Kvalitet er kodeordet

Utstillerne på Formland Høst 2024 uttrykker glede over kvaliteten på de besøkende og over de mange avtalene som er inngått på messen.

Foto: Tony Brøchner/MCH

Design-, interiør- og livsstilsmessen Formland var tradisjonen tro en estetisk perle, da den samlet bransjefolk fra inn- og utland over tre dager til visuelt gjennomtenkte utstillinger, store og små nyheter og et mangfold av aktiviteter – blant annet hos utstillerne selv. Alt i alt tenkte mange utstillere utenfor boksen og presenterte produktene sine på nye måter.

For eksempel hadde Fiskars for første gang samlet alle sine merker på en 250 kvadratmeter stor stand, hvor besøkende kunne se det store produktutvalget fra Fiskars, Georg Jensen, Royal Copenhagen, Iittala og Moomin.

«Det er alltid flott å se industrien samles på Formland. For oss i Fiskars var det første gang vi kunne presentere våre merker på samme utstilling, noe som vakte stolthet og begeistring hos oss alle. For oss er det en unik mulighet til å vise frem våre nyheter, inspirere våre kunder – og samtidig ha en god prat ansikt til ansikt. Vi har hatt mange gode produktdemonstrasjoner av våre sterke merkevarer, men vi ønsker selvfølgelig enda flere kvalitetsbesøk og demonstrasjoner neste år», sa Martin Kjeldgaard, salgsdirektør, Fiskars Danmark.

Svensk utstiller: Formland er veldig viktig for oss

Blant de utenlandske utstillerne på årets Formland Autumn var svenske Jakobsdals, som var godt fornøyd med messen og overskuddet fra den.

«Det har gått over all forventning, og de besøkende, som i tillegg til Danmark også har kommet fra Norge, Island, Færøyene og Grønland, har hatt virkelig høy kvalitet. Vi har ikke tidligere prioritert det danske markedet, men vi gjør det nå i forbindelse med en stor europeisk ekspansjon, og i den forbindelse er Formland svært viktig for oss. Danmark er sterke på design og interiør, også internasjonalt, og siden vi er interessert i mange av de samme kundene, er det avgjørende for oss å være her», sier Asgeir Eiriksson, administrerende direktør, Jakobsdals.

Han insisterer også på den gode stemningen som etter hans syn råder på Formland, og konstaterer også at selskapet har fått mange leads, som i ettertid må samles inn.

Erfaren utstiller: Jeg elsker Formland

På Formland er det et mangfold av aktiviteter, foredrag og workshops, og det skjer også ting rundt utstillerne – på utgaven av messen som nettopp er avsluttet, tilbød for eksempel Humdakin flere workshops enn noen gang.

Foto: Tony Brøchner/MCH

«Vi har valgt å holde mange flere arrangementer for våre forhandlere enn tidligere, og aktivitetene har rett og slett blitt så godt mottatt. Vi er her først og fremst for å ta vare på våre eksisterende forhandlere, for det betyr mye for meg at jeg vet hvordan det går med dem – så her på messen snakker vi om både forretnings- og sommerferie, og det er veldig hyggelig. Jeg er veldig, veldig glad og fornøyd, og alt i alt elsker jeg Formland, som i sin tid ga meg sjansen til å vise min verdi», sier Camilla Schram, eier, Humdakin.

Selv om fokus har vært på eksisterende forhandlere, legger hun smilende til at det også er tatt opp nye forhandlere på messen og at det er lagt inn noen virkelig gode bestillinger.

Nyere utstiller: En stor suksess

Formland tilbyr både nye, nyere og mer garvede utstillere hver gang, og fra mellomkategorien ble denne gangen funnet Box the Original, som som et helt nytt selskap var på Formland for første gang i februar.

«Det har vært helt sprøtt og har gått over all forventning. Da vi først deltok på Formland tilbake i februar gikk det sinnsykt bra, og vi hadde faktisk forberedt oss på at det nok ikke ble helt det samme denne gangen. Men det har igjen vært en kjempesuksess og faktisk enda villere enn forrige gang. Formland er et samlingspunkt for fryktelig mange forhandlere, så du når mange, mange flere enn du har mulighet til i hverdagen – som ny bedrift har messen vært til stor hjelp for oss, og jeg anbefaler alle nye selskaper til å delta», fastslår Betina Donde, eier, Box the Original.

Foto: Tony Brøchner/MCH

Samtidig konstaterer hun at du som nykommer blir tatt veldig godt imot av resten av bransjen på messen – at folk er hyggelige og til og med har henvist deg til Box the Original, og at den velviljen virkelig betyr noe og har t.o.m. ført til nye kunder.

MCH-direktør er glad for den gode Formland-stemningen

De hyggelige ordene fra både utstillere og forretningspartnere gjør inntrykk på administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.

"Jeg er veldig takknemlig for positive uttalelser og støtte til Formland, sier Georg Sørensen og er også glad for utstillernes uttalelser om kvalitetsbesøk, nye kunder, prospekter og bestillinger".

«Jeg sender en varm takk til de 440 utstillerne og de 7234 fagfolkene fra flere forskjellige land som besøkte messen. Sammen klarte de nok en gang å skape den gode Formland-stemningen i våre haller. Den innsatsen og tilliten både forplikter og motiverer oss mot de kommende Formland-messene».

Neste utgave av messen går fra 1.-3. februar 2025.

Foto: Tony Brøchner/MCH

Foto: Tony Brøchner/MCH

Relatert innhold

18.09.2024Designbase.no

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt merkeområde og vekst i strategiske utviklingsområder

17.09.2024Designbase.no

Frisinnet og lekent edgy, hemningsløst og full av nysgjerrighet

17.09.2024Designbase.no

Nordiske designere hedres over hele verden

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Glimt av glede fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Fargerike adventsdekorasjoner fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Søte juleoverraskelser fra Medusa-Copenhagen

12.09.2024Designbase.no

Optimisme hos Formex

10.09.2024F&H Group AS

Sponseret

FARGERIKE INNOVASJONER FRA SÖDAHL

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023