Optimisme hos Formex

Det har gått en drøy uke siden Formex stengte dørene, og resultatene peker mot en lys fremtid for interiørbransjen.

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Høstutgaven av Formex viste økende optimisme, med mange utstillere som meldte om godt salg og stor interesse fra både nasjonale og internasjonale forhandlere. Med rundt 8000 besøkende fra 43 forskjellige land og 358 utstillere fra 16 land, er Formex fortsatt en sentral møteplass for å skape verdifulle forretningsforbindelser og presentere de siste trendene innen interiørverdenen.

"Formex er mer enn bare en messe – det er et sted hvor ideer kommer til liv, hvor koblinger knyttes og hvor fremtiden til vår bransje tar form. For å kunne gi våre utstillere en plattform for å nå ut og se dem overgå deres egne forventninger gjør meg utrolig stolt, sier Sonja Björk Ebert, prosjektleder for Formex.

Karin Westin, som driver Mitt & Ditt Underbara Liv, liker å bryte hverdagen ved å gå på Formex. På høsten satte de til og med ny salgsrekord.

"Vi elsker det fysiske lokalet og muligheten til å få kontakt med kunder og kolleger som Formex tilbyr. Vi kunne aldri drømt om den fantastiske responsen vi fikk denne gangen. Salgsmessig nådde vi rekordhøye. Følelsen av at vi har truffet produktutvalget vårt, gir oss stor tillit til fremtiden, og vi drar hjem med hjerter fulle av glede, inspirasjon og drivkraft til å gå videre, sier Karin Westin, administrerende direktør i Mitt & Ditt Underbara Liv AB.

Formex Design Talents, et sted som alltid syder av innovasjon og optimisme, er et område hvor nye designere, både fra Sverige og internasjonalt, kan søke om å stille ut og vise frem produktene sine for kjøpere, produsenter og media. I høst var interessen større enn noen gang med over 70 søknader, noe som førte til at Formex utvidet området. En av de utvalgte talentene var Simon Hallgren, designeren bak UNÚM-vasen.

– Å stå på Formex og få så mye ros var virkelig fantastisk. At vi fikk bestillinger som resulterte i forhandlere fra Malmø til Kiruna, og til og med i Norge, Danmark, Finland og Tyskland, er noe jeg fortsatt ikke helt kan tro på, sier Simon Hallgren.

Formex kommer tilbake 17.-19 januar 2025 på Stockholmsmässan. Finn ut mer på www.formex.se.

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Foto: Formex/Angelica Liljenroth

Relatert innhold

18.09.2024Designbase.no

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt merkeområde og vekst i strategiske utviklingsområder

17.09.2024Designbase.no

Frisinnet og lekent edgy, hemningsløst og full av nysgjerrighet

17.09.2024Designbase.no

Nordiske designere hedres over hele verden

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Glimt av glede fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Fargerike adventsdekorasjoner fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Søte juleoverraskelser fra Medusa-Copenhagen

12.09.2024Designbase.no

Optimisme hos Formex

10.09.2024F&H Group AS

Sponseret

FARGERIKE INNOVASJONER FRA SÖDAHL

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023