North Kitchen blir til EVI og henter penger igjennom Folkeinvest.

Får hjelp av Heydays og Motivation Branding

– Nødvendig å utvikle merkevaren i tråd med hva nordmenn ønsker seg av et kjøkken, og ikke hva vi i bransjen ønsker at markedet skal ønske seg, sier daglig leder.
North Kitchen har hatt suksess med sine kjøkkenløsninger siden 2019, og er kjent for både innovative, stilrene, funksjonelle og eksklusive kjøkken. Dette tar daglig leder Jørgen Veie Færevaag med seg videre, men han forklarer at EVI må romme mer enn dette.
– EVI skal være ensbetydende med bærekraftige løsninger helt fra kjøkkenet produseres til det settes opp. Vi skal også satse ytterligere på integrert smart teknologi og sist men ikke minst skal nærhet til hva folk ønsker faktisk av sine kjøkken, sier Veie Færevaag.

Daglig leder Jørgen Veie Færevaag .


Nye byråpartnere og nye ansatte
Han forteller at i prosessen med å finne nye byråpartnere har det vært viktig å finne noen som evnet å ta disse overordnede tankene inn i den nye merkevaren EVI. Valget falt på Heydays og Motivation Branding.
– Vi er svært fornøyd med at de umiddelbart forsto hva EVI skal være. Sammen har vi skapt en innsiktsbasert merkevare som er klar for å ta livet i hjemmet til et nytt nivå, forteller Victoria Allers Wismer som Chief Experience Officer i EVI.
Kristian Majer, CEO i Motivation Branding mener EVI har en helt unik mulighet.
– Det er sjeldent vi møter et team som vil ta merkevaren så langt som i EVI. Det å ha et team med spesialister fra starten av gjør at man ikke trenger å inngå kompromisser. Vi ser med fornøyelse på hvordan de bruker motivasjonstriggere fra segmentene i alt de gjør; Fra strategiske beslutninger til design, kommunikasjon, reklame og fysisk utforming av butikken.
Også Heydays er entusiastiske.
– Å være med og skape en ambisiøs merkevare som EVI er alltid energigivende. De har en unik kombinasjon av håndverk og teknologi som inspirerte oss fra starten. Vi har jobbet med et modig team, med en tydelig visjon, om å redefinere det viktigste rommet i hjemmet.  Gjennom et tett samarbeid har vi utfordret både hverandre, og hvordan EVI kan være en sømløs del av folks hverdag. Vi gleder oss til fortsettelsen.
Samtidig som ny merkevare lanseres åpner EVI for nye investorer gjennom Folkeinvest: Har ambisjoner om å hente over 30 millioner
–Vi ønsker å hente inn midler fra investorer som også kan være kjøkkenkunder og ambassadører, sier daglig leder i EVI.
– Vi har en svært god oversikt over markedet, og har allerede strategiske løsninger på plass for hvor og hvordan vi treffer kundegruppene våre. Vi satser derfor på en positiv kontantstrøm allerede i 2022, sier Færevaag som også forteller at planen er å etablere EVI i Sverige allerede i 2023.

Jørgen med teamet og de eksterne byråene..


Ansatte får det samme tilbudet som investorene
Ansatte og eksisterende investorer vil få muligheten til å tegne seg i forkant av at kampanjen, men ikke på andre premisser eller priser enn det alle andre har tilbud om gjennom Folkeinvest.
– Vi kunne selvfølgelig gjort dette i to omganger, men vi mener dette er den mest ryddige måten å gjøre det på. Vi ønsker å gi investorene muligheten til å ta del i selskapet allerede nå i denne skaleringsfasen.
Målet er å erobre nye markeder med økt bruk av smart teknologi i kjøkkenet, ytterligere satsing på bærekraftige løsninger og nærhet til hva kjøkkenet faktisk er i 2022 og årene som kommer.

Rekrutterer offensivt: Den flunkende nye merkevaren henter kreativ leder med erfaring fra Kitchen og Trigger. Det er også rekruttert fra Iteo, Tine, Oculus og EY.
– Jeg tror jeg har satt sammen Norges beste markedsavdeling sier Chief Experience Officer Victoria Allers Wismer som selv begynte i North Kitchen våren 2021. Hun kom fra stillingen som VP Insight & Innovation i Orkla.
Nylig ansatte EVI Bianca Olsson som kreativ leder. Hun kommer fra en yrkestilværelse som så langt har bestått av å jobbe i ulike byråer. Hun har erfaring fra blant annet Trigger og Kitchen reklamebyrå. I tillegg har Olsson det siste året gitt ut kokebok og har en populær matblogg med over 30k følgere.
Stein Arne Gausen kommer fra Iteo, og er hentet inn som Digital Marketing Lead. Gausen ser frem til å jobbe i en virksomhet som satser så friskt. Pernille Backer Jæger er ansatt i rollen som CRM Lead. Hun kom fra Oculos, og arbeidet før dette med CRM i Varner. Hun er spesielt fornøyd med å være et sted som lar bærekraftige modeller være gjennomgående. EVI har også hentet inn Inger Gislesen som Digital Experience Lead, og Malene Roal Carter fra EY som Customer Journey Lead.

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Hva skal til for å bli verdens beste kokk?

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Kjøkkenklassikere nå i resirkulerte materialer

11.11.2024Eva Solo

Sponseret

Stilfull og effektiv avfallssortering

25.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Peugeot-kverner med et dryss av nordiske farger

24.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Nytt i SINGLES-serien: FSC-sertifisert skjærebrett med unike detaljer

24.10.2024F&H Group AS

Sponseret

Håndlaget steintøy fra Villa Collection Denmark

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023