Nytt konsept med bevist styrke
imm cologne som den internasjonale Interior Business Event
Fra Ancona-standen under siste imm cologne. Foto: Koelnmesse/imm cologne
Effektiv, dynamisk, markedsfokusert: Som den internasjonale bransjebegivenheten for det forbrukerorienterte interiørmarkedet, vil imm cologne ta forretning og inspirasjon til nye høyder fra 20. til 23. januar 2026. Den nye imm cologne er basert på et fremtidsrettet messekonsept som viser frem markedsklare produkter, setter trender og fremmer forretningsforbindelser. Arrangementet vil opprettholde Kölns posisjon som den sentrale møteplassen for beslutningstakere i møbelindustrien – i hjertet av Europas viktigste marked.
Og kursen er satt: Hallplanen er lagt, salget kommer inn, og responsen på imm colognes nye retning har vært enorm. Med en markedsrettet deltakerpris på 100 euro pr kvadratmeter, har imm cologne laget den perfekte pakken for utstillere som leter etter en transparent priset og kostnadseffektiv messetilstedeværelse. «Den detaljerte planløsningen starter i midten av april 2025 – utstillere kan allerede nå sikre de beste plasseringene. Sammen er industri, detaljhandel og Koelnmesse som messearrangør forpliktet til å spille sin rolle i å styrke det tyske markedet som en avgjørende bærebjelke for møbelindustrien, sier arrangørene.
Möller Design. Foto: Koelnmesse/imm cologne
En fremtidsrettet plattform
IMM Cologne er og blir begivenheten som sparker i gang det nye interiøråret. Det redefinerte konseptet er basert på en B2B-plattform som fokuserer på det forbrukerorienterte segmentet av interiørmarkedet. "Med våre attraktive deltakelsespakker har vi skapt den ideelle plattformen for våre utstillere og besøkende," sier Bernd Sanden, direktør for imm cologne.
Matthias Pollmann, visepresident Trade Fair Management ved Koelnmesse, legger til: «imm cologne gir reell merverdi for den forbrukerorienterte interiørdesignindustrien. Det spiller en avgjørende rolle i sektorens transformasjon. Messen fortsetter sin 70-årige suksesshistorie med et sterkt, moderne konsept når den beveger seg inn i fremtiden.»
Kun B2B
Et systematisk B2B-fokus og messens internasjonale orientering er fortsatt avgjørende faktorer. Mens utstillere reiser fra hele verden for å dukke opp på arrangementet, representerer besøksprofilen først og fremst det europeiske markedet.
Sammen med den tradisjonelle møbel- og interiørindustrien tilbyr messen utstillere fra den internasjonale produksjonsindustrien den perfekte plattformen for å presentere relevante markeds- og designtrender. Utstillingens spekter dekker alle de viktigste markedssegmentene innen forbrukerorientert interiørdesign – fra konvensjonelle interiørløsninger til flatpakkede og monteringsklare tilbud hele veien til unge hjem, rabatterte møbler og e-handel.
imm cologne er utelukkende rettet mot fagfolk og forhandlere fra interiør- og boligsektoren. Sammen med tyske og internasjonale spesialforhandlere og grossister samt innkjøpsgrupper er arrangementet i økende grad rettet mot digitale salgskanaler. Konseptet er rettet mot e-handel og online møbelsalg samt forhandlere innen gjør-det-selv- og supermarkedssektorene.
Fra Kröncke. Foto: Koelnmesse/imm cologne
Med 100 års erfaring som messearrangør, er Koelnmesse i stand til å sette scenen perfekt for et vellykket B2B-arrangement – fra moderne stands til veldesignede utstillingshaller og en høyytelsesinfrastruktur som garanterer alle deltakere en førsteklasses eventopplevelse. Som en kosmopolitisk metropol ved Rhinen med en levende designscene, har Köln etablert seg som et viktig knutepunkt for interiørindustrien, mens imm cologne har formet markedet i flere tiår som møbelindustriens flaggskipbegivenhet.
Fra 2026 arrangeres den omdefinerte messen årlig i januar. Det nye konseptet vil bli lansert fra 20. til 23. januar 2026 i hall 5, 6 og 10 på Koelnmesse messeområde.
Januar-arrangementet i Köln er et veletablert innslag i bransjens kalender – og den perfekte måten å starte det nye interiøråret på.
Mer informasjon om messen finner du på: imm cologne | imm cologne