Möbelmässan i Gøteborg utvider med en ekstra dag

Möbelmässan i Gøteborg skal ikke bare utvides fra to til tre dager i 2023, så den vil gå kontinuerlig fra den 12. til den 14. September. Messen vokser også innholdsmessig.

Foto: Möbelmässan Göteborg

Etter suksessen i 2022 utvider Möbelmässan i Gøteborg.

«Da vi stengte dørene etter en godt avsluttet messe i september 2022, var både utstillere og besøkende fulle av lovord. Bare én ting manglet: tilstrekkelig tid. Derfor har vi bestemt oss for å utvide messen fra to til tre dager i 2023», sier Jacob Ryder, ansvarlig for Möbelmässan i Gøteborg.

For messen i 2022 hadde det ikke vært noen messer i bransjen på nesten tre år på grunn av pandemien, og responsen var fantastisk: nesten 2000 fagbesøkende strømmet til fra hele Norden, og over 70 utstillere opplevde et enormt press på sine står.

«Og så langt ser det minst like bra ut i år. Det utvidede tre-dagers konseptet føles helt riktig og har blitt godt mottatt av bransjen, sier Jacob Ryder, og fortsetter:

«Med tilbakemeldingene vi har fått, var det den riktige avgjørelsen å ta. Utstillerne trenger rett og slett mer tid til kundene sine, og vi er veldig glade for å ha funnet en løsning ved å lage en tredagers messe. Samtidig ser vi også at det skaper muligheter for å videreutvikle møteplassen, få den til å vokse og bli enda mer relevant for bransjen». Han forventer å ha enda flere utstillere enn i fjor, inkludert en betydelig tilstedeværelse av utstillere fra Danmark, Norge og Finland. "For til tross for det utfordrende markedet, vokser messen og blir stadig mer relevant for bransjen", sier han.

Foto: Möbelmässan Göteborg

George Makdessi, styreleder i bransjeorganisasjonen MIBO, som arrangerer messen i samarbeid med Svenska Mässan, har en klar visjon:

«Vår ambisjon er at den skal bli den ledende messen i Norden», sier han, og fortsetter: «Den siste Möbelmässan i Gøteborg var fullbooket. Men mange utstillere opplevde at de ikke hadde nok tid til alle besøkende. MIBO har nå lyttet til medlemmenes ønsker, og konklusjonen er klar: Vi fikk et veldig tydelig signal om å øke formatet, først og fremst ved å utvide messen med én dag, noe vi nå gjør».

Beslutningen blir godt mottatt av flere utstillerbedrifter.

«Med suksessen vi hadde i 2022, ser vi nye muligheter med en ekstra messedag», sier Göran Stjärnfeldt, salgssjef i Furninova.

«Jeg ser bare fordeler. Det gjør det også enklere for kundene våre å planlegge. Så vi håper at enda flere kunder vil besøke messen i 2023!» Det ambisiøse danske møbelselskapet Hjort Knudsen, som doblet standen på fjorårets messe, er også fullt positive:

«Vi opplevde en fantastisk atmosfære, og responsen var overveldende. Dessverre ble det litt overskygget av mangel på tid», sier Jonas Törnqwist, svensk salgssjef i Hjort Knudsen. På standen deres handler det mye om å teste, teste og formidle en følelse. – 

Fremfor alt må vi selge den følelsen. Det tar litt tid», konstaterer han. «Derfor gleder det oss veldig at messen nå utvides til tre dager. Vi ønsker at messen skal vokse og skape inspirasjon for våre kunder. Jeg har en sterk følelse av at dette kan bli vårt selskaps hovedmesse i Skandinavia”.

Industrifest

Om kvelden 12. september er det planlagt en stor bransjefest på utstillingsområdet.

I fjor var festen en stor suksess, og den er nå tilbake. Det blir en morsom kveld for bransjen med god mat og drikke, nettverksbygging og underholdning.

For å delta på bransjefesten kreves påmelding via nettsiden www.mobelmassan.com. Antall plasser er begrenset.

Denne artikel er del af et tema:

TEMA: Möbelmässan i Gøteborg

Möbelmässan i Gøteborg utvides fra to til tre dager fra 12-14. September. Det betyr mer tid til inspirasjon både hos de mange utstillerne og via det store programmet med spennende foredrag som er satt sammen. I temaet kan du dykke ned i de mange bransjeopplevelsene som venter.

Relatert innhold

04.12.2024Stockholmsmässan

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

31.10.2024Witt A/S

Sponseret

Effektiv GPS-tracker fra PowUnity hjelper stjålet sykkel tilbake til eier

31.10.2024Droppery

Sponseret

Rivièra Maison samarbeider med Droppery for å tilby sømløs dropshipping

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023