Vekst hos Zalando

Zalando, som er en av Europas største plattformer for mote og livsstil, vokste i 3. kvartal 2022. Antall aktive kunder økte med 8 prosent. sammenlignet med året før, og passerer dermed 50 millioner for første gang.

Zalandos lojalitetsprogram, Plus, nesten tredoblet sitt medlemsantall, og med det tok selskapet suksessfulle skritt for å drive økt rentabilitet, hvilket bidrar til en forbedring i inntjeningen og dempe virkningen av synkende forbrukertillit.

–Jeg er stolt over at vi når 50 millioner aktive kunder og av vår fremgang med å utdype relasjonene med dem, sa Robert Gentz, co-CEO i Zalando. –Vi vil fortsette å navigere nøye i disse turbulente tidene og se frem med tiltak for å forbedre rentabiliteten samt strategiske initiativer som inspirerer og engasjerer våre kunder.

GMV vokste 7,1 % til 3,28 milliarder euro i tredje kvartal og salget økte med 2,9 % til 2,35 milliarder euro. Justert resultat før renter og skatt (justert EBIT) steg til DKK 13,5 millioner euro fra 9,8 millioner euro i samme kvartal for ett år siden.

Zalando bekrefter sine forventninger fra 23. juni 2022 for regnskapsåret 2022, hvor brutto varevolum forventes å vokse 3 % - 7 % til 14,8 milliarder til 15,3 milliarder euro. Omsetningen forventes å vokse 0 % – 3 % til 10,4 milliarder til 10,7 milliarder euro med en justert EBIT på 180 millioner til 260 millioner euro. Selskapet forventer å nå den nedre enden av disse intervallene.

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Utstilling
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Ambiente – Livsstilsbevegelsen

Det er aldri det samme, det er alltid noe nytt. Den ledende internasjonale forbruksvaremessen er en fantastisk opplevelse! Få en oversikt over den globale markedsplassen på Ambiente ved å observere det dynamiske samspillet mellom produkter og design, høydepunkter og arrangementer.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023