Foscarini ser ikke på seg selv som en lampeprodusent. I stedet anser det italienske belysningsmerket seg selv som «Makers of Light», for hvem den dekorative og stemningsskapende verdien av lys er like viktig som funksjonalitet. Alle design skapt av Foscarini er derfor både karakteristiske og karismatiske elementer i interiøret – og nå tar merket kunsten å dekorere med lys til en helt ny dimensjon; cyberspace. Resten av året vil Foscarinis instagram @foscarinilamps dermed bli overtatt av skiftende artistprofiler, som tolker de mest kjente og kjære designene i merkets bakkatalog i prosjektet WHAT’S IN A LAMP? Paletten inneholder bl.a Israelske Noma Bar, som har skapt totalt seks ”lyskunstverker” i forenklet fargeblokkering, som fortløpende avsløres på Instagram med den majestetiske megalampen Twiggy, den trebeinte bordlampen Lumiere og den retro-kule standdesignen Havana as tre av motivene.
Se mer på instagram @foscarinilamps
-PF