Stort potensiale på det svenske marked

F&H Group Scandinavia har etablert et nytt showroom i Stockholm. Dette åpner muligheter for arrangementer, kundebesøk og produktdemonstrasjoner, og landssjef Fredrik Berg er fornøyd. "Vi har prøvd å skape et levende miljø som kan inspirere partnerne våre, og det fungerer", sier han, samtidig som han uttrykker optimisme for fremtiden på det svenske marked.

Foto: F&H

F&H ser et stort potensiale for vekst på det svenske markedet. Dette støttes opp av investeringer i lokaler og organisasjon i Sverige. 

Det nye showroomet ligger på Kungsholmen i sentrale Stockholm, og her har de samlet et areal på over 800 m². 

"Showroomet gir oss muligheten til å vise de fleste av merkene i selskapets portefølje under ett tak", sier Fredrik Berg, landssjef i F&H Group of Scandinavia AB. 

Han forteller videre at det nye svenske showroomet ble etablert mot slutten av sommeren 2022. 

"Tidligere hadde vi to showrooms i Stockholm med ulike deler av produktporteføljen i hvert showroom, men det var ikke ideelt. I det nye showroomet har vi blant annet bygget et stort kjøkken som gir oss mulighet til å demonstrere produktene våre, lage opptak og ikke minst tilberede mat i forbindelse med arrangementer. Vi har også etablert et moderne kontor rett ved siden av showroomet, som gir plass til ansatte i Sverige", sier Fredrik Berg. 

Foto: F&H

Foto: F&H

Foto: F&H

Med det nye showroomet, som kun er åtte minutters gange fra Arlanda Express og hovedjernbanestasjonen, er det nå mye enklere for F&Hs partnere rundt om i landet, samt fra Stockholm, å nå showroomet. 

"Showroomet er designet slik at vi kan arrangere større events, produktlanseringer og ikke minst produktvisninger for samarbeidspartnere", fastslår Fredrik Berg. Han legger også til at de er svært fornøyde med showroomets utforming, som ble utviklet i samarbeid med arkitektfirmaet Studio Stockholm og F&Hs eget designteam. 

"Layout og design har vist seg å fungere godt i praksis, nå som vi har hatt muligheten til å gjennomføre produktvisninger, salg til partnere, og også filmopptak sammen med Tareq Taylor og pressearrangementer for en ny linje i Gense-merket med over 40 gjester. Og siden vi har et relativt stort område til å presentere produktene våre og ikke minst generøst med lys, kommer produktene fra de godt 40 merkene vi har representert, til sin rett. Vi har prøvd å skape et levende miljø som kan inspirere partnerne våre, og vi viser hvordan produktene våre kan eksponeres og demonstreres på salgsstedene deres." 

F&H på det svenske markedet 

F&H Group har vært tilstede på det svenske markedet on and off siden 90-tallet, men det var for godt 20 år siden de kjøpte opp et svensk selskap og virkelig tok steget fullt ut. Dette dannet grunnlaget for F&H Groups svenske datterselskap, og siden den gang har porteføljen av merker vokst kontinuerlig. "I dag selger vi rundt 45 av selskapets mer enn 60 ulike merker på det svenske markedet", forteller Fredrik Berg. 

Hvordan går det på det svenske markedet, og hva forventer dere i fremtiden? 

"Akkurat nå ser vi at det svenske markedet opplever noe mer moderat forbruk innen visse produktkategorier vi opererer i. Heldigvis har vi en bred produktportefølje å jobbe med, samt partnere i mange ulike salgskanaler. Dette betyr at vi i et mer utfordrende forretningsklima kan kompensere for tilbakegangen på noen merker med vekst for andre." 

Generelt sett er Fredrik Berg positiv til det svenske markedet, og han ser stort potensiale for fortsatt vekst i samarbeid med selskapets svenske partnere. 

"Med den brede produktporteføljen vi representerer, ser vi at vi kan tilby en stor del av produktene og produktkategoriene som våre partnere etterspør. Derfor vil vi fortsatt være en relevant partner for eksisterende og nye kunder, med mulighet for felles vekst i Sverige", avslutter Fredrik Berg. 

Relatert innhold

26.04.2024Designbase.no

Ambiente Trends 24+: En iscenesettelse av luksusen av stillhet, nye komposisjoner og digitale innovasjoner

24.04.2024Designbase.no

Heimtextil samarbeider med Patricia Urquiola i 2025

16.04.2024Witt A/S

Sponseret

Witt A/S overtar distribusjonen av Aiper kabelfrie bassengroboter i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponseret

Fra resirkulert plast til slitesterke og multifunksjonelle produkter

05.04.2024Designbase.no

BoConcept får en internasjonal toppprofil

04.04.2024Witt A/S

Sponseret

iRobot introduserer ny prisvennlig 2-i-1 basisrobot: Roomba Combo Essential

26.03.2024Designbase.no

Iittala avduker ny logo og font

25.03.2024Designbase.no

Se opp for den franske antiavfallsloven

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023