Vekst på alle markeder hos F&H

Regnskapsmessig var 2021 et tilfredsstillende år for det Viborg-baserte merkevarehuset F&H Group A/S, som igjen fikk vekst i omsetning og inntjening både i det skandinaviske hjemmemarkedet og ikke minst i det globale markedet.

For første gang i F&H-konsernets historie er mer enn halvparten av omsetningen oppnådd utenfor Danmark. Den totale omsetningen var på drøyt 1,3 milliarder danske kroner med en EBITDA på 80 millioner, viser det nylig avsluttede regnskapet.
2021 bød også på flere investeringer for å styrke organisasjonen foran en ny femårig strategiplan. Det er imidlertid ikke bare investert mer i flere ansatte – det norske selskapet flyttet også til nye lokaler med et stort ‘KitchenLivingDining’ showroom i Oslos designbydel Skøyen, så det er nå konseptbutikker/showroom i både København, Berlin og Oslo.
–Det er viktig for oss at vi presenterer alle våre merker meget profesjonelt for kundene våre, slik at de både ser og blir inspirert av hvor vakkert produktspeilet kan fremstå, sier administrerende direktør Knud Lomborg. –Derfor investerer vi mye i disse utstillingsrommene/butikkene, og vi har egne folk i alle land som kontinuerlig lager nye stands og produktpresentasjoner - ikke bare i våre egne utstillingsrom, men også hos kunder.
«KitchenLivingDining» i København er også åpen for forbrukere, og er samtidig en del av nettbutikken kitchenlivingdining.com, slik at du både kan se varen fysisk og kjøpe den på nett.

F&H Group A/S

Fakta/tall (i mill. DKK):

2020
Omsetning: 1.210
EBITDA: 67
Egenkapital: 157
Antall ansatte: 344
2021
Omsetning: 1.354
EBITDA: 80
Egenkapital:  193
Antall ansatte: 366


–I dag har vi en mye større andel av salget vårt på nett – ikke bare til forbrukere, men også til våre butikk-kunder globalt, og vi kan tydelig se hvor mye de siste årene har presset på for den utviklingen, fortsetter Knud Lomborg. –Vi tror sterkt på konseptet med multikanal og forventer derfor å åpne vårt fjerde 'KitchenLivingDining'-showroom i år også - denne gangen i Stockholm.
Året bød også på et annet oppkjøp, da F&H Group 15. november kjøpte det kjente danske designmerket «Hoptimist» av forretningsmannen Claus Hommelhoff, som i 2009 relanserte det snart 60 år gamle merket skapt av den danske møbelsnekkeren Hans Gustav Ehrenreich. I august inngikk F&H Group også et samarbeid med «Jacob Jensen», som medeier i et nytt selskap «Jacob Jensen Brand», som skal fokusere på designede produkter innen kjøkken og bolig.

Av Pia Finne Oversatt av Gunnhild Bjørnsti

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

23.10.2024Witt A/S

Sponseret

Innovativ komfort og design for de minste – MEMBANTU presenterer tre nyheter:

10.10.2024Designbase.no

imm cologne 2025 er kansellert

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023