Maison&Objet avslører...
... sine to trendområder "What's New? In Decor" og "What's New? In Retail" i farger som harmonerer med det overordnede temaet: TERRA COSMOS.
Maison&Objet åpner dørene i dag, og i dagene som kommer er det mye inspirasjon å hente på standene og i trendområdene. Designbase vil selvfølgelig være med på messen, og vi vil jevnlig legge ut oppdaterte nyheter.
Terra Cosmos gjenspeiler tidens stemning. Med føttene på jorden og hodet i stjernene drømmer vi alle om å rømme fra hverdagen. Ny teknologi åpner for ekstraordinære muligheter, samtidig som de konfronterer oss med vårt ansvar. De to Hva er nytt? områder forankrer våre ønsker i virkeligheten ved å levere konkrete løsninger. Her, rett før messedørene åpnes, er det en titt på hvordan ekspertene Elizabeth Leriche og François Delclaux tolker Terra Cosmos basert på sentrale trender innen interiørdesign og detaljhandel og de nye produktene som presenteres på messen.
I juli avslørte vi de første moodboardene for trendområdene, og nå er det på tide å ta en ny kosmisk tur...
What’s New? In Décor
Nye måter å leve, produsere og skape på. Denne sesongens tema, Terra Cosmos, inspirerte Elizabeth Leriche til å lage historien om en kosmisk odyssé nedsenket i stjernene. Paviljongen, som hun ser for seg vil inspirere morgendagens design og utsmykning, får besøk av lyset fra stjernebilder på en dypblå himmel. Ved å kombinere magi og teknologi avslører denne trendprofeten de estetiske påvirkningene som vil generere ønskelige fremtider: Materialer, teksturer, volumer, mønstre, fargeoverganger... Månens rå stein og sand, den røde jorda på Mars, den lysende auraen av solen, metalliske variasjoner. Flere romskiplignende celler avslører galakser av objekter, tilbehør og effekter som inspirerer til dagdrømmer.
What’s New? In Retail
Denne oppslukende reisen inviterer deg til å oppdage fem romlige og tidsmessige kapsler som spenner fra glitrende sol til meteorittsvart, radikale metaller, luft- og månedyner. Disse fantasiverdenene tilbyr nye gjenstander, spektakulære møbler og unike, inspirerende kreasjoner.
Det ultimate strategiske verktøyet for en inspirerende virkelighet i alle virksomheter. Et uvurderlig verktøy for å løfte konseptbutikken og den frittstående butikken til et sted som må besøkes.
Å ta salg til himmelen og utover er ambisjonen til stilkonsulent François Delclaux hos Hva er nytt? I detaljhandel. Informasjon om salgssted, spotlights, skilting, prioritering av valg og iøynefallende: Den nøkkelferdige verktøykassen inneholder de nyeste vareløsningene og «best practice» for å få forhandlere i gang.
Umiddelbar ombordstigning: François Delclaux har iscenesatt sin ultimate kurasjon av fremtidige bestselgere, inspirert av sesongens tema, Terra Cosmos. En romatmosfære på vei til Månen, Mars og Neptun. Tre stilistiske øvelser, mellom brutalisme og futurisme, materialitet og teknologi... fulle av gode ideer som kan sende butikken mot nye grenser.