Mote og hjem går sammen på Maison&Objet
Grensene mellom mote og design visker ut i detaljhandelen. Maision&Objet har tatt konsekvensen av dette
Sur/Reality! er trendtemaet for det kommende Maison&Objet, og denne gangen forenes mote- og innredningssektorene på messen, initiert av Mélanie Leroy. Den vil inneholde et nytt utvalg av produkter som utfyller interiørdesignet, sammen med et nytt oppslukende rom designet av Daniela Leonini.
"I dag besøker også 40 % av våre besøkende moteområdet, som også er blant topp 5 for bestillinger på messen og den beste produktkategorien blant forhandlere de siste seks månedene," sier Mélanie Leroy, administrerende direktør i SAFI ( Maison&Objet, Paris Design Week og MOM).
Grensene mellom mote og design viskes ut takket være at forbrukere fremhever sin egenart, både gjennom interiørdesign og klesstil. Fra januar får motesektoren derfor en makeover hos Maison&Objet! Det er et utvidet tilbud, fra pop til urban og unisex, med et økende antall merker inkludert MUJAJUMA, GUANABANA, WOUF, FLOTTE, BAGATELLE, NUSA DUA, MOISMONT, LE BERET FRANÇAIS, CAVAL og MAISON BADIGO, samt en ny kreativ og oppslukende inspirasjonsrom som viser trender gjennom en eksklusiv kurasjon av produkter.
Mote kan også finnes i François Delclauxs kurasjon av produkter for Hva er nytt? I Retail og temaet vil være fokus for "Retail Coaching"-programmet med gratis konferanser og arrangementer organisert av detaljhandelseksperter.
"Vårt mål er å forsterke den klare styrken til hver av de to messeutgavene og ta en enda mer spesialisert tilnærming innenfor hvert enkelt område for å kunne gi et konkret svar på behovene til fagfolk. Ved å spesialisere våre to utgaver gjennom ulike identiteter, vi skal være en enda bedre samarbeidspartner i forhold til våre kunders strategier. I januar vil det være fokus på mote og boligvarer, det vil også bli skapt et oppslukende rom og planlagt coaching for våre besøkende," sier Mélanie Leroy, administrerende direktør i SAFI (Maison&Objet, Paris Design Week og MOM).
Denne gangen inviterer Maison&Objet retailekspert Daniela Leonini til å være med på et eksklusivt og inspirerende show.
Daniela Leonini er grunnleggeren av Appuntamento – et detaljhandelsbyrå som spesialiserer seg på tilpassede kundeopplevelser. Hun er interiørdesigner og detaljistekspert, og bruker ekspertisen sin til å lage flyktige, oppslukende begivenheter som setter mennesker og følelser i sentrum av handleopplevelsen.
Det nye oppslukende rommet feirer den subtile alliansen mellom mote og design i hjertet av Maison&Objet-showet. Prosjektet er en sensorisk fordypning, der hver farge og hvert element forteller en historie.
Rommet våkner til liv i levende farger: dyp, intens Klein-blått fremkaller uendelighet og frihet, mens klar, levende solskinnsgul antyder varme og energi. Sammen inviterer de oss til å utforske en ny måte å tenke mote på i designverdenen.
Inspirert av nysgjerrighet og bevegelse, er rommet designet for å fremkalle undring og utforskning. Kledd i en eklektisk blanding av merker, ser utstillingsdukker ut til å bevege seg i en tidløs setting, forsterket av refleksjoner og optiske illusjoner. Med sine speiloverflater og minimalistiske bord i Klein-blått blir hvert hjørne av rommet en levende scene, et sted hvor besøkende ser seg selv reflektert i et lekent og personlig samspill.
Den oppslukende designen inviterer til visuell utforskning og oppmuntrer besøkende til å fange unike øyeblikk. I disse dristige settingene smelter mote og hjem harmonisk sammen og er en levende hyllest til kreativitet og bevegelse.