Illums Bolighus vokser i Norge

–Jeg har drevet Illums Bolighus i Oslo på 7. året. Til sommeren åpner jeg Illums Bolighus sin 5. butikk i Norge, i Trondheim, forteller Grete Seyffarth, Regionsjef Norge.

Grete Seyffarth er Regionsjef Norge for Illums Bolighus.

Fortell om vareutvalget hos Illums Bolighus i Oslo og hva som utmerker det?

–Illums Bolighus er et livsstilvarehus. Hos oss finnes det beste av skandinavisk og internasjonal design, både det som er i tiden og det som ikke er blitt glemt gjennom årene. Vi er et internasjonalt flaggskip innen moderne boligkultur, design og innredning. Vi er ikke bare store på interiør, men vi har også et bredt utvalg fashion for han og henne. Klær, sko, vesker, smykker og tilbehør. Vi er flinke til å lytte til kundene og følger med på trender slik at vi også hele tiden tilføyer nyheter og spennende merker og produkter i husene våre. Alle våre butikker drives veldig lokalt og tilpasses hver enkelt by og miljø. Vi har derfor ulikt sortiment og vareutvalg i alle våre varehus. Likevel er vi tydelig på vårt DNA. Det er alltid en historie bak våre produkter. Spennende design med kvalitet.

Hva særpreger måten dere jobber på?

–Vi har hele tiden kunden i fokus. Vi ønsker å inspirere våre kunder og har ofte events hvor kunder får inspirasjon og opplevelser. Er du medlem i vår kundeklubb No1, får du invitasjoner til disse eventene og mange fordeler. Videre sparer en No1 kunde 10% bonus på sine kjøp. Vi er opptatt av å inspirere kunden både i fysiske butikker, men også digitalt. Vi har hatt stor suksess med vår onlineshop og ser vi lykkes med omnichannel. Vi har nådd ut til mange nye kunder via vår nettside: www.illumsbolighus.no som vi markedsfører parallelt med de fysiske butikkene via digitale medier.


Hvilke prosjekter er dere ekstra stolte av?
–Vi er ekstra stolte av våre to varehus i hver ende av Oslo sentrum, Vika og Glasmagasinet. De er omtrent like store i m2, men likevel veldig ulike. Varehusene er spennende på hver sine måter. Her har vi også et variert vareutvalg på begge hus. Det meste er likt, men det har et annet utrykk og blir eksponert annerledes fra hus til hus, for å gi kunder inspirasjon og flere valgmuligheter. Vi er svært stolte av resultatene vi leverer i Norge. Illums Bolighus har vokst og vi fortsetter å vokse.  Vi har i dag 2 varehus i Oslo, et i Bergen og et i Stavanger.  Sommeren 2021 åpner vi vårt 5. varehus i Trondheim!
–Vi er også veldig stolte av å kunne presentere svært god utvikling i vår nettbutikk som vi også håndterer fra Oslo. Den har så å si eksplodert. Suksessen er et aktivt team bak, både med innkjøp, vareopprettelse og markedsføring av produkter digitalt.


Hva er det beste og det mest utfordrende med din jobb?
–Jeg er så heldig å jobbe med flotte kollegaer og ansatte hver eneste dag. Jeg har et fantastisk lederteam under meg! Det er det beste, men også det mest utfordrende. Det beste er den kreativiteten og engasjementet mange ansatte byr på, videre er det utfordrende å skape og holde engasjementet ved like. Samarbeid og teamwork er viktig. Får vi til dette lykkes vi. Bak vår suksess ligger nettopp engasjementet og teamwork blant medarbeidere.


Hvordan kan man overleve som varehus i 2021 og fremtiden?
Med «omnichannel». Det er viktig å ha en rød tråd mellom butikk og online. Være synlig på de rette plattformer. Skape inspirasjon og interesse så kundene besøker fysisk butikk. Med kundefrokost, kundekvelder og bryllupsmesser. Lage unike butikker med de lekreste utstillinger, så kunder lar seg inspirere og lokkes til å handle. Viktig med produkter og opplevelser til rett tid og til rett publikum.


Om Grete Seyffarth
Lang erfaring innen varehandel både som markedssjef, regionsjef og landssjef. Hun har vært leder for Mehren, Esprit, Adelsten, Kappahl, Indiska, Massimo Dutti/Inditex og nå Illums Bolighus. Det ble stor suksess i House of Oslo hvor Illums vokste både i omsetning og m2 på få år. Så åpnet hun Illums både på Glasmagasinet og i Vika i løpet av de siste 2-3 årene. Hun startet opp og driver også netthandelen på www.illumsbolighus.no fra Vika.

Relatert innhold

24.04.2024Designbase.no

Heimtextil samarbeider med Patricia Urquiola i 2025

23.04.2024Designbase.no

Fire makrotrender for de kommende årene

21.03.2024Designbase.no

Light + Building i samarbeid med amerikanske LightFair

06.03.2024F&H Group AS

Sponseret

Sammenleggbar nyhet med innebygd frihet

28.02.2024Designbase.no

Innovasjon preget Stockholm Furniture Fair 2024

15.02.2024Designbase.no

Eksklusivt barnemøbelmerke vinner designpris på Formland

05.02.2024F&H Group AS

Sponseret

En strålende Zone-nyhet som hyller den nordiske sensommeren

05.02.2024F&H Group AS

Sponseret

Sammenleggbar nyhet med innebygd frihet

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023