Inspirert av 2025-trenden og forretningsutvikling

Formland Våren 2025 byr på spennende og lærerike foredrag og debatter med eksperter innen bl.a. trendforskning, digitalisering, merkevarebygging og sirkularitet, og programmet er fullt av innspill, ideer og strategier som kan utvikle virksomheten.

Foto: Formland

Både søndag, mandag og tirsdag 2.-4. februar er det arrangementer på Formlands Speak Up Scene, og foredragene som kan velges mellom kan ses her:

søndag kl 10:00 - 10:30 Jill Hawkins, motepsykolog, stylist og trendforsker, vil snakke om «Designing for kreativitet og helse».

Hun vil snakke om den kraftige innvirkningen våre miljøer, tankesett og livsstilsvalg har på kreativitet, helse og velvære. Fordi kreativitet og helse henger tett sammen, og ved å designe våre rom med omtanke, kan vi forsterke kreativ energi og forbedre følelsen av velvære.

Hun skal blande teori og praktiske strategier og veilede publikum i kuratormiljøer som støtter både helse og kreativt potensial. "Lær hvordan du kan forme dine omgivelser, tankesett og vaner for å skape inspirasjon, forbedre helsen din og gi mer liv til livet og arbeidet ditt," sier hun før foredraget.

søndag kl 11.00 - 11.30 og mandag og tirsdag kl 11-11.30 Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej, vil snakke om "Trender for SS25".

Foredraget tar utgangspunkt i pej gruppens kommersielle trender og farger for sesongen, og inneholder en beskrivelse av tidsånden, megatrender og fire trendtemaer med hver sine moodboards, fargekombinasjoner og konkrete anbefalinger for innkjøp, styling og kommunikasjon.

søndag kl 13.00 - 13.30 og mandag kl 14.30-14.30 står trendforsker og livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg på scenen med foredraget «Stay, Taste, Shop, Explore».

Hva skjer i storbyer som London, Paris og Stockholm – eller rett rundt hjørnet i København? Bli med oss ​​på en inspirerende reise gjennom 2025s mest spennende urbane opplevelser. På bare 30 minutter dykker vi inn i hva som gjør disse stedene til trendsettere innen moderne livsstil og kultur.

Mads Arlien-Søborg forteller om hvordan de siste trendene former alt fra hoteller og kaffebarer til unike butikker og innovative museer. Oppdag sjelen til byer gjennom både de skjulte skattene og de nyeste hotspots – en ekte innsideopplevelse som gir deg nye perspektiver på bylivet.

søndag kl 14.00 – 14.30 og tirsdag kl 10-10.30 vil trendforsker ved pej gruppen Louise Byg Kongsholm gi en Trendoppdatering.

En oppdatering om samfunn, tidsånd og trender og en undersøkelse av hvordan vår verden utvikler seg og hvordan forbruksmønstre påvirkes. Presentasjonen gir mulighet til å oppdatere kunnskap om de siste trendene, tendensene og forbrukeratferden, samt utstyre publikum med verktøy for å navigere i en verden i stadig endring og gi konkrete strategier og verktøy som kan hjelpe bedriften med å tilpasse seg den endrede virkeligheten.

mandag kl 13:00 – 13:30 Christina Roed Gaarde, Social Content & Strategy Specialist, Group M, vil snakke om "Nåtid til fremtiden: Sosiale medier trender 2025."

Her trekker hun frem trendene i sosiale medier som forventes å dominere i 2025, med særlig vekt på relevansen for design- og livsstilsmerker. Foredraget gir innblikk i både de brede SoMe-trendene og utviklingen av spesifikke plattformer.

For eksempel vil TikToks eksplosive vekst bli fremhevet, og hvordan plattformen i økende grad overtar rollen som en kilde til inspirasjon og informasjon for det yngre publikummet, som nå ofte henvender seg til TikTok fremfor Google for søk. Foredraget inneholder konkrete tips til hvordan merkevarer kan utnytte og implementere disse trendene i sin egen strategi.

tirsdag kl 13.00 – 13.30 står det i programmet «5 saker som viser veien til en utmerket kundeopplevelse», hvor Kristoffer Okkels, digital forretningsutvikler, tar publikum med på en verdensturné med noen av merkene som setter standarden for eksepsjonelle kundeopplevelser i design og livsstilsbransjen. Oppdag fem splitter nye globale eksempler på selskaper som forstår at opplevelser er den mest effektive måten å oppnå differensiering, kundetilfredshet og vekst på. Emner vil inkludere å være tilstede der kundene senker vekten, levere eksepsjonell kundeservice og skape unike handleopplevelser for hver kunde.

tirsdag kl 14.00 – 14.30 Carsten Rose Lundberg, industridirektør for digital handel i Dansk Handelskammer, vil gi en oppdatering om e-handel: «Ny innsikt, nye muligheter»

Netthandelslandskapet er i stadig utvikling, og 2024 har markert et landemerkeår for den digitale markedsplassen. Få den siste innsikten og oppdag de nye mulighetene som skapes av endringer i forbrukeradferd på nett og markedstrender.
Carsten Rose Lundbjerg presenterer dagens status for e-handel basert på Dansk Industris siste e-handelsanalyse for 2024. Med ferske tall og trender fra hele året vil du få en dybdeforståelse av de største endringene og utfordringene som kjennetegner online handel akkurat nå. Foredraget gir deg konkret innsikt i forbrukernes forventninger, påvirkningen av netthandel og fremtidige vekstområder – essensiell kunnskap for alle som jobber med digital handel.

Relatert innhold

03.02.2025Designbase.no

Inspirert av 2025-trenden og forretningsutvikling

31.01.2025Designbase.no

På en surrealistisk trendreise

27.01.2025Designbase.no

Designers Saturday 2025

27.01.2025Designbase.no

Tvåla & Tvaga vinner Formex Sustainability Award 2025

24.01.2025Designbase.no

TAIL Living vinner Best in Show hos Formex Design Talents

21.01.2025Designbase.no

The Inspired Home Show endrer dagene

21.01.2025Designbase.no

Fra racing til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.no

På tide å registrere seg Future On Stage

Events

Se alt
Formland
Utstilling
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

STOCKHOLM FURNITURE FAIR
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Ambiente – Livsstilsbevegelsen

Det er aldri det samme, det er alltid noe nytt. Den ledende internasjonale forbruksvaremessen er en fantastisk opplevelse! Få en oversikt over den globale markedsplassen på Ambiente ved å observere det dynamiske samspillet mellom produkter og design, høydepunkter og arrangementer.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023