Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt merkeområde og vekst i strategiske utviklingsområder

For første gang noensinne vil de tre ledende forbruksvaremessene Ambiente, Christmasworld og Creativeworld åpne bestillingssesongen samtidig i Frankfurt fredag ​​7. februar 2025.

Foto: Messe Frankfurt

På en internasjonal online pressekonferanse i går kunngjorde Julia Uherek og Philipp Ferger, visepresidenter for forbrukervaremesser Messe Frankfurt, de nåværende høydepunktene på den mest omfattende og mangfoldige globale markedsplassen for forbruksvarer.

Alt er sentrert rundt nettverk: "Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld utvider sin posisjon ytterligere som det globale knutepunktet for moderne livsstil, sesongbaserte dekorasjoner og kreative produkter, og vi begynner nedtellingen til februar 2025 med stor forventning," sier Philipp Ferger, Visepresident Consumer Goods Fair Messe Frankfurt.

"Utfordringene i markedet er der fortsatt, og det er viktig akkurat nå å gripe mulighetene, designe spennende produktserier og vise salgsstedet når det er best. Og i vår globale industri er alt dette bare mulig med robuste, robuste nettverk», fortsetter Ferries.

Ambiente 2025:

Ambiente legger vekt på internasjonal nettverksbygging innenfor vekstområdet gjestfrihet.

"Vi har utvidet og internasjonalisert området for hotelleiere og kjøpere, og vi tilbyr flere guidede turer i 2025", sier Julia Uherek, visepresident Consumer Goods Messe Frankfurt.

Et tydelig høydepunkt er den spesielle presentasjonen «The Lounge» som et bindeledd mellom gjestfrihet, kontraktsvirksomhet og interiørdesign.

"Ambiente er det internasjonale hotspot for den globale designscenen, og vi er glade for å ha funnet en ny, spennende og ukonvensjonell designer som integrerer AI i arbeidet sitt, som Ambiente Designer i 2025, nemlig Fabian Freytag", sa Uherek, da han kunngjorde neste års designer for spesialpresentasjonen.

Med "The Lounge - Shades of Space" i Galleria 1 presenterer den prisbelønte designeren inspirerende stilverdener for morgendagens gjestfrihetsrom og gir besøkende maksimal inspirasjon til virksomheten deres.

I grensesnittet mellom kontraktsforretning og gjestfrihet, presenterer Ambiente dermed det nye merkevareområdet «Interior Looks», hvor premium møbelmerker for første gang påvirker alle områder av livet og livsstilen – fra å sove, spise, bo til jobb.

"Med det kuraterte nye området "Interior Looks" skaper vi tilgang for interiørmerker av høy kvalitet som retter seg mot nye, internasjonale kjøpergrupper innen kontrakts- og hotellbransjen samt spesialistbransjen. Derfor ligger området til. nær Office Design & Solutions- produktspekteret i hall 3.1 Som helhetsløsningen for hotell- og restaurantbransjen vil vi utvide dette området med tanke på fremtiden», sier Ferger om det nye området.

Bærekraft, design og livsstil, digitalisering og fremtidig detaljhandel definerer forelesningsprogrammet. De fem akademiene dedikert til Hospitality, Future of Work, Remanexpo, Conzoom Solutions og Creative Academy på Creativeworld tilbyr dermed rikelig med ekspertkunnskap. Lørdag er det Designer Day, for første gang i 2025 i samarbeid med German Design Council. Her er det planlagt spennende presentasjoner om temaer som AI og sirkularitet. Et spesielt programhøydepunkt på Future of Work Academy blir arkitektdagene lørdag og søndag.

Foto: Messe Frankfurt

På søndag og mandag vil Conzoom Solutions Academy fokusere på fremtidens detaljhandel. Mandag er det hotelleierens dag. Tirsdag står bærekraft i sentrum med Sustainable Office Day in the Future of Work-området og Sustainable Day på Conzoom Solutions Academy.

Christmasworld 2025:

Med fokus på festlig belysning og dekorasjon er Christmasworld fortsatt sentrum for julen 2025.

Under messedagene vil det være Decoration Unlimited, hvor et mangfold av produkter vil bli stilt ut under overskriften Precious Moments. Pastellfarger, gull og lilla dominerer – etter prinsippet «Sesongdekor på sitt beste» – med fokus på sesongdekorasjon hele året. Her kan du også se de siste trendene innen festlig belysning og kontraktsdekorasjon. Målgruppene her er kommersielle sluttbrukere og derfor institusjoner og organisasjoner som kjøpesentre og byer, jernbanestasjoner, dekorasjonsbyråer, flaggskipbutikker, flyplasser, fornøyelses- og fritidsparker, større hotell- og restaurantkjeder og outletsentre.

Creativeworld 2025:

Creativeworld utvider sin posisjon ytterligere som den internasjonale B2B-bransjens møteplass for hobby-, håndverks- og kunstnerrekvisita og intensiverer nettverksfaktoren.

Neste messedatoer: Ambiente, Christmasworld og Creativeworld fortsetter å finne sted samtidig i Frankfurts messesenter. De vil imidlertid bli flyttet til begynnelsen av februar for å sikre at messedatoene kan falle sammen.

Ambiente/Christmasworld: 7. til 11. februar 2025

Creativeworld: 7. til 10. februar 2025

Relatert innhold

19.09.2024Designbase.no

Detaljhandelen inspirert av verdensrommet

18.09.2024Designbase.no

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt merkeområde og vekst i strategiske utviklingsområder

17.09.2024Designbase.no

Frisinnet og lekent edgy, hemningsløst og full av nysgjerrighet

17.09.2024Designbase.no

Nordiske designere hedres over hele verden

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Glimt av glede fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Fargerike adventsdekorasjoner fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Søte juleoverraskelser fra Medusa-Copenhagen

12.09.2024Designbase.no

Optimisme hos Formex

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023