Maison&Objet: (RE)generation

(RE)generation er hovedtemaet for Maison&Objet og de to 25-års jubileumsmessene i 2020. Fremtidens forbrukertrender kommer i fokus og det blir vist trender som spiller opp under dem. Messen så en liten nedgang i antall besøkende og en økning i antall utstillere.

What's New - Living. Pressefoto: M&O, AETHION.

Gjennom de 25 årene Maison&Objet har eksistert, har messen blitt gjenoppfunnet kontinuerlig og dermed opprettholdt det messen i seg selv kaller en "magisk attraksjon". Denne gangen kunne imidlertid messen rapportere en svak nedgang på 3,5 prosent i antall besøkende, og en økning i antall utstillere med totalt 2736 hvorav 609 er nye selskaper. Beregninger fra messen viser at det i løpet av de fem dagene har blitt handlet Maison&Objet-varer for nesten to milliarder euro.

For å hylle det nye tiåret, har Maison&Objet dedikert begge 2020-messene til (RE)generation! Målet er å gi besøkende muligheten til å bedre forstå forbruksmønstrene til Generasjon Y og Z, og det er både spennende og urovekkende. Med trendkonsulent Nelly Rodi i spissen, utforsket man denne gangen engasjementet fra bevisste forbrukere, blant annet i forhold til miljøvennlige produkter. I september vil fokuset være på de digitale nomadene som en generasjon vokst opp på en diett av internett og sosiale medier.

Besøkstall

81.232 unike besøkende på messen
123.836 besøk
151 land var representert
44.823 franske besøkende 
36.409 utenlandske besøkende

Tall om utstillerne:
2736 utstillere/2891 brands 
609 nye firmaer
71 land var representert
990 franske firmaer
1746 internasjonale brands.

Den digitale plattformen:
6000 brands
175 000 medlemmer
48% detaljhandlere
60% internasjonale brukere
2.5 million unike besøkende om året.

Design… og action!
What’s New?”- trendutstillinger ble også denne gangen laget av Elizabeth Leriche, François Bernard og François Delclaux, og de utforsket nettopp hvordan forbrukere bringer mening, natur og spennende materialer inn i sine hjem - temaer som ligger nær den nye generasjonen.

Skiftet i forbruksmønstrene er noe som alle er opptatt av. Blant annet hotell- og restaurantbransjen som Maison&Objet hadde satt sammen et spesielt program for med møbler, servise, kjøkkensegment, belysning, tekstiler og dufter.

Designer of the Year og unge talenter
“Simplicity takes a lot of hard work”. Slik valgte Designer of the Year 2020 Michael Anastassiades å presentere sitt arbeid, og han spilte godt opp til de seks kommende talentene som Maison & Objet hadde valgt å støtte denne gangen. De seks var Adrien Garcia, Julie Richoz, Laureline Galliot, Mathieu Peyroulet Ghilini, Natacha & Sacha og Wendy Andreu.

Klar til september!
De neste datoene som skal ned i kalenderen for Maison & Objet, er 4.-8. september 2020 og med PARIS DESIGN WEEK fra 3.-12. september.

I septemberutgaven vil det være to hovedtemaer; WORK! og PROJECTS, hvor det innen WORK! handler om å se og jobbe med de endringene som skjer med arbeidsplassene våre i dag, og dermed behovet for nye tverrfunksjonelle designløsninger som kombinerer well-being & well-working, community & privacy, experience & performance, workspaces & living spaces.

PROJECTS er målrettet mot interiørarkitekter, og inkluderer tekniske løsninger som tilfredsstiller alle designbehov for hotell-, service- og boligsektoren.

Relatert innhold

04.02.2025Nääsgränsgården

Sponseret

Christmasworld - Messe Frankfurt 7.-11. februar

03.02.2025Designbase.no

Inspirert av 2025-trenden og forretningsutvikling

31.01.2025Designbase.no

På en surrealistisk trendreise

27.01.2025Designbase.no

Designers Saturday 2025

27.01.2025Designbase.no

Tvåla & Tvaga vinner Formex Sustainability Award 2025

24.01.2025Designbase.no

TAIL Living vinner Best in Show hos Formex Design Talents

21.01.2025Designbase.no

The Inspired Home Show endrer dagene

21.01.2025Designbase.no

Fra racing til direktør for Stelton

Events

Se alt
Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Ambiente – Livsstilsbevegelsen

Det er aldri det samme, det er alltid noe nytt. Den ledende internasjonale forbruksvaremessen er en fantastisk opplevelse! Få en oversikt over den globale markedsplassen på Ambiente ved å observere det dynamiske samspillet mellom produkter og design, høydepunkter og arrangementer.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Salone del Mobile.Milano
Utstilling
Salone del Mobile

The Salone Internazionale del Mobile is a hub of experimentation and cross-pollination, a meeting point and a place for new opportunities to reflect on the world of design and planning. The 2025 edition will take place from 8th to 13th April 2025, in the Rho Fiera Milano spaces, as is traditional.

Dato

08.04.2025

Sted

Milano

3daysofdesign
Utstilling
3daysofdesign

A platform to showcase & celebrate great design 3daysofdesign is a festival for dreamers, doers and the design curious.

Dato

18.06.2025

Sted

Copenhagen

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023