Interior Looks med sterk debut
Sterk debut, utvidet møbelsortiment og nye formater i Frankfurt for 2026
Fra Interior Looks-området. Foto: Messe Frankfurt
Interior Looks hadde en lovende lansering på Ambiente 2025, og ga ny fart til møbelindustrien. Det innovative området koblet vellykkede møbel- og interiørmerker direkte med nye kjøpere fra detaljhandel, arkitektur, hoteller og restauranter og fikk overveldende positive tilbakemeldinger. I 2026 vil Interior Looks utvides ytterligere og presentere et enda bredere utvalg av møbler og nye formater i Frankfurt.
"Interior Looks var bare begynnelsen. Vi er i dialog med møbelindustrien på flere nivåer og vil utvide møbeltilbudet i Frankfurt for å adressere et bredere spekter, fra sofistikerte til premiumsegmenter," forklarer Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs.
"I tillegg til tradisjonelle messeformater diskuteres innovative nye tilnærminger for å tiltrekke seg kunder innen hotell- og cateringbransjen, interiør, kontraktsvirksomhet og arkitektur. Vi koordinerer selvsagt også med kolleger fra våre ledende messer ISH, Heimtextil og Light + Building for å aktivt engasjere sine internasjonale besøksgrupper."
En vellykket lansering med stort potensial
"Til tross for et utfordrende markedsmiljø, har vi med suksess åpnet opp nye salgskanaler for møbelutstillere og aktivt støttet transformasjonen av bransjen. I tillegg til vårt fokus på livsstil og design, møtte deltakerne nye detaljhandelskjøpere og forretningspartnere fra kontrakts- og gjestfrihetsbransjen. Det har vist seg å være en stor suksess, og jeg er spesielt glad for at strategien har lønnet seg for de banebrytende exemplarene til Livvonne, Engelbitor, Livvonne ing og arbeid.
Interior Looks holder til i Interior Design Hall 3.1, hvor internasjonale livsstilsmerker og kontraktsrelaterte merker gir gode synergier. Kurert av bransjeekspert Bernd Schellenberg, som også var med på å utvikle det overordnede konseptet, presenterte området et sammenhengende utvalg av håndlagde møbler, tekstiler, belysning og designobjekter.
Ambiente 2026: Enda flere muligheter for møbelindustrien
De varierte profilene til utstillere demonstrerte det mangfoldige vekstpotensialet på Ambiente. Mens spesialprodusenter som Fíne med suksess henvendte seg til prosjektledere primært i tysktalende og europeiske markeder, berømmet merker som Raasch og Serax kvaliteten på det internasjonale publikummet. Stephan Bolz, administrerende direktør i Bordbar Design, oppsummerte: "Frankfurts høye internasjonale profil er nøkkelen for oss siden den representerer betydelige vekstmuligheter. Det har fungert eksepsjonelt bra."
"Med positive tilbakemeldinger og betydelig interesse allerede for 2026, vil Interior Looks fortsette å vokse. Ved å utnytte synergier med Frankfurts internasjonale messer og introdusere innovative formater for kundeanskaffelse og matchmaking, skaper vi nye muligheter for møbelindustrien til å knytte seg til relevante målgrupper," avslutter Engelmann.
Neste messedatoer:
Ambiente arrangeres igjen i begynnelsen av februar, samtidig med Christmasworld og Creativeworld.
Ambiente og Christmasworld: 6.-10. februar 2026
Kreativ verden: 6.-9. februar 2026