Still ut på den ultimate teppeplattformen
Heimtextils nye Tepper & Rugs-segment er for alle leverandører av monterte vegg-til-vegg-tepper, håndlagde tepper, spesiallagde tepper, maskinlagde vevde tepper, matter og flekkabsorberende tepper og løpere.
Heimtextil åpner sesongen i tekstilsektoren fra 9.-12. januar 2024. Dette betyr at messen er avgjørende for både utstillere og besøkende som ønsker å få et tidlig innblikk i de siste trender, design og materialer, og som utstiller på Heimtextil har du dermed muligheten til å presentere dine produkter og kolleksjoner for potensielle kjøpere som er ivrige etter å fylle ordrebøkene.
Heimtextil-messen er også en uunnværlig plattform for teppe- og tekstilbedrifter som ønsker å oppnå internasjonal anerkjennelse og vekst.
Med sine unike nettverksmuligheter, fokus på trender og design, relevant innhold og målrettede markedsføringsmuligheter kan Heimtextil-messen hjelpe bedrifter med å skape nye lønnsomme kunderelasjoner og posisjonere seg som ledende aktører i tekstilsektoren.
For å støtte utstillerne tilbyr Heimtextil-messen et omfattende program med arrangementer, bl.a Heimtextil Trends-presentasjonen, som er hjertet i messen. Her omsettes fremtidens megatrender til tekstile visjoner, og fokus er på ny kunnskap om tekstile materialer. Som utstiller kan du oppleve Heimtextil Trend Space en dag før alle andre.
Det er flere internasjonale tekstildesignere her enn ved noe annet arrangement, og det er mulig å få en sniktitt på ideene deres for kommende sesong og benytte seg av den muligheten.
I tillegg er det produktdemonstrasjoner, foredrag, omvisninger og prisutdelinger. Arrangementene fokuserer på temaer som er spesielt relevante for tekstilsektoren og gir utstillere mulighet til å utvide sin kunnskap og sitt nettverk. Ved å delta i disse aktivitetene kan bedrifter få større synlighet og differensiere seg fra sine konkurrenter.
Som kjent øker interessen for bærekraftig produserte tekstiler, og Heimtextil-messen gir bedrifter mulighet til å presentere sine bærekraftstiltak. Til slutt investerer Heimtextil i målrettede annonsekampanjer for å tiltrekke de rette besøkende til utstillerne. Det inkluderer fagbladannonser, nettmarkedsføring, PR, direkte markedsføring og sosiale medier.
Ved å være en del av disse kampanjene kan de utstillende bedriftene øke sin synlighet og tiltrekke seg relevante målgrupper, og sist, men ikke minst: Som utstiller på Heimtextil 2024 vil bedriften bli prioritert når Heimtextil 2025 skal planlegges.
Den globale tekstilindustrien var representert i Frankfurt på Heimtextil 2023 med:
• 44 000 besøkende
• 2400 utstillere til sammen fra 129 nasjoner.
• 92 prosent av de besøkende oppnådde det som var forventet på messen
• 81 prosent av utstillerne nådde sitt messemål på Heimtextil 2023
• 72 prosent av de besøkende er beslutningstakere
Du kan møte dem på Heimtextil:
• Opptil 3500 representanter fra møbel- og interiørbutikker
• Opptil 700 representanter fra byggevareforretninger og oppussingsbutikker
• Opptil 2800 representanter fra postordre- og nettforhandlere
• Opptil 700 representanter fra varehus, supermarkeder, diskoteker og spesialforhandlere
Danske utstillere på Heimtextil Carpets & Rugs: Håndlagde tepper:
• Tepperepublikken
• Heritage Overseas
• Rudra Tepper
• Tepper i stil
• Rugs Inc
Maskinlagde tepper:
• Oriental Weavers Group (Oriental Weavers, Mac Carpet, EFCO)
• Fini Cop • Royaltex
• Canan Tekstil
• Nikotex
Støtte til utstillere:
• Gratis reklamemateriell. Vi tilbyr et bredt spekter av reklamemateriell for å informere dine partnere og kunder om din deltakelse i Heimtextil og invitere dem til å oppleve din messepresentasjon på stedet.
• Støtte fra A til Å. Vi hjelper deg gjerne med alle aspekter av din messetilstedeværelse – inkludert standbygging, teknologi, utleie av møbler og utstyr, publikasjoner, tekniske retningslinjer, logistikk, pass og billetter, reise og overnatting.
• Målrettede kampanjer for å tiltrekke kundene dine. Vi investerer i iøynefallende, internasjonale annonsekampanjer for å tiltrekke oss de rette besøkende, f.eks. med fagbladannonser, nettmarkedsføring, PR, direkte markedsføring og sosiale medieaktiviteter.