Innovasjon i farger

Leonardo, som feirer 50-årsjubileum i år, relanseres nå av Hamonoya. Dette gjelder håndblåst glass i vakre farger, keramikk og vakre vaser.

Fra Hamonoyas showroom, hvor de vakre fargede glassene står side om side. Foto: Pia Finne.

De er munnblåste, og de har sitt helt eget uttrykk. Fargerik på den ene siden, og enkel og stilig på den andre. Det gjelder den store glasskolleksjonen fra Leonardo, som nå står i hyllene i showroom’et på Hamonoya.

–Leonardo, som produseres av tyske Glaskoch, har vært å finne på det danske markedet tidligere, men nå relanserer vi den svært brede kolleksjonen av glass til alle formål. Fargede drikkeglass, en stor og bred serie vinglass og mye mer, samt lykter, vaser og keramiske serviser. Dette forteller Martin Riis, CCO i Hamonoya.

Keramikk servise spiller fint sammen med de klassiske glassene fra Leonardo. Foto: Pia Finne .

Og han har helt rett i at Leonardos glass er litt annerledes enn de klassiske glasstypene som ellers finnes på markedet.

–Leonardo glass er fra 1859, så det er et gammelt selskap som i dag teller blant de ledende glassleverandørene.

Dermed er krystallglasset deres patentert med høy bruddstyrke, og Martin opplyser at de både følger med i tiden og utvikler seg med nye farger og nye produktgrupper.

Faktisk er det 10-12 forskjellige serier samt spesialglass som er i mellom- til høysegmentet.

Slik det ser ut akkurat nå er det jernvarebutikkene som selger Leonardo, men ambisjonen er også å handle B2B med restauranter. – Vi overtok forhandlingen 1. januar 2022, så vi er i full gang med utvikling og innovasjon, sier Martin.

For øyeblikket er du i besittelse av flere kjeder i Skandinavia, men målet er selvsagt å få merket enda bredere ut, både når det gjelder glass og keramikk.

Martin forteller at Leonardo har godt over 1200 produkter i sitt faste sortiment, og at kolleksjonen vokser med godt 800 nye produkter årlig.

–Leonardo står for å gjøre ting annerledes. De sikter hele tiden på å finne nye verktøy og nye måter å jobbe med glasset på for å transformere det til innovative produkter, sier Martin, som gleder seg veldig til å komme ut og presentere den nye Leonardo-kolleksjonen for de skandinaviske design- og interiørbutikkene.

Vaser og lykter er en annen del av Leonardos store kolleksjon. Foto: Pia Finne.

Av Pia Finne Oversatt av Gunnhild Bjørnsti

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

18.11.2024Designbase.no

Jeg ønsker å lage bærekraftige vesker som tåler hverdagen

18.11.2024Designbase.no

Oslo Design Fair blir mer salgsorientert

15.11.2024Designbase.no

Funksjonelle kontrakttekstiler på Heimtextil

13.11.2024Designbase.no

Årets farge varsler optimisme

12.11.2024Designbase.no

Carina Seth Andersson får Prins Eugen-medaljen 2024

11.11.2024Designbase.no

Sør-Koreas nye generasjon av Rising Talents

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023