Bærekraft
14.10.2024Designbase.no
Vakre farger med en bærekraftig designkant
"Vi ønsket å lage noe annerledes, komfortabelt sengetøy som er bra for både mennesker og miljø". Det sier Jan Oliver Booth og Henrik Pedersen, som står bak Homehagen, og de har skapt et merke med et eget, unike uttrykk og en stil som kundene stadig kommer tilbake for. Nå har Homehagen tatt steget inn i B2B-markedet, og målet er å utvide designuniverset
04.06.2024Designbase.no
Et bærekraftig fokus på Ambiente
Det er mer fokus på bærekraft nå enn noen gang før – også på en stor messe som Ambiente. Det forteller Susanne Lübech Poulsen fra Lübech Living, som var på Ambiente i februar med stor suksess og med en lang rekke av sine miljøvennlige og ansvarlige produkter presentert i Ambiente sitt trendområde.
05.10.2023Designbase.no
Skal bedriften din være sirkulær?
Mange av bedriftene innen designbransjen ønsker å være mer sirkulære, men hvordan innfører man en sirkulær forretningsmodell, og hvor begynner reisen? Dette har vi diskutert med Frank Engelbrecht, prosjektleder for sirkulær økonomi i Tekstilsymbiose Herning & bærekraftig livsstil, og han mener faktisk at det ikke er så overveldende å starte arbeidet med den sirkulære økonomien som det kan virke ved første øyekast. "Dette er blant annet det vi er her for å hjelpe med."
04.10.2023Don't Waste Tomorrow ApS
Sponseret
Innovativt dansk designfirma
Don’t Waste Tomorrow, et innovativt dansk designfirma, har entret scenen med sin nyeste produktserie, ALTER. Selskapet, med røtter i hjertet av Jylland, er dedikert til å skape enestående møbler som forener estetikk og funksjonalitet med en dyp forpliktelse til å redusere miljøpåvirkningen.
16.01.2023Designbase.no
Bærekraft er drivkraften
”It’s about RoMi” er bygget opp rundt en bærekraftig filosofi. Det gjelder materialer og det gjelder samfunnsansvar». Det forteller Sarah Boje Udesen fra Columbine, som i august fikk forhandlingen av merket i Danmark og Norge. Og det passer perfekt i porteføljen, sier hun.
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.