Andreas har jobbet i Jernia i 9 år. Han startet på Jernia Vinderen i en deltidsstilling ved siden av studier, og der var han i 4 år. Han ble ansatt på servicekontoret da studietiden var ferdig og har vist sin allsidighet innenfor roller som teknisk innkjøper, ansvarlig for planogram og kategoriansvarlig for kjøkkenelektrisk, rengjøring og frekvensvarer.
-Utvikling av service og tjenester er et av forretningsområdene som Jernia virkelig setter fokus på for fremtidens varehandel. Det er derfor helt naturlig at utvikling av tjenesteporteføljen får en dedikert ressurs i form av en kategoriansvarlig, på lik linje som at vi har kategoriansvarlige for produktporteføljen, sier Espen Karlsen, Administrerende Direktør i Jernia.
Tjenester er viktig for Jernia av flere grunner.
-Vi ønsker å ta et større ansvar for våre produkters livssyklus og bidra til sirkulær økonomi. Gjennom tjenesten Knivsliping forlenger vi produktets levetid ved å få sløve kniver så gode som nye. Gjennom tjenesten Utleie får vi mer ut av produktets kapasitet ved at produktet får flere brukere. En drill for eksempel brukes kun i 12 minutter, i gjennomsnitt, i løpet av sin levetid, men den har jo kapasitet til mye mer enn det, påpeker Hannevik. Og gjennom Innbytteordningen sørger vi for at verdifulle råvarer blir riktig sortert og kan gjenvinnes til nye produkter.
Utleie er den siste tjenesten vi har rullet ut gjennom hele kjeden, og vi ser en økende etterspørsel hver eneste måned. Det er utrolig spennende og inspirerende å følge med på utviklingen, sier Hannevik.
Til tross for at flere tjenester er tilgjengelig i alle Jernias butikker har Andreas mange planer for utviklingen framover.
-Vi har flere prosjekter på gang, som det ennå er litt for tidlig å si noe om. Men det er viktig for oss å finne kundebehovet slik at vi jobber med de rette tingene, og at tjenesteutviklingen passer Jernias profil. Vi ønsker at kundene skal være fornøyd. Både med resultatet de oppnår etter å ha benyttet seg av våre tjenester, men også at de opplever tjenesten som nyttig og behovsorientert. Vi får mange positive og konstruktive tilbakemeldinger både fra kunder og egne butikker. Og alle disse tilbakemeldingene er viktige for oss i utviklingen videre. Det er også viktig for oss at utviklingen av tjenestene våre er designet med øye for fremtiden slik at de er fungerer like godt på nett som i butikk.
Vi har for eksempel klare tanker om hvordan vi kan utvikle og forbedre fargerådgivningstjenesten. I tillegg så skal vi satse ytterligere på reservedeler innenfor flere kategorier slik at produktene du kjøper hos oss kan vare enda litt lenger.
Disse tjenestene tilbyr Jernia i dag:
• Fargerådgiver - Formålet er å tilby kunden en dypere veiledning På fargesammensetning, utført av sertifiserte fargerådgivere.
• Knivsliping- Hjelpe kunden med å ta vare på kniven så lenge som mulig.
• Ferdigmontert grill - Tjenesten hjelper de som ikke har lyst eller anledning til å skru sammen en grill selv. Tjenesten kan også kombineres med hjemlevering for de som ikke har mulighet til å frakte en stor montert grill hjem.
• Nøkkelfiling – Med mange Jerniabutikker sentralt lokalisert er vi nærheten av kunden, og gjør det enklere å få kopiert nøkler på bare noen minutter.
• Utleie - Tilgjengeliggjøre mer verktøy, maskiner og annet som kunden ikke ønsker å kjøpe enten fordi det brukes sjelden eller man ikke har plass til, samtidig som at produktenes kapasitet blir bedre utnyttet.
• Innbytteordning - Vi tar imot alt av kjeler, kasseroller, stekepanner, kjøkkenkniver, keramikk og porselen, uansett hvor det er kjøpt, slik at det blir enklere å kaste avfall riktig. Altfor mye går i feil søppelbøtte, noe som går utover resirkuleringsgraden.
• Montering Yale Doorman (gjennom samarbeidet med Luado) – Dette sikrer at du får et godt produkt riktig montert.
Relatert innhold
05.12.2024Witt A/S
Sponseret
Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie
Segway, markedsleder innen trådløse robotgressklippere, løfter på sløret for sin nyeste innovasjon, Navimow X-serien, som redefinerer plenpleie til både private hager og større industriområder. De banebrytende modellene blir tilgjengelige fra våren 2025 og tilbyr avansert teknologi som gjør hagearbeidet smartere og mer effektivt.
04.12.2024Formex
Sponseret
Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar
17.-19. januar 2025 er det tid for årets første Formex, hvor nasjonale og internasjonale innkjøpere, agenter, grossister, importører, designere, produsenter og media samles to ganger i året for å utforske det siste innen design, interiør og trender. I 65 år har Formex presentert inspirasjon, trender, kunnskapsfremmende workshops, spennende foredragsholdere og toneangivende utstillinger.
02.12.2024Droppery
Sponseret
Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»
Solfelt, er en plattform som spesialiserer seg på interiørprodukter fra det høyere segmentet, og de har de siste årene styrket sin posisjon på markedet ved ikke bare å fungere som en nettbutikk, men også ved å bygge bro mellom forbrukere og leverandører. Ledet av grunnleggerne Tom Ridder og Guus Clous, fokuserer selskapet på en personlig tilnærming som går utover den tradisjonelle modellen.
25.11.2024Designbase.no
Optimisme i sikte i en presset designbransje
Seks måneder etter den siste bransjegjennomgangen er Maison&Objet nok en gang klar med en fullstendig vurdering av interiør-, design- og livsstilsbransjen. Nesten 1000 forhandlere, arkitekter, interiørarkitekter og merkevareansvarlige har deltatt.
Events
Se altSom det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!
Dato
11.01.2025
Tid
10:00
Sted
Hamborg
Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.
Dato
13.01.2025
Tid
10:00
Sted
Denmark
Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.
Dato
14.01.2025
Tid
10:00
Sted
Frankfurt
Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.
Dato
16.01.2025
Sted
Paris Nord Villepinte Exhibition Centre
Formex – the most important meeting place for Nordic interior design
Dato
17.01.2025
Tid
10:00
Sted
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER
Dato
31.01.2025
Sted
Am Messesee 6, 81829 München
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.