Decoration Unlimited på Christmasworld
I usikre tider og med lavt forbrukerhumør spiller butikkvinduer og butikkdekorasjoner en stor rolle i butikken – de kan roe og stimulere salget på samme tid og dermed åpne forbrukernes øyne for vakre produktverdener. I presentasjonen Decoration Unlimited på Christmasworld fra 3.-7. februar på Messe Frankfurt vil Rudi Tuinman og Pascal Koeleman fra 2020, under mottoet «Down to Earth», vise hvordan det kan fungere med både festlig og sesongmessig dekorasjon.
–Det vi trenger i fremtiden for å skape en rolig shoppingatmosfære er lyse så vel som varme, jordnære farger! Dette er tilnærmingen til den kreative duoen.
–Folk lengter etter å tilbringe tid utendørs i naturen på fjellet eller ved en innsjø for å komme vekk fra hverdagens kjas og mas og den hektiske nyhetssituasjonen. Med vår spesielle presentasjon «Down to Earth», tar vi dem med til sentrum av jorden og fortryller dem med naturens elementer og farger, sier Rudi Tuinman, designer hos 2dezign. Stein, sand, klipper, planter eller blomster vil spille en ledende rolle, det samme vil jordfarger som beige, kamel, murstein, brun eller terra. Gull og kobber skaper julelooken. Og til dekorasjonene tilsettes blomstene en frisk appelsin. For kundene på POS kan det skape en hyggelig shoppingstemning i vinduet og en butikkdesign som oppmuntrer dem til å oppdage og kjøpe igjen.
–Den utvalgte, subtile blandingen av jule- og sesongdekorasjoner samt friske planter og blomster treffer tidens nerve og er ment å bringe mer optimisme og muntre aksenter til POS på en beroligende og jordet måte, legger Pascal Tuinman til.