Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubileumsmessene i 2020. Fremtidens forbrukertrender kommer i fokus og det blir vist trender som spiller opp under dem. Messen så en liten nedgang i antall besøkende og en økning i antall utstillere.

What's New - Living. Pressefoto: M&O, AETHION.

Gjennom de 25 årene Maison&Objet har eksistert, har messen blitt gjenoppfunnet kontinuerlig og dermed opprettholdt det messen i seg selv kaller en "magisk attraksjon". Denne gangen kunne imidlertid messen rapportere en svak nedgang på 3,5 prosent i antall besøkende, og en økning i antall utstillere med totalt 2736 hvorav 609 er nye selskaper. Beregninger fra messen viser at det i løpet av de fem dagene har blitt handlet Maison&Objet-varer for nesten to milliarder euro.

For å hylle det nye tiåret, har Maison&Objet dedikert begge 2020-messene til (RE)generation! Målet er å gi besøkende muligheten til å bedre forstå forbruksmønstrene til Generasjon Y og Z, og det er både spennende og urovekkende. Med trendkonsulent Nelly Rodi i spissen, utforsket man denne gangen engasjementet fra bevisste forbrukere, blant annet i forhold til miljøvennlige produkter. I september vil fokuset være på de digitale nomadene som en generasjon vokst opp på en diett av internett og sosiale medier.

Besøkstall

81.232 unike besøkende på messen
123.836 besøk
151 land var representert
44.823 franske besøkende 
36.409 utenlandske besøkende

Tall om utstillerne:
2736 utstillere/2891 brands 
609 nye firmaer
71 land var representert
990 franske firmaer
1746 internasjonale brands.

Den digitale plattformen:
6000 brands
175 000 medlemmer
48% detaljhandlere
60% internasjonale brukere
2.5 million unike besøkende om året.

Design… og action!
What’s New?”- trendutstillinger ble også denne gangen laget av Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux, og de utforsket nettopp hvordan forbrukere bringer mening, natur og spennende materialer inn i sine hjem - temaer som ligger nær den nye generasjonen.

Skiftet i forbruksmønstrene er noe som alle er opptatt av. Blant annet hotell- og restaurantbransjen som Maison&Objet hadde satt sammen et spesielt program for med møbler, servise, kjøkkensegment, belysning, tekstiler og dufter.

Designer of the Year og unge talenter
“Simplicity takes a lot of hard work”. Slik valgte Designer of the Year 2020 Michael Anastassiades å presentere sitt arbeid, og han spilte godt opp til de seks kommende talentene som Maison & Objet hadde valgt å støtte denne gangen. De seks var Adrien Garcia, Julie Richoz, Laureline Galliot, Mathieu Peyroulet Ghilini, Natacha & Sacha og Wendy Andreu.

Klar til september!
De neste datoene som skal ned i kalenderen for Maison & Objet, er 4.-8. september 2020 og med PARIS DESIGN WEEK fra 3.-12. september.

I septemberutgaven vil det være to hovedtemaer; WORK! og PROJECTS, hvor det innen WORK! handler om å se og jobbe med de endringene som skjer med arbeidsplassene våre i dag, og dermed behovet for nye tverrfunksjonelle designløsninger som kombinerer well-being & well-working, community & privacy, experience & performance, workspaces & living spaces.

PROJECTS er målrettet mot interiørarkitekter, og inkluderer tekniske løsninger som tilfredsstiller alle designbehov for hotell-, service- og boligsektoren.

Relatert innhold

24.12.2024Designbase.no

Euroluce 2025 kaster lys over helsen vår

19.12.2024Designbase.no

AL FRESCO

17.12.2024Designbase.no

Morsomme og delte opplevelser

17.12.2024Designbase.no

Innovative talenter besøker Stockholm Furniture Fairs drivhus

10.12.2024Designbase.no

Årets farge 2025: En myk Mocha Mousse

10.12.2024Designbase.no

Euroluce 2025 kaster lys over helsen vår

09.12.2024Formland

Sponseret

Ny trendsone inkl. blomsterstudio og konseptkafé

09.12.2024Formland

Sponseret

Møt fremtidens talenter på Formland Spring 2025

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023