Rosendahl setter turbo på internasjonal ekspansjon med nytt joint venture
Rosendahl trapper opp sine internasjonale ambisjoner med et joint venture for å øke sin tilstedeværelse i det amerikanske markedet.
Med ønske om en tydeligere profil på den internasjonale scenen har Rosendahl nettopp etablert et joint venture under navnet Rosendahl Design Group US. Som navnet tilsier, sikter Rosendahl mot flere forretningsaktiviteter i det amerikanske markedet, og dette vil skje i samarbeid med selskapet Nordic Design Collective.
Nordic Design Collective eies av Thomas Perez, og som ny administrerende direktør i selskapenes joint venture vil han samarbeide med både forhandlere og sluttkunden.
Så langt har Rosendahl operert i det amerikanske markedet gjennom distributører, og dermed bygget relasjoner med utvalgte forhandlere, som nå akselererer.
Joint venture-formen kan være fremtidens mal for Rosendahls fortsatte vekst utenfor de tradisjonelle markedene, sier administrerende direktør Mette Maix.
–Vi ser på skiftet med en joint venture-modell som et betydelig steg opp i forhold til hvordan vi har drevet internasjonal vekst så langt. Jeg har jobbet med modellen før og derfra lært hvor effektivt den kan fungere. Vi forventer derfor at det kan være fremtidens modell for Rosendahl når vi vil inn i nye markeder eller utvikle markeder langt fra hjemmemarkedene våre, sier hun.
Det nye joint venture i Nord-Amerika er en realitet fra 1. august.