Maison&Objet er klar med en omstilling

Maison&Objet Paris reorganiserer nå sine januar- og septemberutgaver for å lage to komplementære arrangementer for besøkende som leter etter nye og eksklusive produkter på tvers av alle områder av boligsegmentet. Samtidig lanseres Women&Design by Maison&Objet.

Foto: Maison&Objet

To utgaver med sterke identiteter som fungerer bedre sammen over hele verdens designfellesskap. Maison&Objet feirer 30 år med suksess og omstrukturerer arrangementet med to redesignede messer i januar og september med ulikt innhold, slik at det i fremtiden bedre matcher de skiftende behovene til kjøpere og besøkende.

Dette strategiske fokuset styrker messens rolle som forretningspartner for kjøpere og selgere fra hele verden. Det øker styrken og relevansen til et internasjonalt økosystem med møter ansikt til ansikt på messen og i byen to ganger i året og nettmøter med MOM gjennom hele året.

"Vi forsterker den distinkte styrken som ligger i hver av våre to utgaver for å ta en enda mer spesialisert tilnærming. Ved å avgrense våre "in", "off" og "online" tilbud, tilbyr vi et mer effektivt valg for alle besøkende med interesse for design-, dekorasjons- og livsstilsfellesskapet i forhold til deres behov», sier Mélanie Leroy, administrerende direktør i SAFI, Maison&Objet, MOM og Paris Design Week.

Maison&Objet i januar

Januar redefinerer seg selv som en Collectible Design-utgave for ekstraordinære boligprosjekter, og målet er å tilby et spesifikt utvalg som dekker behovene innen premium gjestfrihetssektoren. I hjertet av Signature-sektoren vil det dermed være et dedikert utstillingsområde for et utvalg møbler i begrenset opplag og unike utgaver. Rundt 20 designere vil være utstilt i en kapsel designet for å gjenspeile den unike og bemerkelsesverdige naturen til kreasjonene deres.

Hospitality Premium

Foto: Maison&Objet

Designet av et nytt arrangement kalt "Hva er nytt? In Hospitality» vil være dedikert til interiørarkitektur og design. I tillegg til en gruppe utstillere med spesialisering på hoteller, restauranter og lignende, vil området reflektere et utvalg produkter og dedikerte scenografier som gir innsikt i og konkrete forslag til behovene til fagfolk innen underholdning.

Mote, livsstil

Foto: Maison&Objet

Til slutt, i januar vil messen styrke sitt fokus på mote- og boliginnredningsmarkedet og svare på søkene til de 300 000 distributørene i det internasjonale samfunnet som leter etter tidløse, bærekraftige produkter så vel som etter ekstra kreativitet for å differensiere sitt utvalg. Dette gjelder kjøpere på jakt etter nye vekstdrivere og en støtte for dagens utvikling mot livsstilskonsepter som åpner for nye muligheter.

Maison&Objet i september

I september vil messen intensivere sin rolle som stedet der den nye og innovative kreative scenen, drevet av unge designere og off-events, får utfolde seg på messen og på Paris Design Week. Suksessen til Paris Design Week Factory, med nesten 100 prosjekter fra hele verden valgt ut for neste utgave, og virkningen av Future On Stage-springbrettprogrammet, der søknadene økte med 30 % i første halvår, illustrerer Maison&Objets engasjement som både talentspeider og inkubator. både i byen og på utstillingen.

Utgaven viser seg å være essensiell for unge start-ups – spesielt avslørt av Rising Talents Awards-programmet – men også for designere eller merkevarer som nettopp har startet opp, og dermed sikre at de møter de beste kommersielle mulighetene.

Cook & Shake

Foto: Maison&Objet

Ønsket om fornyelse, nedfelt i den nye strategiske retningen, er drivkraften for alle 15 sektorer på messen. I september tar Cook&Share fart med en messe som nå er årlig, støttet av økte investeringer.

Omorganisering designet for å møte de nye forventningene

95 % av messens besøkende er på jakt etter innovasjon: Kjøperne kommer til messen for å forstå forbrukertrender og oppdage nye markeder samt for å finne nye produkter og merkevarer, og utstillerne kommer for å møte nye kunder og forretningspartnere. Ved å spesialisere de to utgavene av Maison&Objet, vil messen i fremtiden gi alle en bedre avkastning på investeringen i tråd med deres strategi.

"Denne nye retningen er et svar på forventningene til våre kunder, kjøpere og merkevarer. I en verden i endring og i et turbulent økonomisk klima ønsket jeg å etablere en løpende dialog med dem gjennom undersøkelser, intervjuer og meningsmålinger for å analysere deres behov enda mer. detaljert, både i Frankrike og internasjonalt», forklarer Mélanie Leroy, administrerende direktør for Maison&Objet, MOM og Paris Design Week.

Women&Design fra Maison&Objet

Kvinner skal være representert på internasjonalt nivå innen design og interiør. Men som et mål hevder Maison&Objet sin innflytelse som trendsetter, styrket av messens langvarige relasjoner til ledende skikkelser i sektoren, som er i forkant av innovasjon og utfordringene samfunnet står overfor. For å forsterke denne unike karakteren, lanserer gruppen et nytt kvinnenettverk i september.

Foto: Maison&Objet

Oppdraget til Women&Design by Maison&Objet vil være å identifisere, fremme og legge til rette for dialog mellom kvinner fra hele verden som driver innovasjon, redefinerer standarder og har stor innflytelse på innredning, design og møblering i boligsegmentet, heter det.

Januar omdefinerer sig selv som en Collectible Design-udgave til ekstraordinære boligprojekter, og målet at tilbyde et specifikt sortiment, der dækker behovene indenfor premium hospitality-sektoren. Foto: Maison&Objet

Future on stage vil være en del af Maison&Objet i september. Foto: Maison&Objet

Relatert innhold

18.09.2024Designbase.no

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt merkeområde og vekst i strategiske utviklingsområder

17.09.2024Designbase.no

Frisinnet og lekent edgy, hemningsløst og full av nysgjerrighet

17.09.2024Designbase.no

Nordiske designere hedres over hele verden

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Glimt av glede fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Fargerike adventsdekorasjoner fra Villa Styles

16.09.2024F&H Group AS

Sponseret

Søte juleoverraskelser fra Medusa-Copenhagen

12.09.2024Designbase.no

Optimisme hos Formex

10.09.2024F&H Group AS

Sponseret

FARGERIKE INNOVASJONER FRA SÖDAHL

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023