Drit Forbanna

Pål Dyrø-Gladsø har forkjærlighet for sterke smaker.

Pål Dyrø-Gladsø er utdannet innen kommunikasjon og markedsføring fra USA..

De sterke smakene har han gjort til et levebrød. Med grillsauser, gourmet ketchup, olivenolje og salateddik. 

–Jeg skal ikke påberope meg å være ekstra glad i å lage mat, men jeg er veldig glad i å grille. Jeg har en Traeger smoker (pelletsgrill) som jeg benytter flittig. Her lager jeg pulled pork og ribs fra grunnen av. Det tar timevis, men smaker helt fantastisk godt. Oppskriftene ligger på nettsiden vår. Jeg har også en BeefEater Clubman gassgrill som får kjørt seg.

Hvordan fikk du ideen til Drit Forbanna konseptet?
–Idéen til Drit Forbanna var aldri en idé. Det bare ble sånn. Jeg laget navn og etikett for et herrelag jeg skulle i, uten andre intensjoner enn at flaskene var finere med etikett enn uten. Jeg ga også bort noen flasker i forbindelse med en bursdagsfest. Etter det begynte det å rulle av seg selv. Til slutt solgte jeg så mye at jeg måtte hoppe av jobben og gå «all in».

Fortell om vareutvalget?
–Opprinnelig var det kun BBQ sauser som vi solgte. Siden sommeren er kort måtte jeg finne på noe for vinteren og løsningen var gløgg. Jeg valgte min egen vri på gløggen og kalte den Isgløgg. Det vil si, den kan drikkes kald med Prosecco eller andre ting som bobler. Siden har det blitt både pesto, eddik, spritzere, ketchup og oljer.

Hva særpreger måten dere jobber på?
–Korte beslutningsprosesser og ekstrem fleksibilitet. Svært rask omstillingsevne. Kompromissløs på smak og kvalitet.

–For øyeblikket er vi 6 ansatte. Tre på salg, meg selv på produktutvikling en på backoffice, samt en arbeidende styreformann.

–Vi selger ikke fra vår nettside fordi vi vil ikke være konkurrent til våre egne forhandlere, derfor henviser vi til butikker eller nettbutikker når vi får spørsmål. Vi har et showroom og et nærlager ved flytårnet på Fornebu. Her kommer forhandlere innom for å hente varer, eller som stikker innom for en prat.

Hva er det beste og det mest utfordrende med å drive selskapet?
¬–Det beste er svært entusiastiske medarbeidere. Det er også overveldende hvordan kundene har kastet seg over produktene. Jeg får så mye positiv feedback at det nesten er litt flaut. Hurtig vekst er krevende både logistisk, men også økonomisk. Naturligvis er Coronakrisen en kjempeutfordring, men folk skal ha mat, så jeg er optimistisk for fremtiden.

Hvilke planer har du for selskapet?
–Naturligvis nye produkter. Vi har riktignok mange ting vi har lyst til å gjøre. Jeg har hatt en del interesse fra utlandet, så eksport av konseptet til andre land er på listen over muligheter jeg ser på.

www.dritforbanna.no

Om Pål Dyrø-Gladsø
–Før jeg startet med Drit Forbanna jobbet jeg som grafisk designer og byråleder i et reklamebyrå. Tiden før var jeg i TV, først i salgs- og markedsavdelingen i TVNorge, senere grunder av TV-kanalen Metropol. Jeg er utdannet innen kommunikasjon og markedsføring fra USA.

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
Dimex ApS
Utstilling
Nordstil 2025 - Bestillinger legges i nord

Som det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Show
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex ApS
Utstilling
Heimtextil - Internasjonal messe for hjemme- og kontraktstekstiler

Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Utstilling
Maison&Objet

Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Utstilling
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023