Snart skjer det: Formland er rett rundt hjørnet
Formland ruster opp for interiør- og designbransjen for fremtiden, når messens høstutgave går av stabelen 18.-21. august i MCH Messecenter Herning. Messen byr som alltid på nye trender og tendenser, foredrag, workshops og opplevelsesunivers, og så er det også en fremtidsrettet nyhet på tapeten.
Interiør- og designmessen Formland vil som alltid være et inspirerende overflødighetshorn av toneangivende utstillere og både lærerike og underholdende aktiviteter når messens høstutgave finner sted i MCH Messecenter Herning 18.-21. August.
Samtidig fokuserer messen denne gangen mer enn noen gang på fremtidens forbruker og tilbyr dermed verktøy for mulige endringer i de besøkendes virksomhet.
Den delen ivaretas av blant andre fremtidsforsker og medeier i Universal Futurist, Anne Skare Nielsen, som på Speak Up-scenen gjør de fremmøtte klokere med foredragene «Forstå spillebanen for dette årti og vind fremtiden» og «Efter den industrielle revolution kommer den spirituelle».
–Vi beveger oss inn i en tid hvor vi går verdimessig fra mer til bedre, og dette er en fremtid som folk typisk gir uttrykk for at de ønsker å være en del av. Jeg presenterer et par helt avgjørende game changers, og foredragene setter dermed en ny retning og åpner øynene for nye landemerker, som er både spennende og interessante, sier Anne Skare Nielsen.
Andre foredragsholdere på Speak Up-scenen inkluderer trendekspertene Anette Eckmann og Mads Arlien-Søborg, trendforsker og eier av pej-gruppen Louise Byg Kongsholm, foreleser Torben Lorentsen og konseptutvikler og visuell merchandising-ekspert Stine Grubbe.
Fokus på moderne visuell merchandising
Stine Grubbe er også leder i det nye området Concept Zone, som omhandler moderne visuell varehandel, inkludert konseptutvikling og salgsoptimalisering.
Zonen tilbyr blant annet en rekke workshops som informerer deltakerne i forhold til hva moderne visual merchandising egentlig er, og hvordan du kan utvikle konsepter for både små og store butikker på tvers av dine visuelle plattformer.
– Zonen er bevisst bygget så nær butikken som mulig, slik at området er både relaterbart og øyeåpnende for besøkende. Den nye zonen komplimenterer de eksisterende sonene på Formland veldig godt og gir, basert på ny forskning, en frisk og inspirerende vinkling på det visuelle, sier Stine Grubbe.
Det kommende Formland vil spre seg over ti utstillingshaller spekket med produktnyheter og estetiske opplevelser, og som besøkende beveger du deg rundt mellom en stripe av ‘communities’, som alle er relatert til interiørdesign.
Totalt sett er det til de grader planlagt for en sansestimulerende opplevelse når messen ruller igjen, og prosjektleder i MCH Flemming Andersen gleder seg også veldig til det hele løper av stabelen.
–Vi er veldig glade for den store oppslutningen om årets Formland Autumn, som vi møter fra både utstillere og samarbeidspartnere til tross for en fortsatt utfordrende tid, og vi er ekstremt glade for å zoome inn på fremtiden og dens forbruker – blant annet gjennom de mange horisontutvidende forelesninger, sier han.