Møt Indias indre univers – virtuelt
Den indiske håndverksindustrien blir mer og mer populær, med et bredt utvalg av livsstils- og interiørdesignprodukter. Det kan nå oppleves på den virtuelle messen "Buyer-Seller".
Med en arbeidsstyrke på rundt syv millioner har Indias håndverkstradisjoner og spirende ideer ført til at indiske produkter har fått en fremtredende plass i det internasjonale produktsegmentet innen hjem, mote, livsstil og møbler.
Indiske produsenter blander tradisjonelle og kulturelle elementer med moderne tolkninger som fint kan appellere til flere europeiske markeder.
Støttet av den indiske ambassaden i henholdsvis Sverige, Danmark, Norge og Finland, kan man oppleve denne designforskjellen på den virtuelle messen "Buyer-Seller" (VBSM), organisert av Export Promotion Council for Handcraft (EPCH) fra 27. - 29. januar i år.
Blant deltakerne vil 150 produsenter og eksportører fra flere deler av India vise frem alt fra baderomsinnredninger og tilbehør til tekstiler og bærekraftig brukskunst. Den digitale messen vil omfavne bredt som en plattform for blant andre kjøpere, importører, grossister, distributører og forhandlere som ønsker å etablere et nettverk med indiske produsenter.