It’s time for business again
Christmasworld 2022: Verdens viktigste bestillingsplattform for det internasjonale markedet for jul og pynt til festlige anledninger finner sted fra 28. januar til 1. februar 2022 i Frankfurt.
Om noen uker vil Christmasworld igjen være midtpunktet på det internasjonale markedet for julepynt og festlige anledninger på Frankfurt Exhibition Centre.
Med litt over 81.000 kvadratmeter er Christmasworld dermed fortsatt verdens største trend- og bestillingsplattform når det kommer til de siste produktene og trendene til jul og til alle andre festlige anledninger.
Mer enn 500 utstillere fra 38 land har booket stands til Christmasworld og er nå i full gang med å forberede seg til messen.
Samtidig opplyser messearrangørene at Messe Frankfurts globale nettverk av datterselskaper og salgspartnere har rapportert at eksportorienterte kunder i de mange involverte landene – både utstillere og besøkende – generelt har en vaksinasjonsrate som er over gjennomsnittet. De vil og kan komme til Christmasworld i Frankfurt, og det legges til at nedgangen i utstillertall på 21 prosent, altså først og fremst har sammenheng med manglende utstillerdeltakelse fra Kina.
–Christmasworld er klar med de siste nye produktene og trendene til jul og andre festlige anledninger, og det vil være rikelig med muligheter for personlige møter samt å dyrke nye forretningskontakter, sier Philipp Ferger, visepresident Consumer Goods Fairs, og han fortsetter: –Videre vil det være et spennende program med fokus på nye, verdifulle impulser for bransjen.
Fra 29. januar får Christmasworld selskap av Paperworld og Creativeworld, som går parallelt med produkter innen papir, kontorrekvisita, skrivesaker og hobby-, håndverks- og kunstrekvisita. –Det betyr at en stor del av utstillingsområdet er fullt, og at besøkende kan få maksimal inspirasjon på ett sted og mulighet til å fylle opp hyllene for kommende sesong.
Sikkerhets- og hygienekonsept
Messe Frankfurt opplyser at kun besøkende til messen som har coronapass, er velkomne.
Messe Frankfurts konsept for sikkerhet og hygiene er utviklet i samarbeid med ansvarlige myndigheter i Hessen, og med anbefalinger fra Robert Koch Institute, og de tilpasser seg fortløpende forholdene. Sikkerheten til alle utstillere, besøkende, partnere og ansatte har høyeste prioritet.
Tiltakene inkluderer 100 prosent frisk luft i utstillingshallene, halldesign med god plass og innganger slik at det er mulig å opprettholde sikkerhetsavstander. Intensive rengjøringstiltak, et hygienetilpasset serveringskonsept og bruk av munn- og nesebeskyttelse er også blant tiltakene.
Trenden 2022+
Facing Forward er mottoet for Christmasworld og Paperworld Trenden 2022+,
og den åpner for nye designmuligheter. De tre trendutsagnene "hearted + minimal", "mystic + originate" og "local + vital" viser temaer, farger, materialer, inspirasjon og stiler for 2022+.
–Christmasworld and Paperworld Trends 2022+ er orientert mot forbrukernes skiftende behov, og den beskriver hvordan poesi, velvilje og ansvarsfølelse skaper moderne og kraftfulle design som varer utover en enkelt sesong, sier designer Annetta Palmisano fra Stilbüro bora.herke.palmisano som har skapt trenden.
Moderne livsstil og arbeidskonsepter bryter de klassiske grensene. Bærekraft, lang levetid og tilbakevending til tradisjon er sett. –Produkter med holdbarhet og mening er etterspurt, og tradisjoner, dyrebare ritualer og samhold betyr mer og mer, sier designer Claudia Herke, og disse aspektene gjenspeiles i de nye trenduttalelsene.
Samtidig har "hearted + minimal", "mystic + originate" og "local + vital" denne gangen en bredere fargepalett, noe som gir forhandlere flere valgmuligheter.
–I hver verden er det tre nøytrale, tre kjølige og tre varme fargenyanser som kan kombineres eller stå alene, så når forhandlere bruker trenden som en guide til å definere sin egen stil, treffer de nerven i tide og understreker samtidig deres personlige stil, legger Palmisano til.