Vekst hos Zalando

Zalando, som er en av Europas største plattformer for mote og livsstil, vokste i 3. kvartal 2022. Antall aktive kunder økte med 8 prosent. sammenlignet med året før, og passerer dermed 50 millioner for første gang.

Zalandos lojalitetsprogram, Plus, nesten tredoblet sitt medlemsantall, og med det tok selskapet suksessfulle skritt for å drive økt rentabilitet, hvilket bidrar til en forbedring i inntjeningen og dempe virkningen av synkende forbrukertillit.

–Jeg er stolt over at vi når 50 millioner aktive kunder og av vår fremgang med å utdype relasjonene med dem, sa Robert Gentz, co-CEO i Zalando. –Vi vil fortsette å navigere nøye i disse turbulente tidene og se frem med tiltak for å forbedre rentabiliteten samt strategiske initiativer som inspirerer og engasjerer våre kunder.

GMV vokste 7,1 % til 3,28 milliarder euro i tredje kvartal og salget økte med 2,9 % til 2,35 milliarder euro. Justert resultat før renter og skatt (justert EBIT) steg til DKK 13,5 millioner euro fra 9,8 millioner euro i samme kvartal for ett år siden.

Zalando bekrefter sine forventninger fra 23. juni 2022 for regnskapsåret 2022, hvor brutto varevolum forventes å vokse 3 % - 7 % til 14,8 milliarder til 15,3 milliarder euro. Omsetningen forventes å vokse 0 % – 3 % til 10,4 milliarder til 10,7 milliarder euro med en justert EBIT på 180 millioner til 260 millioner euro. Selskapet forventer å nå den nedre enden av disse intervallene.

Relatert innhold

06.05.2025Designbase.no

Fargene i 2026 sier «Velkommen hjem»

05.05.2025Designbase.no

Rapport om den amerikanske interiørdesignbransjen

01.05.2025Designbase.no

CSRD suspendert

30.04.2025Designbase.no

Temu trapper opp sjarmoffensiven

29.04.2025Designbase.no

Nordiske startups tar over København

11.04.2025Designbase.no

Nye EU-regler kan åpne en digital motorvei for næringslivet

11.04.2025Designbase.no

Geberit mottar EcoVadis gullmedalje

18.03.2025Designbase.no

La teknologien jobbe for deg

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023