Vi ønsker å heve matlagingsopplevelsen
Microplane har selv overtatt distribusjonen på det skandinaviske markedet. "Skandinaviske forbrukere setter pris på kjøkkenutstyr av god kvalitet, og etterspørselen etter premiumprodukter er høy, og dette er det beste markedsmiljøet for merker som Microplane", sier Marcin Ziomek, daglig leder for Microplane i Europa.
"Vårt mål er å styrke merkevaren Microplane på det skandinaviske markedet". Det sier daglig leder i Microplane i Europa, Marcin Ziomek, etter at en ny distribusjonsstrategi er lagt for det skandinaviske markedet. Dette betyr at Microplane selv 1. juni overtok distribusjonen i Skandinavia, og at de skandinaviske forhandlerne nå har direkte tilgang til hele Microplanes produktportefølje, inkludert den ikoniske Premium Classic Zester og de nyeste produktintroduksjonene. I tillegg tilbyr Microplane omfattende Point-of-Sales-støtte med et sterkt merkefokus og omfattende salgs- og markedsføringsekspertise.
"Etter mange års vellykket samarbeid med vår distribusjonspartner Hamonoya har vi besluttet å endre vår distribusjonsstrategi for det skandinaviske markedet, slik at vi i stedet for å være avhengige av en tredjepart nå distribuerer direkte", forklarer Marcin Ziomek, som fortsetter. å si: «I løpet av de siste årene har vi blitt konfrontert med økende produksjons-, material- og logistikkkostnader, og de økende kostnadene har også påvirket forutsetningene og prisene for detaljister, akkurat som presset på effektivitet i hele leverandørkjedene har blitt stadig større. ".
Direktedistribusjonsmodellen gir mange fordeler for både leverandører og forhandlere, mener han. «Gjennom den direkte kommunikasjonslinjen med de viktigste markedsaktørene, vil vi bedre kunne planlegge og administrere lagertilgjengelighet, diskutere markedstrender og samarbeide om felles markedsaktiviteter. Direktedistribusjonen vil gi oss oversikt over hele forsyningskjeden, slik at vi kan administrere varelager, logistikk, kundeservice og markedsføring internt og effektivisere”.
Kontroll av hele prosessen vil også gjøre det mulig for Microplane å bygge sterkere relasjoner med de skandinaviske kundene. "Vårt mål er å yte personlig service og svare raskt på individuelle behov", sier Marcin Ziomek, som videre slår fast at de skandinaviske markedene i et globalt perspektiv er et av de viktigste markedene for Microplane.
"Skandinaviske forbrukere setter pris på kjøkkenutstyr av god kvalitet, og etterspørselen etter premiumprodukter er høy, og dette er det beste markedsmiljøet for merker som Microplane", sier Marcin Ziomek.
Han mener at Skandinavia i dag er blant de viktigste markedene når det gjelder å sette globale trender innen produktdesign og funksjonalitet, og å ha en direkte tilknytning til markedet vil gjøre at Microplane kan svare bedre og raskere på skandinaviske forbrukeres nye preferanser og behov.
«Med direktedistribusjonsmodellen vil vårt hovedmål også være å ytterligere styrke vår merkevareposisjonering på det skandinaviske markedet. Vår produktlinje har de siste årene blitt supplert med flere serier for å dekke ulike designmetoder samt tilsvarende prispunkter. I tillegg til vår ikoniske Zester- og Gourmet-serie, har vi lagt til Master Series og Black Sheep-serien med mer moderne og sofistikert design. I år introduserer vi den nye profesjonelle serien i rustfritt stål for å tette det siste gapet i vårt sortiment”.
Matlagingsopplevelsen må forbedres
Hvis du spør Marcin Ziomek hva merkevarefilosofien Microplane er, er svaret:
"Microplane merkevarefilosofi er sentrert rundt å oppfylle ønskene til både hobbykokker og profesjonelle kokker. Vårt mål, ambisjon og engasjement er å forbedre deres matlagingsopplevelse ved å tilby premiumprodukter som sømløst inkorporerer banebrytende teknologi."
Han forklarer at kjernen i merkets innovasjon er fotoetsingsteknologien som skiller Microplane rivjern fra konkurrentene.
"I løpet av de siste 50 årene har vi foredlet denne teknikken for å lage ultraskarpe skjærekanter som gir overlegne resultater."
Men engasjementet stopper ikke her. Fordi teknologien er overført til andre kategorier av kjøkkenverktøy, for å utvide utvalget utover rivjern.
«Vi streber alltid etter å utnytte vår kjernekompetanse; fotoetsingsprosessen, for å forbedre ytelsen til hvert nytt verktøy vi introduserer til markedet. Men uansett applikasjon, forblir vår forventning konstant: å levere bærekraftige, førsteklasses produkter for ethvert kulinarisk behov», sier Marcin Ziomek.
Banebrytende revolusjon
I 1994, da Microplanes originale rivjern først ble solgt som kjøkkenverktøy, var det fotoetsede bladet en banebrytende innovasjon på kjøkkenutstyrsmarkedet. Før det var kjøkkenhøvler enkle, kjedelige verktøy som egentlig ikke fungerte og var bare ett av mange verktøy i kjøkkenkategorien. Ved å inkorporere fotoetsingsteknologi i produksjonsprosessen revolusjonerte Microplane markedet.
"Rivejernene våre var eksepsjonelt skarpe, de kuttet i stedet for bare å makulere, og vi kunne tilby forskjellige bladalternativer for forskjellige ristformål med økende sofistikert produktdesign på tvers av forskjellige områder.Vi forvandlet bokstavelig talt det «kjedelige» rivjernet til en helt ny kategori kjøkkenrivjern i husholdningsindustrien», sier Marcin Ziomek
På spørsmål om hva som gjør Microplane spesiell, svarer Marcin Ziomek uten å nøle: «I motsetning til de konvensjonelle utstansede rivjernene, fungerer de små tennene som ekstremt skarpe kniver for å kutte ingredienser med presisjon i stedet for å makulere eller makulere. Bladet sørger for at maten ikke fester seg eller blokkerer, men glir i stedet forsiktig langs skjæreflaten for å gi perfekt resultat hver gang”.
Og man må innrømme at Microplane er det eneste merket på verdensbasis som spesialiserer seg på kjøkkenhøvelsegmentet med over 50 års erfaring i fotoetsingsprosessen.
"Vår nisjestrategi dreier seg om et urokkelig fokus på Kitchen Grater-segmentet, som lar oss møysommelig perfeksjonere hver eneste detalj av produktene våre - noe som merker som tilbyr alle slags kjøkkenverktøy og gadgets aldri kunne gjort i samme grad . Derfor kan vi også tilby det bredeste utvalget av bladtyper og produktserier som oppfyller alle behov og krav knyttet til kjøkkenrivjern. Videre driver vårt dedikerte in-house design- og ingeniørteam innovasjon i dette segmentet, og introduserer konsekvent nye enheter og løsninger."
Nettopp derfor har de også en meget tydelig salgsstrategi med fokus på samarbeid med fagbutikker innen kjøkkenutstyr. "Vårt merke er posisjonert i premiumsegmentet av markedet, og derfor er fagbutikkenes kompetanse og servicenivå helt avgjørende".
Historien om mikroflyet
2024 markerer 30-årsjubileet til Microplane, et ledende globalt kjøkkenvaremerke kjent for å utvikle eksepsjonelt skarpe og effektive kulinariske verktøy.
I 1994, på et kjøkken i Toronto, Canada, grep en husmor – frustrert over resultatene av det gamle kjøkkenrivjernet hennes – etter ektemannens Microplane vedrivjern og oppdaget ganske uventet at det var den perfekte måten å rive mat på.
Det øyeblikket markerte begynnelsen på Microplane-rivejernet og den ikoniske lange og smale Zester, som har revolusjonert markedet. Microplane er den opprinnelige produsenten av foto-etsede skjæreverktøy med flere tiår med erfaring i den kjemiske prosessen for å produsere disse spesielle bladene.
I 2004 ble Microplane International Europe etablert i Hamburg, Tyskland, for å administrere distribusjonen av Microplane-merket i Europa. Siden den gang har den distribuert seg i de fleste europeiske markeder, som f.eks Tyskland, Frankrike, Italia, Østerrike og Finland. Fra 1. juni ble Danmark, Sverige og Norge med.
«Å ha et datterselskap i Europa har gjort det mulig for oss å bedre svare på de endrede preferansene til europeiske forbrukere ved å utvikle produkter skreddersydd for å møte deres smak og behov. For eksempel har Black Sheep-serien så vel som produktfamilien av profesjonelle verktøy i utgangspunktet kun blitt introdusert på det europeiske markedet”.
«Microplane planlegger et sterkt merkefokus, omfattende salgs- og markedsaktiviteter, samt en strømlinjeformet kommunikasjon med et dedikert team ved det europeiske kontoret i Hamburg, Tyskland, som i fremtiden vil gi en enda bedre mulighet til å støtte forhandlerne og tilby raske løsninger», avslutter Marcin Ziomek.
Formland: stand 9842