Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke bare verdens ledende messe for kreative og gjør-det-selv-produkter, men også en plattform for fantasifulle og overraskende nye trender. De tre nye trendverdenene «LA OSS GÅ EN TURE... i byen», «LA OSS GÅ EN SPUR... i hagen» og «LA OSS GÅ EN TURE... i skogen» gir ren inspirasjon og skal gi utstillere og besøkende en oversikt live fra 7. til 10. februar.

LET'S TAKE A WALK - tre nye trendverdener. Foto: Messe Frankfurt

Creativeworld 2025 inviterer besøkende til å gå en tur gjennom tre forskjellige trendverdener. Stilbüro bora.herke.palmisano har forsket på disse trendene for den kommende sesongen. "En tur i byen, hagen eller skogen gir oss muligheten til å fordype oss i en annen verden for en stund. Vi blir tause observatører og oppdagere av omgivelsene våre. En tur inspirerer og oppmuntrer til kreativitet, noe som gir opphav til nye ideer." Claudia Herke, Stilbüro.palmisano Dette er akkurat det som de tre nye trendene for 2025 reflekterer fokuset på til oppdagelse, undring og bevaring.

LA OSS GÅ PÅ EN VANDRING ... i byen

Denne nye trenden fokuserer på prinsippene for urban arkitektur. Den lineære fasaden av boligblokker og striper og tomter i et typisk gatenett er inspirasjonskilden. Fra dette kan du lage papirkollasjer i geometriske seksjoner eller vevde perlearmbånd med allsidige fargeendringer. Gamle skjorter og bluser kan upcycles med f.eks. strikkede mansjetter med blokkstriper. Enten det er sammenveving av papir eller stoff i et fletteverk, eller om det er tekstildesign av forsiktig patchwork: geometri sender klare signaler.

LA OSS TA EN SPUR ... i hagen

La deg inspirere av moder natur: Alt som høstes fra hagebedene fungerer som motiv. Frukt, grønnsaker, blomster, vinranker og urter kan dekoreres som broderte applikasjoner på en kittel eller forkle til hagen. Et godt motiv er jordbær, men tomater og reddiker blir også med på festen. I keramikk fungerer også grønnsaker fra hagen som motiver og dekorerer malte tallerkener. Enten det er malt, strikket, brodert eller modellert: utvalget av kreative teknikker er enormt. LA OSS GÅ PÅ EN TUR... i hagen bringer naturens rikdom til live på en kreativ måte.

LA OSS GÅ EN TURE ... i skogen

En spasertur gjennom høstskogen er avslappende fordi den stille observasjonen og årstidens farger oppmuntrer til kreativitet. Løvverk, blader og planter samles og festes med tegning på papir eller lysfølsomt stoff. Naturalistiske plantetrykk kan lages ved å bruke klorofyll og fange plantenes delikatesse. Emaljen er tilbake og magiske fargeeffekter bakes inn ved høye temperaturer for å minne om høstløv. Enten som et keramisk trykk, strikket til neste tur eller glødet i ovnen: i den kommende sesongen vil skogen fortrylle i alle sine fasetter.

Les mer her

Fantasifulle og overraskende nye trender på Creativeworld 2025. Foto: Messe Frankfurt

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Tre forbruksvaremesser på en gang

I februar møtes forbrukervareindustrien, designere og mange andre i Frankfurt på Ambiente, Christmasworld og Creativeworld.

Nå med et nytt merkeområde "Interior Looks", som dekker premium møbler og interiørdesignmerker og alt fra å sove, spise og bo til jobb.

For tredje gang arrangeres de tre messene samtidig, og denne gangen også med fokus på gjestfrihet og kontraktsvirksomhet.
 

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

30.10.2023Dimex ApS

Sponseret

Ambiente – det er aldri det samme

30.10.2023Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld 2024 – alt-i-ett-messe

Copyright 2023