Vakre farger med en bærekraftig designkant

"Vi ønsket å lage noe annerledes, komfortabelt sengetøy som er bra for både mennesker og miljø". Det sier Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen, som står bak Homehagen, og de har skapt et merke med et eget, unike uttrykk og en stil som kundene stadig kommer tilbake for. Nå har Homehagen tatt steget inn i B2B-markedet, og målet er å utvide designuniverset

Foto: Homehagen

Med røtter i dansk design og tradisjon og med et ønske om å skape noe annerledes, komfortabelt, forfriskende smart og sofistikert som samtidig er bra for både deg selv personlig og for miljøet, skapte Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen i 2018 sin første sengetøykolleksjon og dermed merket Homehagen.

Jan er motedesigner og Henrik har bl.a. drev interiørbutikk i London og laget visuals for Zara, så det ligger mye erfaring bak merket, og kanskje nettopp derfor kastet de to seg over sengetøy. «Vi fant ikke noe sengetøy som hadde akkurat den «bærekraftige designkanten» vi var ute etter for hjemmet vårt», forteller de, mens vi sitter på deres koselige kontor, utstillingslokale, lager og mye mer i Rødovre blant tekstiler i vakre. nyanser fra de vakreste oransje og mosegrønne, støvete blå og konjakkbrune til de delikate pastellene; Lys rosa, lyseblå, mint og krem.

De forteller at Jan samtidig var på utkikk etter en ny tilnærming til design som ikke hadde noe med klær å gjøre, og sengetøy var ideelt.

Henrik Pedersen og Jan Oliver Booth skapte Homehagen med røtter i dansk design og tradisjon og med et ønske om å skape noe annerledes, komfortabelt, forfriskende smart. Foto: Homehagen

"Jeg designer herreklær for Matinique, men jeg hadde et behov for å bruke kreativiteten min på en annen og kanskje mer fargerik måte", sier han.

Siden starten har det vært viktig for Jan og Henrik å holde seg til den svært høye kvaliteten, og dermed også en relativt høy pris, og derfor begynte de også å selge direkte til forbruker. For et drøyt år siden valgte imidlertid de to å ta den spennende utfordringen med å selge B2B, og dermed bygge en annen selskapsstruktur.

«Vi har utvidet sengetøykolleksjonen med håndklær, badekåper, plagg og kjøkkentekstiler, og vi følte at tiden var inne for å ta Homehagen et steg videre», sier de to, og i dag finnes produktene bl.a. Illum og Illums Boligbygg og med flere mindre, uavhengige forhandlere i Danmark, Frankrike, Belgia og nå også i USA, samt markedene i Asia, bl.a. i Japan, som virkelig har fått øynene opp for luksusprodukter, har begynt å åpne seg.

Innovativ design

Fellesnevneren for Homehagens kolleksjon er den innovative designfilosofien.Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen har så å si omdefinert rollen som sengetøy i hjemmene våre.

"Vi ønsket å gjøre sengetøyet mer "moteriktig". Designet er originalt og laget av oss. Sengetøyet kjennetegnes ved å ha to farger, en farge på den ene siden og en på den andre og med et kontrastrikt signaturrør», sier Jan.

Alle Homehagen-tekstiler er GOTS-sertifisert. Foto: Homehagen

Alle produktene er produsert av 100 % GOTS-sertifisert økologisk bomull, og produsert i et lite familieeid selskap i Guimarães, Portugal; en av de beste produsentene i en region kjent for sine luksuriøse hjemmetekstiler og hvor tradisjonelt tekstilhåndverk har vært en integrert del av kulturen i århundrer.

Henrik og Jan forteller at de er drevet av farger i designet. Det er moten som møter tekstilene, og det er konstellasjonen som gjør Homehagen spesiell, og som også har gjort at designet allerede har blitt kopiert av andre merker i stor stil.

"Men vi holder fast ved ideen vår og utvikler den videre, fordi det er vår identitet, og vi har bestemt oss for at vi ikke skal gjøre noe halvhjertet".

Derfor vil du heller ikke se Homehagen i en billigere versjon, hvor kvaliteten er gått på akkord for å få prisen ned. «Vi lager produkter som varer både når det gjelder design og kvalitet. Det er rett og slett en del av vår designfilosofi; at forbrukerne må ha produktene lenge».

Med det store spekteret av farger når du også mange forskjellige typer kunder, dog er de fleste kunder 25+, men ikke minst folk som foretrekker kvalitet. – Vi har mange kunder som kommer igjen, og det er nok det beste kvalitetsstempelet, sier de to.

De vakre fargene er en Homehagen-signatur. Foto: Homehagen

Derimot prøver mange andre merker, sier Jan og Henrik, ikke å fornye seg hele tiden, men har i stedet en stabil base – en kjernekolleksjon som så fornyes med en eller to farger per år. sesong inspirert av trendene som er på moten.

I hovedsak er deres utgangspunkt og lidenskap å skape glede og komfort, og å fange brukerens personlighet i fargene og stilen.

Og Homehagen må vokse. Det er den klare ambisjonen, men det må være en organisk vekst. Derfor har de også hentet inn en agent som skal ta seg av B2B-salg, Samira Kudsk som PR-byrå, og andre bedriftsrådgivere på de områdene de selv ikke er sterke, slik at Jan og Henrik kan konsentrere seg om det de er gode til. Og de lover også at universet vil vokse.

«I prinsippet kan vi ta inn alle typer produkter som har noe med hjemmet å gjøre; på badet, soverommet eller kjøkkenet”. Og Henrik og Jan avslører også at de i 2025 kommer med en kolleksjon med søvnutstyr.

I dag er Henrik på fulltid i Homehagen, hvor han tar seg av alt – bl.a kundeservice, som er hans store styrke, mens Jan tar seg av designdelen.

Sengetøyet finnes i dag i 12 design, og håndklærne finnes i fem ulike design, i tillegg til kjøkkenhåndklær, duker og badekåper.

Og det er ingen tvil om at Homehagen vil utvikle seg videre de neste årene, for Jan og Henrik elsker å jobbe med merket.

«Det er vanskelig og det blir ikke enklere, og med B2B har vi tatt på oss en annen utfordring, men vi har også med oss ​​folk som kan veilede oss og hjelpe oss med å skape et mer profesjonelt selskap. Så vi holder oss til konseptet vårt. Fordi målet vårt er å tilfredsstille forbrukerne på slutten av dagen», avslutter Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen.

Foto: Homehagen

Foto: Homehagen

Foto: Homehagen

Foto: Homehagen

Denne artikel er del af et tema:

Tema: En verden av velvære

I en verden preget av usikkerhet, kriser og stress, ser forbrukere mer enn noen gang før etter fred og balanse i hverdagen. Velvære og velvære har blitt nøkkelbegreper i denne søken etter indre ro og overskudd. For forhandlere og leverandører av baderoms- og soveromsprodukter er det en betydelig mulighet til å møte etterspørselen ved å tilby produkter som ikke bare pleier kroppen, men også sinnet. Det gjelder velduftende såper, luksuriøse håndklær, bodylotion, deilig sengetøy og ikke minst bærekraftige løsninger som kan skape verdier og tiltrekke seg bevisste forbrukere.

Relatert innhold

15.10.2024Designbase.no

Salone del Mobile i dialog med det kinesiske markedet

14.10.2024Designbase.no

Nytt produkt skal kunne erstatte skinn i tekstilproduksjon

14.10.2024Designbase.no

Danskene søker velvære og «me-time»

14.10.2024Designbase.no

En verden av velvære

14.10.2024Society of Lifestyle

Sponseret

House Doctor skaper frirom for ro og velvære

14.10.2024Quilts of Denmark A/S

Sponseret

Dansk kvalitet som favner alle

11.10.2024Quilts of Denmark A/S

Sponseret

Temprakon: Nytt utseende og oppgradert komfort

04.10.2024Designbase.no

Nyskapende og spennende design på årets Paris Design Week

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023