og det vil skje med 10 konsepthaller, mer enn 400 danske og utenlandske utstillere og over 50 foredrag, workshops og arrangementer som er med på å samle interiør- og designbransjen, og som gir forhandlere ny inspirasjon og kunnskap de kan ta med seg hjem. På Formland er det ikke noe overordnet tema, for det handler i stor grad om livsstil på tvers av områdene. Derfor inneholder programmet et veritabelt overflødighetshorn av estetiske og kreative nyheter innen områder som «Interiør», «Spisestue», «Hage», «Utendørs», «Smak» og det splitter nye «Smykker».

Vi ser på trenden, denne gangen kalt "Maison Ikigai", som henter inspirasjon fra en japansk filosofi og ordet ikigai, som er en kombinasjon av Iki (å leve) og Gai (verdier, verdi eller fornuft), har vi tatt en snakk med Anette Eckmann om hennes arrangementsområde «Farm Living - Cozy Country Christmas», og vi gir en god oversikt over de mange spennende og lærerike foredragene på Speak Up scenen. Så se frem til å bli inspirert...

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.no

Jeg ønsker å lage bærekraftige vesker som tåler hverdagen

18.11.2024Designbase.no

Oslo Design Fair blir mer salgsorientert

15.11.2024Designbase.no

Funksjonelle kontrakttekstiler på Heimtextil

13.11.2024Designbase.no

Årets farge varsler optimisme

12.11.2024Designbase.no

Carina Seth Andersson får Prins Eugen-medaljen 2024

11.11.2024Designbase.no

Sør-Koreas nye generasjon av Rising Talents

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023