Oppdatering: The Inspired Home Show er avlyst for 2020
På grunn av bekymringer om coronavirus (COVID-19).
Etter nøye overveielser angående den pågående spredningen av Covid-19 (Coronavirus) utenlands og nylige saker i USA, har styret i International Housewares Association (IHA) besluttet ikke å holde The Inspired Home Show 2020, planlagt å finne sted 14. til 17. mars, 2020 på McCormick Place i Chicago.
-I løpet av de siste ukene har vi fulgt denne situasjonen nøye, og vår primære bekymring er sikkerheten og trivselen i bolig + husholdningsindustrien, sa Derek Miller, IHA-president. -IHA tok denne avgjørelsen etter å ha konsultert seg med interessenter i industrien inkludert utstillere og detaljister. Til slutt, den globale karakter av vårt arrangement, kombinert med den verdensomspennende bekymring om coronavirus utbrudd og pågående reiserestriksjoner gjør det umulig for oss å holde den inspirerte Home Show neste uke.
Redaktørens notat: Etter fristen har beslutningen om å avlyse showet blitt gjort, derfor er resten av denne artikkelen ikke lenger relevant.
Når International Home & Houseware Show i Chicago åpner dørene i 2020, skjer det med et nytt navn: The Inspired Home Show. Omorganiseringen ble gjort for å bedre reflektere forholdene i dagens marked. Det forteller Derek Miller, president for International Housewares Association som står bak messen.
-På begynnelsen av 2000-tallet var prisen den avgjørende salgsfaktoren. Da så vi at funksjonalitet og design ble stadig viktigere elementer, og i dag hvor livsstil er neste trinn i utviklingen vil vi være i forkant av det. For hvis det best designede produktet som finnes til riktig pris ikke passer livsstilen til målgruppen, vil ikke salg skje, slår Derek Miller fast.
Hva er hovedbudskapet fra IHA til besøkende og utstillere rundt rebrandingen?
-Gjennom vårt forbrukerfokuserte program" «The Inspired Home» har IHA vært en aktiv aktør i å fremme livsstil i flere år. Og innen mars 2020 vil The Inspired Home Show ytterligere fremheve viktigheten av livsstilsbegrepet på bransjens ledende markedsplass.
Dagens forbrukere leter etter muligheten til å skape en personlig branding og en livsstil som produktene man omgir seg med hjemme, skal være en del av. Ofte finner forbrukerne inspirasjonen hos influensere - både i detaljhandelen og på sosiale medier. For å vinne disse forbrukerne over til seg, må forhandlere anerkjenne denne tilgangen og arbeide for å hjelpe forbrukerne med å utvikle den livsstilen som de ønsker. Det nyutviklede Inspired Home Show vil hjelpe forhandlere til å forstå hvordan design og funksjon passer inn i kundenes livsstil og finne måter å inspirere disse forbrukerne til å kjøpe produktene som passer deres livsstil.
Hva vil være den mest synlige forskjellen / nye tiltak for besøkende på 2020-messen?
-Messen vil også i fremtiden vise et bredt spekter av produkter innen segmentene: Dine + Décor med tabletop, cookware, bakeware og home décor; Clean + Contain med rengjørings-, organiseringsprodukter og Wired + Well med elektriske produkter til kjøkken, helse og personlig pleie. Discover Design viser designdrevne produkter fra alle kategorier samt International Sourcing.
For å hjelpe detaljister med å tenke over produkter og livsstil, har vi skapt noen nye områder og opplevelser på messen, akkurat som vi har utbygget andre. Flere spesialutstillinger blir flyttet til nye områder og er samtidig blitt fornyet for å matche våre forbrukers livsstil og visjon. Våre HA Global Innovation Awards (gia) for Product Design og Discover Design flyttes til en mer prominent plass i Grand Concourse Lobby i sentrum av messen, hvor man vil se alle finalister og vinnere. IHA Student Design-konkurransen er lagt inn under gia paraplyen og flyttes også til Grand Concourse. Vårt samarbeid med Pantone fortsetter og ColorWatch by Pantone-utstillingen flytter til nivå 2.5 i Grand Concourse, med fokus på trender og farger som matcher forbrukerens living konsept.
I Hall of Global Innovation vil besøkende finne IHA Smart Home Pavilion samt Inventors' Corner og Inventors Revue. I tillegg utvikler vi trenddrevne produktområder slik at forhandlere kan matche trendinformasjonen i vårt forelesningsprogram med de produktene som lever opp til trendene. Nye utstillingsområder i år er Smart Retail Experience, hvor besøkende vil kunne se fremtidens butikker, og Social Central hvor besøkende og utstillere kan møte sosiale media konsulenter og lære om influensere og digital markedsføring.
Har rebrandingen av messen åpnet nye dører for IHA, og har man denne gangen vært i stand til å tiltrekke seg nye forhandlere og leverandører som ikke tidligere har vært på Home + Housewares Show?
-Absolutt. Vi ser nye forhandlere og nye leverandører som nå melder seg på messen. Hvert år kommer det over 350 nye leverandører og tusenvis av førstegangs besøkende - og 2020 er ikke annerledes.
Hvilke grep har IHA tatt for å få enda mer mediedekning av messen?
-Sosiale medier er det nye innen mediedekning. Influensere er derfor svært viktige for messen, i likhet med behovet for å informere forbrukerne om de nye produktene. I 2020 vil IHA være vertskap for The Inspired Home Influencer Conference, et utdannings- og nettverksarrangement for bolig- og livsstilsinfluensere. Her forventer vi at rundt 300 influensere vil delta på konferansen og selvfølgelig være på messen etterpå.
Tidligere har messen blitt utsolgt. Forventer dere at messen i 2020 vil fortsette denne trenden?
-Vi håper absolutt på det. Salget er stigende, og vi forventer derfor en energisk og engasjert messe.