Andreas har jobbet i Jernia i 9 år. Han startet på Jernia Vinderen i en deltidsstilling ved siden av studier, og der var han i 4 år. Han ble ansatt på servicekontoret da studietiden var ferdig og har vist sin allsidighet innenfor roller som teknisk innkjøper, ansvarlig for planogram og kategoriansvarlig for kjøkkenelektrisk, rengjøring og frekvensvarer.
-Utvikling av service og tjenester er et av forretningsområdene som Jernia virkelig setter fokus på for fremtidens varehandel. Det er derfor helt naturlig at utvikling av tjenesteporteføljen får en dedikert ressurs i form av en kategoriansvarlig, på lik linje som at vi har kategoriansvarlige for produktporteføljen, sier Espen Karlsen, Administrerende Direktør i Jernia.
Tjenester er viktig for Jernia av flere grunner.
-Vi ønsker å ta et større ansvar for våre produkters livssyklus og bidra til sirkulær økonomi. Gjennom tjenesten Knivsliping forlenger vi produktets levetid ved å få sløve kniver så gode som nye. Gjennom tjenesten Utleie får vi mer ut av produktets kapasitet ved at produktet får flere brukere. En drill for eksempel brukes kun i 12 minutter, i gjennomsnitt, i løpet av sin levetid, men den har jo kapasitet til mye mer enn det, påpeker Hannevik. Og gjennom Innbytteordningen sørger vi for at verdifulle råvarer blir riktig sortert og kan gjenvinnes til nye produkter.
Utleie er den siste tjenesten vi har rullet ut gjennom hele kjeden, og vi ser en økende etterspørsel hver eneste måned. Det er utrolig spennende og inspirerende å følge med på utviklingen, sier Hannevik.
Til tross for at flere tjenester er tilgjengelig i alle Jernias butikker har Andreas mange planer for utviklingen framover.
-Vi har flere prosjekter på gang, som det ennå er litt for tidlig å si noe om. Men det er viktig for oss å finne kundebehovet slik at vi jobber med de rette tingene, og at tjenesteutviklingen passer Jernias profil. Vi ønsker at kundene skal være fornøyd. Både med resultatet de oppnår etter å ha benyttet seg av våre tjenester, men også at de opplever tjenesten som nyttig og behovsorientert. Vi får mange positive og konstruktive tilbakemeldinger både fra kunder og egne butikker. Og alle disse tilbakemeldingene er viktige for oss i utviklingen videre. Det er også viktig for oss at utviklingen av tjenestene våre er designet med øye for fremtiden slik at de er fungerer like godt på nett som i butikk.
Vi har for eksempel klare tanker om hvordan vi kan utvikle og forbedre fargerådgivningstjenesten. I tillegg så skal vi satse ytterligere på reservedeler innenfor flere kategorier slik at produktene du kjøper hos oss kan vare enda litt lenger.
Disse tjenestene tilbyr Jernia i dag:
• Fargerådgiver - Formålet er å tilby kunden en dypere veiledning På fargesammensetning, utført av sertifiserte fargerådgivere.
• Knivsliping- Hjelpe kunden med å ta vare på kniven så lenge som mulig.
• Ferdigmontert grill - Tjenesten hjelper de som ikke har lyst eller anledning til å skru sammen en grill selv. Tjenesten kan også kombineres med hjemlevering for de som ikke har mulighet til å frakte en stor montert grill hjem.
• Nøkkelfiling – Med mange Jerniabutikker sentralt lokalisert er vi nærheten av kunden, og gjør det enklere å få kopiert nøkler på bare noen minutter.
• Utleie - Tilgjengeliggjøre mer verktøy, maskiner og annet som kunden ikke ønsker å kjøpe enten fordi det brukes sjelden eller man ikke har plass til, samtidig som at produktenes kapasitet blir bedre utnyttet.
• Innbytteordning - Vi tar imot alt av kjeler, kasseroller, stekepanner, kjøkkenkniver, keramikk og porselen, uansett hvor det er kjøpt, slik at det blir enklere å kaste avfall riktig. Altfor mye går i feil søppelbøtte, noe som går utover resirkuleringsgraden.
• Montering Yale Doorman (gjennom samarbeidet med Luado) – Dette sikrer at du får et godt produkt riktig montert.
Relatert innhold
13.03.2024Designbase.no
Hold deg unna Facebook
Skal du lykkes med salg på sosiale medier må det investeres både tid og penger. Og å la en tilfeldig ansatt ta seg av SoMe-strategien er en stor feil, mener Digital Director i Operate, Benjamin Rud Elberth. Han snur ting litt på hodet sammenlignet med mange andre eksperter, og slår fast at det er vanskelig å lykkes på sosiale medier, at det krever mye innsats og ikke skjer over natten. "Og hold deg unna Facebook, med mindre du vil ofre det som trengs", sier han.
08.03.2024Designbase.no
IKEA uniformer gjenbrukes i en ny tekstilkolleksjon
IKEA introduserer VÄXELBRUK, en kolleksjon med bl.a. plagg, putetrekk og gardiner laget delvis av resirkulerte ansattuniformer. Kolleksjonen er utviklet gjennom et prosjekt der møbelbedriften har undersøkt hvordan det er mulig å gi brukte klær og tekstiler nytt liv.
Events
Se altSalone Internazionale del Mobile ble grunnlagt i 1961 som et kjøretøy for å fremme italiensk møbel- og møblereksport og ble snart den mest etterlengtede begivenheten i møbelverdenen.
Dato
16.04.2024
Sted
Foro Buonaparte 65 20121, Milano
En plattform for å vise frem og feire flott design
Dato
12.06.2024
Sted
Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K
THE SHOW WILL GO ON!
Dato
29.06.2024
Sted
AREAL BÖHLER i Düsseldorf
Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!
Dato
27.07.2024
Tid
10:00
Sted
Hamborg
Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024
Dato
17.08.2024
Tid
09:00
Sted
MCH Messecenter Herning Vardevej 1 DK-7400 Herning
Formex er en messe for deg som jobber innen gave-, boligtekstil- og interiørbransjen eller media. Er du kjøper, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt er du hjertelig velkommen!
Dato
27.08.2024
Tid
09:30
Sted
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.