Maison & Objet: Tre "Hva er nytt?"-rom inspirert av sur/reality-temaet

I januar presenterer Maison&Objet tre "Hva er nytt?" plass som gir messens besøkende et bilde av dagens marked.

What's New? In Decor. Foto: Maison&Objet AI Visual

De tre What's New-rommene gir oppslukende, sanseopplevelser sentrert rundt de nyeste produktene. Enten du er en forhandler, hjemmearkitekt eller gjestfrihetsproff, vil du finne nøye kuratert innsikt: et utvalg iøynefallende nye gjenstander fra utstillere, trendanalyser, praktiske løsninger og en forfriskende dose inspirasjon, takket være tre kuratorer som er dypt påvirket av surrealistisk tema Trist/virkelighet.

What’s New? In hospitality af Julien Sebban, Uchronia

What’s New? I gjestfrihet bringer det unike preget av Julien Sebban. Han har fått full kreativ frihet til å tenke nytt om rommet med ny innsikt i hotell- og restaurantbransjen.

Kjent for sin ukonvensjonelle tilnærming, har Julien Sebban skapt Hôtel Uchronia, et ambisiøst prosjekt som gjenspeiler hans karakteristiske stil med å trosse forventninger.

I hjertet av hall 6 finner besøkende et 200 kvadratmeter stort rom hvor virkeligheten omtolkes. Strukturen, ukonvensjonell i bruken av Casamance- og Misia-stoffer, unngår rette linjer og malte overflater.

What's new? In Hospitality. Foto: Maison&Objet AI Visual

Det monolitiske, mystiske eksteriøret skjuler et varmt og drømmeaktig interiør som engasjerer sansene med nøye utformede lydlandskap og dufter.

Plassen inkluderer en 24-timers bar designet for overgang mellom dag og natt gjennom presis belysning og farger skapt av Tonester Paints.

Høydepunkter inkluderer et naturskjønn hovedsoverom med Treca king-size-seng, et kunstnerisk bad, et ombygd treningsstudio, en dynamisk hage, et mystisk røykerom og et foryngende spa. Plassen har også verk av BD Barcelona, ​​det ikoniske merket som nå debuterer i Frankrike, kjent for sitt samarbeid med Salvador Dalí.

What’s New? In retail af François Delclaux

François Delclauxs Hva er nytt? In retail er utformet som en konseptbutikk og vil presentere en rekke høydepunkter innenfor dette området. Plassen er viktig for forhandlere.

Besøkende vil oppleve et kuratert utvalg av produkter fra utstillere, delt inn i fire temaer: Nysgjerrighetskabinett, Dagdrømmer og nytelse, Illusjoner og Naturkultur. Inspirert av Sur/Reality deler disse objektene - fra de kunstneriske kreasjonene i Polspotten til de lekne designene i Fluid Market - en rød tråd av hypervirkelighet, preget av singularitet og til og med ekstravaganse i form, materiale, farge eller formål.

What's New? In Retail. Foto: Maison&Objet AI Visual

Kreasjonene tilfører overraskelse og poesi til hverdagen. I en verden fylt med normer og noen ganger motstridende krav, gir en tilbakevending til det irrasjonelle og lunefulle en uventet flukt.

Tre animerte utstillinger vil stemme overens med showets temaomvisninger ("Sustainable", "Museums Special" og "French Made"). Merch Plug & Play-seksjonen vil tilby nøkkelferdige løsninger for forhandlere, utformet som en "designbar" inspirert av fastfood-konsepter.

What’s New? In decor af Elizabeth Leriche

Elizabeth Leriches Hva er nytt? Innen dekor har rommet lenge satt tonen for showets overordnede inspirasjon. Med sitt skarpe blikk for trender og kreativ sensibilitet vil Elizabeth Leriche igjen bringe temaet til live gjennom en kuratert samling av produkter hentet fra utstillere. For Sur/Reality begynner konseptet hennes med en transcenderet virkelighet som dykker ned i underbevisstheten, drømmer og fantasi.

For å gi besøkende en følelse av undring og gjenopplive deres barnlige nysgjerrighet, har hun designet en stor teppebelagt labyrint som symboliserer det ubevisste og tar dem med på en oppslukende, drømmeaktig reise.

The Cabinet of Curiosities and Salon vil vise frem verk av Jonathan Adler og masker av Silver Sentimenti, som kombinerer det rare og fantastiske med et snev av det erotiske. Et spill med skala og proporsjoner inviterer besøkende til å se objekter fra nye perspektiver og skaper et rom der fortid og fremtid møtes.

Drømmekammeret vil fremheve viktigheten av fantasi, ord (innskrevet på veggene) og poesi – et nikk til André Breton. En fantastisk skog vil koble besøkende sammen med naturen og dens mysterier, mens en hypnotisk korridor av forvrengte striper, rikelige mønstre (inkludert design av Ma Poésie) og lunefulle gjenstander vil utfordre deres følelse av virkelighet.

Relatert innhold

27.11.2024Designbase.no

Maison & Objet: Tre "Hva er nytt?"-rom inspirert av sur/reality-temaet

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.no

Jeg ønsker å lage bærekraftige vesker som tåler hverdagen

18.11.2024Designbase.no

Oslo Design Fair blir mer salgsorientert

15.11.2024Designbase.no

Funksjonelle kontrakttekstiler på Heimtextil

13.11.2024Designbase.no

Årets farge varsler optimisme

12.11.2024Designbase.no

Carina Seth Andersson får Prins Eugen-medaljen 2024

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023